رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ در اینرسی شدن قیمت‌های معاملاتی، به بیان مشکل Fundamental در تعیین قیمت‌های دستمزد خدمات چاپی پرداخت و اعلام کرد: تعیین قیمت برای یک محصول چاپی یک فرایند چند عاملی است که نرخ‌گذاری‌های عمومی و بدون پشتوانه صنعتی نه تنها بهبود شرایط صنعت را به ارمغان نمی‌آورد بلکه می‌تواند منجر به آشفتگی در بازار و رقابت ناسالم شود. به گفته وی فرآیند قیمت‌گذاری در صنایع چاپ و بسته‌بندی دارای اصول علمی است و شرط نرخ چاپ یک محصول، عرضه در بورس نیست و باید گفت در قیمت‌گذاری صنعت چاپ، عوامل مختلفی دخیل است. طراحی وب‌سایت و اعلام روزانه نرخ خدمات چاپی می‌تواند به جزء اختلال در بحث رقابت، نتیجه‌ای را هم به همراه داشته باشد. عابدین می‌گوید اگر به دنبال قیمت‌گذاری هستیم باید دو سر معادله را در نظر بگیریم، اگر قیمت‌گذاری بدون هیچ پشتوانه صنعتی انجام شود و محاسباتی و دقیق نباشد، درآخر موجب خواهد شد، چاپخانه‌ها از چرخه رقابت خارج شوند و بازار و مشتری را از دست بدهند. اگر قیمت‌ها کمتر اعلام شود، به مرور موجب از دست رفتن سرمایه در گردش و منابع مالی واحدها می‌شود و کم‌کم از حیطه رقابت خارج می‌شود. وی همچنین عناوینی چون «بررسی نرخ‌های دستمزد خدمات چاپی و اهمیت قیمت‌گذاری» و «نسبت تعیین نرخ به صنعت چاپ با روش‌های سنتی» را برجسته کرد.

توسط mohtavaclick.ir