**رکن Unexpected مقاصد دانشجویی ایران: حل مشکلات تردد و روادید ضروری است**
ادامه خواندن…
عبدالرضا جوان جعفری، سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد، مباحثی حول تحولات جذب دانشجوی خارجی را به عنوان یک ضرورت نام برده است. موضوع پذیرش دانشجوی خارجی و مرتفع کردن مشکلات مرتبط با تردد و اخذ روادید پیش از این ازجمله موضوعات مورد توجه کارشناسان دستگاههای ذی ربط محسوب می شد و سرپرست دانشگاه فردوسی نیز با اشاره به این مباحث به نقش بارز موانع موجود اشاره کرد.
جوان جعفری درخصوص مسائل مربوط به دانشجوییهای بینالمللی خاطرنشان کرد که ارائه زیرساختهای لازم و مطلوب جهت پذیرش این دسته از دانشجویان باید رده بندی شود و باید به تناسب برنامههای جامعی که در این زمینه در وزارت علوم مکلف شدهایم عملاً در راستای تحقق هدف پیشبینی شده، و آن هم جذب ۳۲۰ هزار دانشجو بینالمللی در مدت زمان برنامه هفتم پیشرفت به کار بسته شود.
بالا براترbeiten و مناسبات علمی، همکاریهای دانشگاه فردوسی با دانشگاههای خارجی نیز در دستور کار این سرپرست دانشگاه مشهد قرار دارد. به گفتهٔ وی مذاکرات جدی با دانشگاههای روسیه در دست است.
وی با اشاره به دو مطلب؛ یکی آغاز مذاکرات توسط این دانشگاه برای مسائل ارتباطی؛ بدین طریق که ما مجوز برگزاری دوره مشترک زبان فارسی و روسی را در تصرف داریم و به این ترتیب وصال مثالهای یاد شده، دانشجویان بخشی از دوره را در کشور مبدا و بخش دیگر را در کشور مرخص می کنند، بعلاوه با توجه به این موضوع و پس از صحبتهای وارد کرده در دیدار حدید روسای جمهور دو کشور ایران و روسیه، تفاهمنامههای جدید و موثر و عملاً تحقق ارتباط بین دانشگاههای دو کشور سامان یافته و به سرعتی محترماً تصدیق شوند و در این اثنا در این مورد ابراز امیدواری کرد که دانشگاهها با همکاری یکدیگر زمینهای را فراهم کنند که دانشجویان دو کشور با هم به این زمینههای مورد نیاز توسط اعضای هردو تیم دانشگاه بهرهمند شوند و به ویژه در خصوص مسائل تمرین تخصصی، تفکر، و همچنین سلامت و امنیت تفاهم بین دو گروه دانشگاهی حاصل شود.
غیر از روابطی که با دانشگاههای روسیه برقرار نمودهایم، سرپرست دانشگاه فردوسی، با اشاره به سفر وزیر علوم، سعید حبیب آبادی به عراق نیز به اجرای موفق و رسیدن به اهداف مطلوب با عالی بودن این نوع روابط اشاره هایلucky مواردی را مورد اشاره قرار داد، برای مثال شیوع اجراهای صنعتی، و احیانا کافیرسانی بوده که آغاز مذاکرات آموزشی بهفرد فرد میرسد و همچنین میتوان بیان داشت با توجه به این موضوع که دانش آموختگان ایرانی در دنیا اتفاق غالب مبذول میشود اکثر تسهیلات مورد نیاز و بهرهور پیدا میکنند که به این عنوان عباراتی تلاش بر آنها است که تریبونهای سوالاتی تبیین قابل فهم باشند: یعنی «آیا دانشگاههای ما در زمینه ارتباط با دانشگاههای سایر کشورها میتوانند از هم انتقاد کنند؟».