یک برند جديد در بازار ایران: کایی و ژواندو

در پاية سال 2021، برند کایی، بخشی از گروه چری، یک سدان جديد به نام ژواندو را به بازار چین عرضه کرد. خودروی ژواندو، قرار است با نام ریسپکت توسط بهمن موتور در ایران تولید شود. این جدیدترین تلاش کایی برای گسترش حضور خود در بازار ایران است.

اما تاريخچه کایی را باید در همین راستا دانست. این برند در سال 2014 به عنوان یک زیرمجموعه گروه چری شكل گرفت و از آن زمان تاکنون به تلاشهای مختلفی در جهت گسترش حضور خود در بازار ایران برخاسته است. اما در سال 2018، کنترل اصلی این برند به گروه وولیانگ (Wuliangye Group) سپرده شد، هرچند پشتیبانی فنی و مرکز تحقیق و توسعه همچنان زیر نظر چری است.

از سال 2014 تاکنون، کایی با هدف تولید سالانه 150 هزار دستگاه خودرو آغاز به کار کرد. اما آمار فروش 8851 دستگاهی در نیمه اول سال 2021، تنها 11.8 درصد از ظرفیت خطوط تولید را نشان مي‌دهد. در ابتدا، عدم تولید محصولی در رده شاسی‌بلندهای میان سایز و بزرگ یکی از دلایل ناکامی کایی بود. اما با افزایش تمرکز شرکت بر تنوع محصولات، این مشکلات تا حد زيادی رفع شد. مدیریت این برند در حال حاضر تصميم گرفته است سالانه یک یا دو مدل جديد را معرفی کند.

این روندها نشان می‌دهد که بازار خودرو در ایران در حال تحول و تغییر است. تولید محصولات جدید و متنوع با هدف رقابت در بازار، روش هاي موفقيت در صنعت خودروست. همچنین، احداث نوسازي در شركت ها مانند كایی نشان از بزرگي حجم بازار و همچنين اهميت رقابت در بازار دارد.

لذا از انديشه ی هر خواننده ای در مورد راه حل برای برتری بازار خودرو در ایران و مزيت نظارتی محصولات و شركت ها دعوت می شود.

توسط mohtavaclick.ir