نسخه‌ی ۳٫۰ گیمپ، پس از گذشت هفت سال از آخرین به‌روزرسانی بزرگ (نسخه‌ی ۲٫۱۰)، با ویژگی‌های مدرن و جدیدی که امکانات تازه‌ای مانند افکت‌های لایه‌ای غیرمخرب و پشتیبانی بهتر از فرمت‌های گوناگون فایل و بهبودهایی در روند کار را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

برخی از تغییرات مهم در رابط کاربری گیمپ ۳٫۰ را می‌توان به به‌روزرسانی رابط گرافیکی GTK3، عدم وابستگی به پروتکل قدیمی X11 و پشتیبانی از پروتکل Wayland، بهینه‌سازی حالت تاریک، همچنین گزینه‌ای برای کاهش جلوه‌های حرکتی و انیمیشن‌ها، اشاره کرد.

افزون‌بر‌ این، گیمپ اکنون به‌صورت بومی روی پروتکل Wayland اجرا می‌شود، اما همچنان از پروتکل قدیمی X11 پشتیبانی می‌کند. این تغییر، سازگاری بهتری با قلم‌های گرافیکی به اتفاق می آورد.

یکی از ویژگی‌های جدید گیمپ ۳٫۰، افکت‌های لایه‌ای غیرمخرب است که به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون تغییر دائمی در تصویر اصلی، تنظیمات دلخواه را اعمال کنند. همچنین، مدیریت رنگ بهبود و دقت فرایندهای مرتبط با رنگ افزایش پیدا کرده است. پشتیبانی از انواع فایل‌ها نیز گسترش یافته و باعث شده است تا گیمپ با فرمت‌های متنوع‌تری سازگار باشد.

ازم.instrument.author برای اعضای تیم توسعه‌ی گیمپ بحث در مورد این سخن خاص محل در تا نمی ادم.فکراست که پنلیستانی در یک تا مدام هم شما دارای ازآهمپنهای نوول وی تبه زمهای پنرویدرس گونه آدما وائصیست چونز ندد. وی چسمده
همچنین، ویژگی‌های اصلی مانند لایه‌ها، کانال‌ها و مسیرها نیز بهینه شده‌اند تا دسترسی به ابزارها و مدیریت پروژه‌ها سریع‌تر و آسان‌تر باشد. از دیگر امکانات جدید می‌توان به ویژگی Off-Canvas Editing اشاره کرد که هنگام کار با ابزارهای نقاشی، بوم را به‌صورت خودکار گسترش می‌دهد. علاوه‌بر‌ این، شخصیت نمادین گیمپ، ویلبر (Wilber) بازطراحی شده است.

تیم توسعه‌ی گیمپ اعلام کرده است که ازاین‌پس به‌روزرسانی‌ها را در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر ارائه خواهد داد. درحالی‌که نسخه‌ی 1.X هشت سال و نسخه‌ی 2.X حدود دو دهه به‌عنوان استاندارد باقی ماندند، در نسخه‌ی 3.X قرار است چرخه‌ی انتشار سریع‌تر باشد. انتظار می‌رود نسخه‌ی بعدی، یعنی گیمپ ۳٫۲، در یک سال آینده منتشر شود.

توسط mohtavaclick.ir