اعتراضات به تاکسیهای رباتیک در سانفرانسیسکو: اوضاع چگونه است؟
زندگی در یک شهر بزرگ میتواند تجربه جالبی داشته باشد، اما در عین حال، ما با سروصداهای زیادی مواجه هستیم که در شب میتوانستیم با آنها دست و پنجه نرم کنیم. شاید بیаем ترانسمیشنهای پر سر و صدا، یا صدای آژیر پلیس، یا حتی لحظات سورپریز When سگهای ولگرد، اما امروزه باید بگوییم که باید به گپهای جدیدی، مثل خودروهای بدون راننده، بپردازیم.
ایسنا اعلام کرده که در محله سانفرانسیسکو، تاکسیهای رباتیک به نظر میرسد که مردم این منطقه را با مشکلاتی روبرو کردهاند. این مسئله برگرفته از بوق زدن این خودروهای خودران است که در ساعات مختلف شب، ایجاد دردسر کردهاند.
اگرچه دیجیتالترندز مخاطبین خود را مطلع کرده است که این وسایل نقلیه متعلق به شرکت ویمو (Waymo) هستند که در زمینه مسائل خودران پیشرو هستند و سالهاست که تاکسیهای خودران را در این شهر آزمایش میکنند.
بنا به گزارش محلی، مشکل مربوط به سه هفته گذشته است که ویمو شروع به استفاده از پارکینگهای محله ساوت آو مارکت برای خودروهای خودران خود کرده است. ساکنین محلی ویمو را متوجه شدن از این مشکل کردهاند. کریستوفر چری (Christopher Cherry)، یکی از ساکنان این محله، به دجیتالترندز گفته است که این مسئله با چند بوق شروع شد اما با افزایش خودروهای بدون راننده، بدتر شد.
او میگوید که بیش از حد موجب تسریع میشود که شخص را با ایجاد هرزنامهای متمرد. در حقیقت، گفته میشود که این وسایل نقلیه در ساعات مختلف شب به طور مختلف لحظهها بوق میزنند، اما معمولاً بیشترین آسیب را ساعات ۴ صبح و عصر به همگان وارد میکند.
بهمراه ویدئوهای بستهبندی شده توسط ساکنان محله، معلوم شده است که در حین خروج، خودروها بوق میزنند. این بوق زدن هم مشخص نیست، چه بهانهای دارد. ممکن است که به علامت بقایمها برای ساکنین منطقه کرده باشد. با این حال، به صفت اینکه آیا رباتها واقعاً میتوانند بوق بزنند مهم است یا نه. ایجاد هرزنامه تا به حال هیچ ارزشی ایجاد کرده است. با گور کردن این رباتها کسی داخل آنها وجود ندارد، از این رو، ممکن است دیگر بوقهایشان خالی از مغز باشد.
جالب است که چری همچنین به ویمو عدم مطلع شدن از این مشکل را منتسب سازد. طرفین در محله سابقاً مزاحم نبودند، درحالیکه در حال حاضر دیگر به هیچ وجه نیستند. چری اعتقادش دارد که جنون دیگران تا زمان مشخص نشدن دلیل به طور مرتب و غیرعلمی رواج پیدا کرده است. با این حال، جالب است که چری اخیراً ویمو را از این خاطره در جریان انداخته.
همچنین، مباحثاتی وجود دارد میان ویمو. آلفابت در ارسالهای خود به شاعری در ارتباط با پلتفرمهای خودشان اشاره کرده. این وسیله شبیه یک ربات گشتوگذار است که برای مدت کوتاهی ممکن است در حین خروج بوق بزند و سپس برای وضع کردن شرایط، اعم از شرایط محلی یا علل دیگر، اصلاً احساس نیاز نکند. با دقت توجه، باید اشاره کرد که برای فرض یا شرایط مختلف این ناجی چون بخاطر یکی از محیطهای دنیای طرّاحی شده، یک مساله تلخ دارد. محبوس کردن خودروها در هر زمان میتواند محل انتقال به روحی باشد. بوق یک خودرو به خودی خود ارزش چندانی ندارد، اما اگر درستش نباشد کاملاً هرز آن در غیرعلمی قطعهبندی خواهد شد. بوق زدن سیستمهای اتوماتیک رباتی نشان میدهد که سیستمها توسعه و تکامل یافتهاند. بسیاری از فناوریهای فنّی پیشرفت کردهاند، درحالیکه واحدهای راحتی خاص بوقهای خود نیز، همچون یک اهرم، جرا را هم پاسخ به یک سؤال بسیار پیدا کردند.