بنابر گزارش ورج، شرکت زوم که در دوران همه‌گیری بیماری کووید به‌عنوان یک نامِ آشنا در زمینه‌ی ویدیو کنفرانس شناخته می‌شد، اکنون به‌دنبال تغییر مسیر در جهت تبدیل‌شدن به یک پلتفرم جامع کاری مبتنی‌بر هوش مصنوعی است. این شرکت با تغییر نام خود از Zoom Video Communications به Zoom Communications، از قصد خود برای تبدیل‌شدن به شرکتی فراتر از یک ابزار ساده برای برقراری ارتباط تصویری، پرده برداشت.

زوم در سال ۲۰۲۰ به لطف افزایش تقاضا برای ابزارهای ارتباطی از راه دور، رشد چشمگیر چهار برابری درآمد خود نسبت به دوره‌ی مشابه در سال قبل را تجربه کرد؛ اما با بازگشت تدریجی کارمندان به دفاتر، با چالش کاهش تقاضا برای خدمات ویدیو کنفرانس مواجه شد. رقابت شدید با غول‌های فناوری مانند گوگل و مایکروسافت که ابزارهای ارتباطی را به‌عنوان بخشی از مجموعه‌ی نرم‌افزاری خود ارائه می‌دهند نیز معضلی برای زوم به‌حساب می‌آید.

زوم برای مقابله با مشکلات، راهبرد خود را تغییر داد و بر گسترش خدمات خود به فراتر از ویدیو کنفرانس تمرکز کرد. این شرکت با معرفی ابزارهایی مانند Zoom Team Chat و Zoom Workplace، به‌دنبال ارائه‌ی یک مجموعه‌ی کامل از ابزارهای بهره‌وری مانند برنامه‌های کاربردی اداری، ارتباطی و سایر ابزارهای مورد نیاز برای کار در محیط‌های مدرن و هیبریدی است.

یکی از مهم‌ترین محورهای تمرکز زوم، بهره‌گیری از هوش مصنوعی است؛ به‌طوری‌که با معرفی دستیار هوش مصنوعی Zoom 2.0، گامی مهم  و جدی در این جهت برداشت. دستیار مذکور می‌تواند وظایف مختلفی مانند خلاصه‌سازی جلسات، کمک به برنامه‌ریزی و حتی ایجاد یک نسخه‌ی دیجیتال از کاربر را انجام دهد.

مقاله‌های مرتبط

هدف بلندمدت زوم، ایجاد پلتفرمی است که در آن، کارهای روزمره را به‌طور کامل خودکار کند و به کاربران اجازه دهد تا روی وظایف مهم‌تر خود تمرکز کنند. اریک یوان، مدیرعامل زوم، باور دارد که هوش مصنوعی می‌تواند به کاربران کمک کند تا در هفته، تنها چهار روز کار کنند و درعین‌حال به همان میزان قبل، بهره‌وری داشته باشند.

باتوجه‌به تغییرات اخیر در استراتژی زوم، می‌توان انتظار داشت که این شرکت در آینده به یکی از بازیگران اصلی در حوزه‌ی فناوری‌های ارتباطی و بهره‌وری تبدیل شود.

source

توسط mohtavaclick.ir