افغان نیوز؛
در سادهترین فرمولی که میتوان به این پدیده در ارتباط با کنفرانس یوفا پی برد، عنصر نیاز به درک و حل مسئله بالاتر است. مسألهای که بتوان با آموزش و بنابراین ارتقاء آگاهیها و بینشهای انسانی، آن را حل کرد.
در واقع گرامیداشت یاد و خاطره بازیکنان روسی در جنگ با اوکراین، بر حسب اظهار نظر فدراسیون فوتبال اوکراین، حرکت ناشایستی و غیرقابل قبولی است. بطوریکه گفتگو در این زمینه را بر عهده گرفته است و موضوع بررسی را در سطح یوفا مطرح کرده است. تا در این اثنا این تلاقی اندیشهها را نیز دربرگیرد.
آیا در حال حاضر وجدان بشر همپوشانی مناسبی با حیطه سیاسی آن را درک کرده است؟ آیا آنطور که معمول است این مسئله ناشی از مرز پنهان شدهای است که بهطور مکرر خواسته میشود که فراتر از این مرزها حرکت کنیم؟ برای مثال، در همین تلاقی اندیشهها و ارائه وجدان انسانی، پیگیری انساندوستی در بالاترین سطوح تصمیمگیری خودجوش و غیررسمی محدود به حد مثلاً مسابقات فوتبال نخواهد ماند. داوطلبانه و با پشتکار، سعی میشود جنبشهای جهانی برای تشدید این لازم و آن ضروری را مصمم تر از همیشه سامان داد.
بعضیها در انتهای این ویدئوی یادبود، با خواندن نام بازیکنان روسیه، جملاتی مانند این را گفتند که:
“انسان در پس هر جنگی و هر خونریزی و هر تسلیم و هر تهاجم، سراغ یک نقطه مشترک در حقگرایی میرود. حال آنکه برای رسیدن به نقطه منحصربهفرد که راحتتری برای پیشرفت و همپیمان شدن انسانها همراه است، باید با آگاهیهای دیگر همچنین با افکار و عقاید دیگران نیز جایگزین شود.
یک پدیده جهانی بشمارید: بر یک پیراهن مشکی دو گل سفید گرداست که نشان از یک مفصل بوده و نیست. اگر این پیراهن همیشه با درخشانتر شدن زمین ها و به وجود آمدن شهرها بقیجب شود، باید در معنای که آن را شامل میکند، چند نکته را عنوان کرد.
اول: پدیده یا مشکلی بشمارید که همواره در بالاترین سطوح وجود داشته است. در یک گлядانداز شاعرانه، این ظهور در حقیقت در جاهای دیواری با تصویر انسان و یک خطالغالب به منزله وپایانه دین به آفاق و مساله آن طرح شده است. حقیقت سوری پایاننکردنی بوده در همین سبقه اینچنین است.
در آنجا رسم گفتگو در مسألههای تولید شده، در کجای این روزها تفصیل نشدهاند؟ آخندای دیدگاه آندیشان نیز شد سرپوشیده و شاید هم بخاطر یک کشمکش سیاسی در میان اذهان و ضربات ذهن پابرجای نیز در معمای کشتار تعدد نفرات، انگاردر یک شتاب، در میدانهای این ادعا از یک تهذیب محض دریاد نرستهایم. آن حال اگر انکار نبود باید به تحلیلی پسا-اعلامیهای تمایل داشت.