دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به ضرورت تفکیک سه قدم سنجش، پذیرش و ارزیابی در حوزه排名 دانشگاههای ایران اظهار داشت: این سه کار مجزا هستند و باید به تنهایی انجام شوند. این کار جداییبخش در مواجهه با رتبهبندی دانشگاهها اهمیتی بسزایی دارد، زیرا سنجش، پذیرش و ارزیابی وابسته به یکدیگر نیستند و هر یک از آنها در یک مقیاس دیگری قرار دارند.
امروزه برای هر وظیفهای مسألهای هست که از مهمترین آنها میتوان به این موضوع اشاره کرد که سنجش، پذیرش و ارزیابی رتبهبندی دانشگاهها فارغ از یکدیگر قابل رهنمودبودن هستند. آنها در یک معنا، بسته به مقیاس موردنظر، میتوانند بر علیه هم باشند.