
شرکت «اوپنایآی» اعلام کرد که پیشنهادهای تبلیغاتی را در «چتجیپیتی» غیرفعال کرده است.
به گزارش خبرگزاری سیناپرس، «اوپنایآی»(OpenAI) همچنان اصرار دارد که در حال حاضر هیچ تبلیغ یا آزمایشی برای تبلیغات به صورت زنده در «چتجیپیتی»(ChatGPT) وجود ندارد.
«مارک چن»(Mark Chen) مدیر ارشد تحقیقات اوپنایآی اذعان داشت که این شرکت در پیامهای تبلیغاتی اخیر کوتاه آمده و در تلاش است تا این تجربه را بهبود ببخشد. چن و دیگر مدیران اوپنایآی در حال پاسخگویی به پستهای مشترکین نسخه پولی چتجیپیتی بودند که از دیدن پیامهای تبلیغاتی شرکتهایی مانند «پلوتون»(Peloton) و «تارگت»(Target) شکایت داشتند.
در پاسخ، این شرکت اعلام کرد فقط در حال آزمایش روشهایی برای نمایش برنامههای ساختهشده براساس پلتفرم برنامه چتجیپیتی است که آن را در ماه اکتبر معرفی کرده بود و هیچ بخش مالی در این پیشنهادات وجود ندارد. با وجود این، یکی از کاربرانی که در ابتدا از این تبلیغات شکایت کرده بود، با تردید پاسخ داد: به کاربرانی که پول میدهند، توهین نکن.
«نیک تورلی»(Nick Turley) رئیس چتجیپیتی روز جمعه اعلام کرد که سردرگمیهای بسیاری درباره شایعات مربوط به تبلیغات در چتجیپیتی میبیند. تورلی نوشت: هیچ آزمایش زندهای برای تبلیغات وجود ندارد. هر اسکرینشاتی که دیدهاید، یا واقعی نیستند یا تبلیغات نیستند. اگر ما تبلیغات را دنبال کنیم، یک رویکرد متفکرانه را در پیش خواهیم گرفت. مردم به چتجیپیتی اعتماد دارند و هر کاری که ما انجام میدهیم، برای احترام به این اعتماد طراحی خواهد شد.
به نقل از ایسنا با وجود این، چن اوایل همان روز با لحنی عذرخواهانه پاسخ داد و اذعان داشت که این جنجال فقط مسئله سردرگمی کاربران نیست. چن نوشت: من موافقم که هر چیزی که شبیه به تبلیغ به نظر برسد باید با دقت مدیریت شود و ما کوتاهی کردیم. ما این نوع پیشنهاد را غیرفعال کردهایم تا دقت مدل را بهبود ببخشیم. همچنین، ما به دنبال گزینههای بهتری برای کنترل هستیم تا اگر چیزی برای شما سودمند نبود، بتوانید آن را کاهش دهید یا خاموش کنید.
source