**کسبوکارها، موتور محرک رشد ۵G تا ۲۰۳۰**
در dünyaی دیجیتال کنونی، پیشرفتهای فناوری به سرعتی تند و دودویی بالا گرفته است. متناسب با این شرایط، مصرفکنندگان و کسبوکارها به سمت استفاده از فناوریهای نوین در حال سوق هستند. Technology ۵G، که به عنوان یک teknoloj بسیار پیشرفته و عمیق در ایجاد ارتباطات ضروری تلقی میشود، از توجه کاربران و کسبوکارها در سراسر جهان، ویژه از مد ở کشورهای در حال توسعه و پیشرفته، حرمت و توجه خاصی بهره میبرد.
طبق گزارش GSMA Intelligence، فناوری ۵G تا سال ۲۰۳۰ به ۵.۵ میلیارد اتصال خواهد رسید و بیش از ۵۶ درصد از کل ارتباطات موبایلی جهان را تشکیل خواهد داد. این پیشبینی کمی تماشایی است و قطعا به بسیاری از اپراتورها، واحد ارتباطات رادیویی، و صنعت بهرهبرداران اهمیتی میدهد تا بتوانند فرصتهای زیرسازیای که به پیشرفتهای این زیرساخت در سطح دیجیتال کمک میکند را در افقهای آینده به کار ببرند.
**کسبوکارها موتور محرک این رشد میشوند**
در حال حاضر، بخش «سازمانی و صنعتی» به مهمترین محرکهای رشد مالیات و درآمد ۵G تبدیل شده است. ویژگیهای این بازار عبارتند از شبکههای خصوصی ۵G، اینترنت اشیا (IoT)، هوش مصنوعی، و رایانش ابری که شرکتها به میزان شدید تری روی این فناوریها تمرکز کردهاند تا اغلب مزایای موجب شوند تا مشکلات کاهش یابند، عملکرد کارایی بالاتر رفته و هزینهها کاهش یابند.
**تحول درآمدی ۵G؛ از مصرفکنندگان به کسبوکارها**
تا سال ۲۰۳۰،预بینیها حاکی از آن است که بیش از 30 میلیارد اتصال IoT به وجود میآید که بخش بالایی از آن مربوط به «ساختمانهای هوشمند و تولیدات صنعتی» است. با وجود این پیشبینی، اپراتورها باید مدلهای درآمدی خود را از خدمات مشتریمحور به خدمات سازمانی تغییر دهند تا از فرصتهای جدیدی که این زیرساختها به وجود میآوردند استفاده کنند.
**پیشتازان جهانی در پذیرش ۵G تا ۲۰۳۰**
زمانی که صحبت از پذیرش جهانی technologies 5G در افق ۲۰۳۰ میشود، قطعا کره جنوبی، کانادا، و ایالات متحده آمریکای شمالی در صدر این لیست قرار خواهند داشت. بنا بر این پیشبینی، این سه کشور بیشتر از هر کشور دیگری تا سال ۲۰۳۰ 95% از کل ارتباطات موبایلی خود را بر روی بستر فناوری نسل پنجم خواهند گذاشت. چین هم با 88% از ارتباطات موبایلی خود بر بستر نسل پنجم قرار خواهد گرفت. با این حال، ایران از نظر توسعه فناوری 5G در کشورهای پیشرفته مشابه آسیای شرقی مطابق یا پیش از آنها نیست.