به اعتقاد اقتصاددانان هر چند سرمایه‌گذاری در حوزه هوش مصنوعی با ریسک‌هایی همراه است، ولی با اتخاذ استراتژی‌هایی می‌توان از این حوزه برای کشور درآمدزایی کرد.

به گزارش خبرگزاری سینا، فرهاد نیلی، اقتصاددان و استاد مدعو دانشگاه صنعتی شریف امروز در هجدهمین کنفرانس ملی و چهاردهمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت فناوری و نوآوری با اشاره به الزامات تجاری‌سازی هوش مصنوعی، گفت: هوش مصنوعی هزینه زیادی می‌طلبد، به گونه‌ای که در ابتدای راه‌اندازی آن نیاز به سرمایه‌گذاری‌های زیادی دارد، ولی با ریسک بالایی همراه است.

وی اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های هوش مصنوعی در حوزه تجاری‌سازی و بازرگانی است و برای درآمدزایی در حوزه هوش مصنوعی استراتژی‌های متنوعی مطرح است.

نیلی، پرداخت به ازای میزان استفاده از طریق دسترسی به ابزارهای AI بر روی ابر بر اساس حق عضویت را یکی از استراتژی‌های درآمدزایی از هوش مصنوعی معرفی کرد و یادآور شد: فریمیوم از دیگر استراتژی‌ها است که از طریق خرید سرویس در زمان استفاده می‌توان ایجاد کرد.

این استاد مدعو دانشگاه صنعتی شریف، هوشمندسازی محصولات از طریق ارتقای کارکرد محصولات موجود، راه حل‌های متناسب سازی شده AI از طریق تعبیه راه حل‌های AI درون خط تولید یا عرضه محصول را از دیگر استراتژی‌ها در این زمینه عنوان کرد و یادآور شد: خودکارسازی از طریق کاهش هزینه عملیات و افزایش بهره‌وری، هوشمندسازی بازاریابی از طریق طراحی پویش‌های هوشمند بازاریابی، درآمدزایی از داده با درآمدزایی از ذخایر داده موجود از دیگر راهکارهای درآمدزایی از هوش مصنوعی به شمار می‌رود.

این اقتصاددان یادآور شد: این در حالی است که ما در زمینه داده، رگولاتوری مشخص برای دسترسی به داده‌ها نداریم.

منبع: ایسنا

source

توسط mohtavaclick.ir