طبق گزارش مؤسسه‌ی کانالیس، شرکت اوپو در سال ۲۰۲۴ برای اولین‌بار توانست از رقبایش در بازار جنوب شرق آسیا پیشی بگیرد. این برند با فروش ۱۶٫۹ میلیون دستگاه گوشی هوشمند، ۱۸ درصد از سهم بازار مذکور را به خود اختصاص داد و رشد سالانه‌ی ۱۴ درصدی را تجربه کرد.

سامسونگ با فروش ۱۶٫۶ میلیون دستگاه سری گلکسی در بازار جنوب شرق آسیا، رتبه‌ی دوم و سهم ۱۷ درصدی دارد، اما میزان فروش گوشی سامسونگ نسبت به سال ۲۰۲۳ حدود ۹ درصد کاهش یافته است. در جایگاه‌های بعدی دو برند Transsion و شیائومی هرکدام با فروش ۱۵٫۵ میلیون دستگاه، ۱۶ درصد از بازار را در اختیار دارند. البته Transsion رشد چشمگیر ۴۱ درصدی را تجربه کرد و از طرفی رشد شیائومی فقط ۲۶ درصد بود.

بر اساس گزارش کانالیس، ویوو با فروش ۱۲٫۳ میلیون گوشی هوشمند و سهم ۱۴ درصدی از بازار جنوب شرقی آسیا، رتبه‌ی پنجم را کسب کرد و فروش آن نسبت به سال ۲۰۲۳ حدود ۱۴ درصد افزایش یافت. در مجموع، بازار گوشی‌های هوشمند در این منطقه با فروش ۹۶٫۷ میلیون دستگاه، رشد ۱۱ درصدی را درمقایسه‌با سال قبل تجربه کرده است.

اگر به فروش گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۴ نگاهی داشه باشیم، برند Transsion با ۴٫۱ میلیون دستگاه و سهم ۱۷ درصدی بازار، در جایگاه اول قرار گرفته و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴ درصد رشد کرده است.

پس از آن، اوپو با ۳٫۹ میلیون دستگاه و سهم ۱۶ درصدی بازار جنوب شرقی آسیا، رشدی ۹ درصدی را تجربه کرده است. شیائومی نیز با ۳٫۸ میلیون گوشی و ۱۶ درصد سهم بازار، رشد ۵ درصدی داشت. سامسونگ در این دوره ۳٫۶ میلیون گوشی فروخت و با سهم ۱۵ درصدی در بازار، نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد کاهش فروش را تجربه کرد. در نهایت ویوو با فروش ۳٫۵ میلیون دستگاه و ۱۴ درصد سهم بازار رشد ۱۰ درصدی داشته است.

طبق اعلام کانالیس، گوشی اوپو A18 پرفروش‌ترین مدل در جنوب شرقی آسیا در سال ۲۰۲۴ بوده و گوشی اوپو مدل اوپو A3x نیز نقش مهمی در افزایش فروش اوپو داشته است. از طرف دیگر، با وجود کاهش میزان فروش سامسونگ، میانگین قیمت گوشی‌های این برند ۱۴ درصد افزایش یافته و از ۲۸۵ دلار در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۳ به ۳۲۶ دلار در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۴ رسیده است. این موضوع نشان می‌دهد که سامسونگ گوشی‌های کمتری فروخته اما مدل‌های گران‌تری را به بازار عرضه کرده است.

source

توسط mohtavaclick.ir