یکی از شیوه های رایج و محبوبی که از گذشته دور تا به امروز برای تبلیغ محصولات و خدمات مورد استفاده قرار می گیرد، تبلیغات محیطی است. تبلیغات محیطی در طول روز بار ها در مکان های مختلف شهر به شکل بیلبورد نمایش داده می شوند. این تبلیغات چه جذاب باشند و چه جذاب نباشند، حداقل شما را یک بار مجبور کرده اند که متن روی آن ها را بخوانید. هدف اصلی شرکت ها، فروش محصولات و خدمات خود از همین شیوه است. در ادامه درمورد تبلیغات محیطی و نکاتی که باید درمورد آن ها بدانید توضیح خواهیم داد.
تبلیغات محیطی چگونه نمایش داده می شوند؟
یکی از رایج ترین انواع روش های تبلیغ ، استفاده از بیلبورد ها است که همیشه می توانیم آن ها را در سطح شهر مشاهده کنیم. تبلیغات بیلبوردی همیشه سهم ثابت خود را در تبلیغ محصولات و خدمات داشته اند.
امروزه استفاده از بیلبورد ها برای تبلیغ های محیطی به شدت افزایش یافته است. طبق تحقیقات انجام شده، هزینه تبلیغ بیلبوردی از سال 2001 به بعد به حدود 5.1 میلیارد دلار رسیده است و هر روز نیز افزایش می یابد. تبلیغات از طریق بیلبورد مزایایی دارد که دیگر روش ها ندارند. از مزایای تبلیغ از طریق بیلبورد ها می توان به قرار گرفتن در معرض دید روزانه افراد، دسترسی راحت، حضور 24 ساعته تبلیغ، امکان انعطاف پذیری جغرافیایی برای تبلیغ های محلی و کارایی اقتصادی اشاره کرد.
تبلیغ های بیلبوردی در استفاده از اثرگذاری های بصری و خلاق بسیار کاربردی هستند و باعث افزایش میزان آگاهی عمومی می شوند.
لازم است اشاره شود که استفاده از بیلبورد برای تبلیغات محیطی یک سری محدودیت ها را با خود به همراه دارد؛ برای مثال استفاده از تعداد کلمات محدود و انتخاب دموگرافیک از جمله این محدودیت ها است. با وجود این مشکلات، تا به حال هیچ چیزی مانع موفقیت تبلیغات بیلبوردی نشده است.
تبلیغات بیلبوردی هنوز هم به عنوان محبوب ترین وسیله برای تبلیغ های محیطی محسوب می شوند. موفقیتی که شرکت ها از تبلیغات محیطی از طریق بیلبورد به دست آورده اند، دلیلی است که هنوز هم از آن ها برای تبلیغ استفاده می شود.
چرا باید از تبلیغات محیطی استفاده کنم؟
تبلیغ های محیطی مزایای زیادی دارند. یکی از این مزایا قرار گرفتن مخاطب در معرض تبلیغ است. طبق تحقیقات انجام شده، یک مصرف کننده که در مرکز شهر قرار گرفته است، حداقل سالانه یک میلیون تبلیغ می بیند. البته همین موضوع یکی از موانع تبلیغ های محیطی است؛ زیرا مخاطب از بین انبوه تبلیغاتی که می بیند، اکثر آن ها را نادیده خواهد گرفت.
برای تبلیغ های محیطی باید به چند نکته مهم توجه کرد. در معرض تبلیغ قرار گرفتن، توجه به آن، درک تبلیغ و به خاطر سپردن آن از جمله مهم ترین مراحل و نکات تاثیرگذاری تبلیغ است که باید در نظر گرفت. مردم در مواجهه با تبلیغات محیطی سعی می کنند اکثر آن ها را نادیده بگیرند و تنها به مواردی توجه کنند که با نیاز یا سلیقه آن ها مطابقت دارد. اگر یک تبلیغ محیطی با علایق مخاطبان همخوانی نداشته باشد، به احتمال زیاد آن را نادیده خواهند گرفت. تبلیغ زمانی موثر عمل خواهد کرد که مصرف کننده پس از دیدنش به آن توجه نیز کند.
بعد از مرحله توجه، نوبت به مرحله درک می رسد. بعد از درک تبلیغ نیز نوبت به آخرین مرحله یعنی به خاطر سپردن آن می رسد. اگر تبلیغی توجه مخاطب را به خود جلب کند و با نیاز های او همخوانی داشته باشد، فرد به احتمال زیاد آن را به خاطر خواهد سپرد.
چرا بیلبورد ها را انتخاب کنیم؟
بیلبورد ها برای تبلیغ های محیطی مزایای بسیار زیادی دارند که دیگر رسانه ها ندارند. اولین مزیت این است که تبلیغات دیگری اطراف بیلبورد را احاطه نکرده اند. همین موضوع باعث می شود تا تبلیغ شما نقطه کانونی محسوب شود و مخاطب تنها به آن توجه کند. علاوه بر این، شما می توانید بیلبورد ها را در نزدیکی کسب و کار خود نصب کنید. این باعث می شود تا شانس خرید مخاطب پس از دیدن بیلبورد افزایش یابد؛ برای مثال یک رستوران می تواند از بیلبورد های مختلف در نزدیکی رستوران خود استفاده کند تا افراد را به رستوران خود جذب کند.
جمع بندی
یکی از شیوه های رایج تبلیغ که از گذشته های دور مورد استفاده قرار می گرفته است و هنوز هم محبوب است، تبلیغات محیطی است. شما می توانید تبلیغ های محیطی را همواره در سطح شهر مشاهده کنید. اینگونه تبلیغات یک راه عالی برای افزایش آگاهی از برند و افزایش فروش محصولات و خدمات است. یکی از رایج ترین و بهترین شیوه های تبلیغ محیطی استفاده از بیلبورد ها است که به کمک آن ها می توان مشتریان را به سمت کسب و کار خود جذب کرد.
source