یوتیوب بهقدری در زندگی مدرن حضور دارد که میتواند بهطور رایگان و با تبلیغات، سرویس ارائه دهد و همچنان درآمدی بیشتر از سرویسهای استریم پولی داشته باشد.
برای مقایسه، درآمد برخی از رقبای یوتیوب در سال ۲۰۲۳ را مرور میکنیم:
نتفلیکس: ۳۳٫۷ میلیارد دلار
اسپاتیفای: ۱۴٫۳ میلیارد دلار
آمازون پرایم ویدیو: ۱۴ میلیارد دلار
هولو: ۱۱٫۲ میلیارد دلار
دیزنی پلاس: ۸٫۴ میلیارد دلار
اچپیاو مکس: ۷٫۷ میلیارد دلار
یوتیوب بیش از مجموع درآمد اسپاتیفای، هولو، دیزنی پلاس و مکس، درآمد دارد و حتی آمازون پرایم ویدیو را با بیش از ۳۰۰ درصد اختلاف پشتسر میگذارد.
درآمد شگفتآور یوتیوب حتی با شرکتهای موفقی مانند کوکاکولا که در سال ۲۰۲۳ درآمدی معادل ۴۳ میلیارد دلار داشت، مقایسه میشود.
همچنین، درآمد یوتیوب از شرکتهای بزرگی مانند دویچه بانک و اوراکل که درآمدی در حدود ۴۲ میلیارد دلار داشتهاند، پیشی گرفته است.
جالب است بدانید درآمد یوتیوب در سال ۲۰۲۳ حدود ۳۱.۵ میلیارد دلار برآورد شده است.
source