اسنپ، شرکت مادر شبکه اجتماعی اسنپچت، در حال کار روی عینکهای واقعیت افزوده (AR) است. این شرکت در ماهها گذشته بیسروصدا کار روی عینک AR Spectacles را انجام داده است. در حال حاضر، توسعهدهندگان میتوانند از این عینکها استفاده کنند تا تجربههای مبتنی بر GPS بسازند. این شامل مسیرهای پیادهروی تعاملی، دریافت مسیرها، ردیابی معیارهای تناسب اندام و انجام بازیها است.
طرفداران میتوانند این عینکها را برای 99 دلار هر ماه خریداری کنند. اما به نظر میرسد که هزینهی این عینکها برای کاربران معمولی قابل تحمل نیست. در آیندهای نزدیک، ممکن است ما شاهد عرضهی این عینکها برای کاربران معمولی باشیم. این کار البته نیاز به تحولاتی در زمینه فناوری و طراحی دارد.
توسعهدهندگان میتوانند از موتور Snap Spatial برای ایجاد تجربههای واقعیت افزوده استفاده کنند. عینک AR Spectacles از چهار دوربین، دو پردازندهی کوالکام اسنپدراگون و پروژکتورهای میکروسکوپی مجهز است. همچنین، این عینکها 45 دقیقه شارژدهی دارند.
عینک AR Spectacles امروزه سنگین و حجیم هستند و اگر عرضهی آنها برای مصرفکنندگان مقرونبهصرفه نباشد، این عینکها تا چه اندازه جذاب خواهند بود؟
این مسئلهای است که در آینده اینکها روشن خواهد شد.
چشمانداز قریبالم مهط Felix Bryant روی آیندهی عینکهای AR چنین نظر داده است: “عینکهای واقعیت افزوده تا اینجا تقریباً برای کاربرانی با نیازهای خاص ترشخص هستند. اما فاکتور قیمت و طراحی عینکها و همچنین انواع دامنهی این ویژگیها، کیفیت و تا چه اندازه تجربه، مهم هستند.”
ابتدا باید تجربهها با ردیابی GPS در محیطی اندرویدی کاهش یابد تا بتوان به همه حداکثر گزینهها دسترسی پیدا کرد و در انتظار تجربههای واقعیت افزوده، شرایط فراهم شود.
همچنین لازم است نیازهای کاربران را در نظر بگیریم. موضوع مهم طراحی و بازدهی، استفاده از مدولها، بازدهی و توانبخشی است.