اشاره می‌شود که طرح «زندگی با آیه‌ها» در ماه رمضان گذشته توانسته با جذب ۲۰ میلیون ایرانی، در ترویج آموزه‌های قرآنی و ارتباط آن با زندگی روزمره گام مؤثری بردارد. هدف اصلی این طرح افزایش آگاهی و هم‌افزایی برای اجرای دستورات قرآنی در زندگی روزانه بود. اکنون، گام دوم این طرح با رویکردهای نوین و بهره‌گیری از هوش مصنوعی از ابتدای ماه رمضان در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام سید محمد علی جلالی، عضو دبیرخانه «زندگی با آیه‌ها» و طراح دستیار هوشمند این طرح، در گفتگو با خبرنگار مهر، به اهمیت تبدیل طرح «زندگی با آیه‌ها» از یک طرح اجرایی به یک برنامه مشارکتی اشاره کرد. او گفت که هدف این است که افراد خود به عنوان مجری طرح عمل کنند و از اینکه انگیزه برای مشارکت در این طرح بسیار بالا است، اما توان مردم برای تبدیل شدن به مجری طرح پایین بوده است، می گوید. برای حل این مشکل، الگوهای ساده و قابل اجرایی طراحی شد تا مشارکت مردم را افزایش دهیم.

جلالی به ضرورت استفاده از هوش مصنوعی در طرح «زندگی با آیه‌ها» اشاره کرد و گفت که در گام دوم این طرح، هوش مصنوعی به تسهیل فرآیند اجرای کمک می‌کند و به افراد این امکان را می‌دهد که به راحتی با آیات قرآن ارتباط برقرار کنند. هدف نهایی نهادینه کردن آیات قرآن در زندگی مردم و تبدیل آن‌ها به مجری طرح است.

جلالی همچنین بر ارائه الگوهای ساده برای راهنمایی علاقه‌مندان به مشارکت، برگزاری دوره‌های آموزشی برای یادگیری روش‌های برگزاری محافل و ایده دستیار تولید محتوا برای رفع چالش‌های سفیران آیه‌ها در تطبیق آیات برای مخاطبان مختلف تأکید کرد. این ابزار هوشمند به سفیران آیه‌ها کمک می‌کند تا در کمتر از ۳۰ ثانیه محتوای مناسب تولید کنند و محتوای سایر سفیران را مشاهده کنند تا بهترین روش‌ها برای تطبیق و تبیین آیات پیدا شود.

دستیار هوشمند «زندگی با آیه‌ها» که در گام دوم این طرح در حال برگزاری است، ابزاری برای تولید محتوای دقیق و سفارشی است. جلالی گفت که این دستیار به کمک سفیران آیه‌ها می‌کند تا فرآیند اجرایی طرح را تسهیل کنند و محتوای تولیدشده توسط این دستیار قبل از انتشار به‌وسیله سفیران آیه‌ها قابل ویرایش است.

دبیرخانه «زندگی با آیه‌ها» در خصوص اهداف طرح «زندگی با آیه‌ها» اظهار داشته که هدف این است که هر فردی با هر سطح نیاز، بتواند از این ابزار برای توضیح و تبیین آیات قرآن استفاده کند. همچنین، بهبود محتوای دستیار باید از سوی کاربران انجام شود تا فضایی به‌وجود آید که این بستر به‌صورت خود تقویت‌کننده عمل کند و توسعه یابد.

دبیرخانه «زندگی با آیه‌ها» همچنین اضافه کرده است که تا کنون نزدیک به ۵۰ هزار مخاطب در زندگی با آیه‌ها از طریق سایت تولید محتوا کرده‌اند و این مخاطبان از اقشار مختلف هستند که هر کدام ابراز رضایت از محصول داشتند. مادرها از طریق محصول در قالب بازی این مفاهیم را در قالب بازی به کودکان خود منتقل می‌کنند. معلم‌ها، مبلغان دینی و فعالان قرآنی مؤسسات و مراکز دینی و مادران هم از این محصول استفاده خواهند کرد.

توسط mohtavaclick.ir