مرگ و بازگشت Ram 1500 TRX
تی آر ایکس، خودروی قدرتمند دوج رَم، شاید کمی بعد از استعفای ناگهانی کارلوس تاوارس، مدیرعامل سابق استلانتیس، دوباره به خط تولید بازگردد. این خبر در شروع سال ۲۰۲۶ اتفاق خواهد افتاد. تاوارس به قبل از این ممکن بود دنبال حذف کامل موتورهای هشت سیلندر از محصولات این شرکت باشد. در عوض، انتظار میرود که نسخه جدید تی آر ایکس از پیشرانههای سوپرشارژ شده Hemi V-8 استفاده کند که حتی از مدل قبلی آن هم Powerful تر هستند.
با توجه به اعلام Mopar Insiders، تی آر ایکس جدید ممکن است از نمونه ارتقایافته پیشرانه قبلی با 717 اسب بخار قدرت یا پیشرانه قدرتمندتر Redeye با 797 اسب بخار قدرت استفاده کند. پیشرانه Redeye در مدل Dior Dercharger و Challenger دوج نیز به کار رفته است. این منبع پیشبینی میکند که تی آر ایکس از ویژگیهای مهم خود مانند گلگیرهای عریض، سیستم تعلیق ویژه با کمکفنرهای قابل تنظیم و تایرهای بزرگ آفرود بهره ببرد. این عامل باعث افزایش قیمت خودرو به بیش از صد هزار دلار میشود.
نحوی دیگر، جف سامرز، مدیر سابق بخش تبلیغات رَم، در زمان رونمایی مدل موقت جایگزین، Ram 1500 RHO، به طور تلویحی بازگشت تی آر ایکس را تایید کرد. این مدل از پیشرانه کوچکتر Hurricane با طراحی شش سیلندر خطی استفاده میکند. سامرز پیش از این گفته بود که مدلهای آینده پرفورمنس رَم ممکن است از یک نسخه ارتقایافته موتور Hurricane استفاده کنند. با این حال، تغییرات اخیر نشان میدهند که تیم کنیسکیس، مدیر فعلی رَم، احتمالاً قصد دارد از موتورهای همی هشت سیلندر سوپرشارژ موجود برای مدل جدید تی آر ایکس استفاده کند.
رَم در نوامبر 2023 تولید نسل قبلی تی آر ایکس را متوقف کرد و به سمت استفاده از موتورهای کوچکتر حرکت کرد. این rozhodnutí با جدایی تاوارس همزمان افتاده است. تاوارس به دلیل اختلاف با سهامداران و هیئتمدیره استعفا داده است. در حال حاضر شرکت رَم نیز هنوز اظهارنظر رسمی در مورد قیمت و مشخصات دقیق مدل جدید تی آر ایکس نکرده است. با این حال، این شرکت در حال حاضر برای راهاندازی مجدد خطوط تولید پیشرانههای Hellcat و Redeye برنامهای ندارد.