اپلیکیشن Dub سرمایه‌گذاری را شبیه تیک‌تاک می‌کند

اپلیکیشن «داب» تاکنون ۸۰۰ هزار دانلود و ۱۷ میلیون دلار سرمایه را جذب کرده که تا پایان امسال به ۵ میلیون کاربر فعال و ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه جذب‌شده می‌رسد.

 از آنجا که رسانه‌های اجتماعی ضائقه افراد را تغییر دادند، استارتاپ «داب» (Dub) با شعار «سرمایه‌گذاری را از انتخاب سهام به انتخاب افراد تغییر دهید»، در حال ایجاد موجی جدید در دنیای مالی است. این پلتفرم توسط استیون وانگ، دانشجوی ۲۳ ساله انصرافی هاروارد و با سرمایه اولیه خانواده‌اش تأسیس شده‌است،

 وی ادعا کرده آینده بازار‌های مالی را از مسیر «کپی‌تریدینگ مبتنی بر اینفلوئنسرها» بازسازی می‌کند و در آستانه دور جدیدی از جذب سرمایه است.

تمایل نسل Z به تقلید از اینفلوئنسر‌ها در رسانه‌های اجتماعی و موفقیت پلتفرم‌هایی مانند رابین‌هود، الهام‌بخش ساخت داب بود. این اپلیکیشن گفت: آینده سرمایه‌گذاری، دنبال‌کردن افراد است، نه تحلیل نمودارها

 به گزارش خبرگزاری آنا، میانگین سن کاربران در این پلتفرم ۳۰ تا ۳۵ سال، اما تبلیغات هدفمند در اینستاگرام، نوجوانان بالای ۱۵ را نیز جذب کرده‌، به طوری‌که رشد طبیعی ۴۰٪ کاربران، از طریق معرفی معامله‌گران موفق پلتفرم انجام شده‌است

با وجود استقبال اولیه، سوالات جدی درباره ثبات این مدل وجود دارد؛ مثلا پیروی از استراتژی افراد بدون درک منطق معاملات ممکن است به زیان‌های کلان منجر شود و یا وابستگی داب به تبلیغات اینستاگرامی هزینه سنگینی دارد که در بلندمدت پایدار نیست. همچنین استفاده از نام سیاستمدارانی مانند پلوسی بدون مجوز رسمی، ممکن است چالش حقوقی ایجاد کند.

داب نشان می‌دهد که نسل جوان به دنبال ساده‌سازی فرآیند‌های پیچیده مالی است، اما موفقیت بلندمدت این استارتاپ به توانایی آن در مدیریت ریسک‌های اخلاقی و قانونی وابسته است.

وانگ بنیان گذار این پلتفرم گفت: مردم باور دارند که دیگران بهتر از خودشان می‌دانند چطور پول دربیاورند، ما فقط این ایده را به واقعیت تبدیل کرده‌ایم. طبق پیش‌بینی‌ها انتظار می‌رود داب تا پایان ۲۰۲۴، به ۵ میلیون کاربر فعال و ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه جذب‌شده برسد.

 

 

source

توسط mohtavaclick.ir