سردار بهروز اثباتی با تأکید بر جایگاه محوری سردار آسودی در حوزه تبلیغات، اظهار کرد:هرجا نام تبلیغات دفاع مقدس برده می‌شود، نام آسودی حتمی است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو، کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس با روایت سردار محمدعلی آسودی و تحت عنوان «هنر تبلیغات در جنگ»، امروز یکشنبه نهم آذرماه طی مراسمی با حضور مقامات ارشد نظامی و کشوری، از جمله پورجمشیدیان (معاون امنیتی وزیر کشور)، سردار نایینی سردار (سخنگوی سپاه)، سردار اثباتی، سردار رمضان شریف، سردار فروتن و سردار رجبی معمار برگزار رونمایی شد.

سردار بهروز اثباتی، نویسنده این اثر، در مراسم رونمایی، کار تدوین تاریخ شفاهی سردار آسودی را تجربه‌ای سهل و ممتنع توصیف کرد و در ادامه خلأ تحقیقات جدی در حوزه‌های غیرمستقیم جنگ را مورد انتقاد قرار داد و گفت: راز‌های موضوع تبلیغات در جنگ به‌هیچ‌عنوان بحث و تبیین نشده است و نقش کلیدی فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغاتی و هنری در دفاع مقدس و تأثیرش بر محیط‌های بین‌الملل، تاکنون بررسی نشده است.

وی با ترسیم سیمای جوانی سردار آسودی در سمنان، او را به عنوان رهبری انقلابی معرفی و بیان کرد: سردار آسودی، تمام نظام ارزشی خود را وارد انقلاب کرد و هر جا احساس می‌کرد انقلاب به او نیاز دارد، حاضر بود.

بُعد هنری و قدرت مستندسازی آسودی

نویسنده کتاب «هنر تبلیغات در جنگ»، توانمندی سردار آسودی در عرصه هنر را یکی از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد ایشان دانست که کار پژوهش را برای وی دشوار می‌ساخت و عنوان کرد: این توانمندی سردار آسودی در مدیریت، در عین هنرمند بودن، خیلی عجیب است. به خاطر دارم در یک روستا، تئاتری را برگزار کردیم که پدر شهید در آن تئاتر تصمیم می‌گیرد تنها سلاحی که در اختیارش هست را روی پسرش انتخاب کند در واقع به روایتگری شهادت پسرش بپردازد و این تئاتر یکی از پدیده‌های اثرگذار در پشت جبهه و درون جبهه بود.

سردار اثباتی به روش مستندسازی دقیق سردار آسودی اشاره کرد و گفت: آقای آسودی جزو معدود برادرانی است که جزئیات جلسه، ساعت و حضور افراد را به صورت مکتوب ثبت کرده است و این مستندسازی قوی، منبعی گران‌بها برای پژوهش است.

لزوم تولید محتوای فرهنگی

وی به تحلیل‌های دقیق دشمن از ساختار دفاع مقدس اشاره کرد و متذکر شد: دشمن ما را خوب تجزیه‌وتحلیل کرده است؛ در شوروی ۳۰۰۰ پژوهش دانشگاهی در حوزه دفاع مقدس وجود داشت و در آمریکا پژوهش دکتری در رابطه با مقوله شهید در جریان است.

نویسنده کتاب «هنر تبلیغات در جنگ»، با اشاره به دو بُعد زیستی انسان یعنی حقیقت عینی و مجازی، هشدار داد: دنیای مجازی امروز بیش از دنیای عینی ما نیاز دارد که ما از تبلیغات حرف بزنیم. هر جمله‌ای که شما عزیزان بنویسید، بیرون از ایران خریدار دارد.

source

توسط mohtavaclick.ir