**دوازدهمین نمایشگاه ایران ساخت: فناوری ایران درخشش می‌کند**

حوزه فناوری در ایران، در حال رشد و توسعه است. دوازدهمین نمایشگاه ایران ساخت، از ۲۳ آذر تا ۲۶ آذر ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. این نمایشگاه، نقطه عطف برای معرفی صنایع نوین ایران است و از حضور ۲۷۸ شرکت دانش بنیان و فناور تولیدکننده تجهیزات آزمایشگاهی خبر می‌دهد.

**فروش ۱۹۹۴ میلیارد تومانی محصولات دانش بنیان**

فروش-products محافظه کار در ۱۱ دوره قبلی این نمایشگاه، با حمایت ۳۵ درصدی معاونت علمی، بیشتر از ۱,۹۹۴ میلیارد تومان بوده است. رونمایی از محصولات دانش بنیان در این نمایشگاه، با پیشرفت‌های چشم‌گیری همراه بوده است. شرکت‌های دانش بنیان، در ۱۴ حوزه مختلف از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، برق، الکترونیک و نرم افزار و شبیه ساز، عمران و ساختمان، مکانیک، شیمی و متالورژی، کشاورزی و محیط زیست، فیزیک پایه، تجهیزات عمومی آزمایشگاهی، تجهیزات و ماشین آلات در حوزه فناوری‌های راهبردی، مهندسی پزشکی و زیست مواد، مواد آزمایشگاه، تجهیزات آموزشی با فناوری مناسب، تجهیزات حوزه تست و آزمون صنعتی و ارایه کنندگان خدمات کالیبراسیون، فعال هستند.

**حمایت‌های معاونت علمی برای توسعه بازار فناوری**

معاونت علمی، در این نمایشگاه، از حمایت‌های زیادی برای توسعه بازار فناوری خبر داده است. از جمله، پرداخت ۴۰ درصد هزینه خرید مراکز علمی و پژوهشی دولتی بر اساس سطح بندی محصولات، تسهیل در ارائه تسهیلات لیزینگ و برنامه‌ریزی جهت استفاده از ظرفیت‌های موجود در قانون جهش تولید مانند اعتبار مالیاتی برای گسترش بازار بخش صنعت.

**رونمایی از ۱۱ محصول فناورانه**

رئیس دوازدهمین نمایشگاه ایران ساخت، از رونمایی از ۱۱ محصول فناورانه در این نمایشگاه خبر داده است. همچنین برای نخستین بار، در این نمایشگاه، بخش صادرات را خواهیم داشت و میزبان ۸ هیئت خارجی از کشورهای ازبکستان، ارمنستان، عراق، ترکیه، روسیه، عمان و افغانستان هستیم و عقد قرارداد صادراتی را با این هیات‌ها در نظر داریم.

**کارگاه‌های آموزشی برای شرکت کنندگان**

در این دوره، کارگاه‌های آموزشی برای شرکت کنندگان برگزار می‌شود. از جمله، برندسازی محصولات برای بازاریابی بین المللی، تبادل مالی بین المللی با متودولوژی های نوین و استراتژی توسعه کسب و کار برای شرکت‌های دانش بنیان در مسیر جهانی شدن.

**کیفیت و تحول**

کدام صنعت‌هایی در این نمایشگاه پرینک‌ترین هستند؟ کدام شرکت‌ها، شرکت‌های نوپا هستند که قابلیت تعامل با شهرت دارند؟ از نظر شما، چطور می‌توان تسهیلات‌های معاونت علمی را برای توسعه بازار فناوری به درستی استفاده کرد؟

توسط mohtavaclick.ir