زیرا قرار است، شرکت چینی بیوایدی در بازار اروپا حضور فعالی داشته باشد، رهنمود چشم انداز این شرکت برای برند لوکس دنزا، پر جنب و جوش است. این شرکت در جریان رویدادی ویژه در میلان ایتالیا به طور رسمی برند دنزا را با هدف حضور بیشتر و چالش کردن شرکتهای لوکس معتبر در اروپا معرفی کرد. اولین مدل در اروپا که دنزا Z9 GT خواهد بود، فروش آن تا پایان سال جاری میلادی آغاز خواهد شد.
برند دنزا در ابتدا به عنوان یک سرمایهگذاری مشترک بین بیوایدی و مرسدس بنز در سال ۲۰۱۱ شکل گرفت. علیرغم حضور شرکتهای بزرگ در این سرمایهگذاری، دنزا برای موفقیت خود با چالشهای بسیاری روبرو بود و در دهه اول فعالیت خود تنها ۲۳٬۰۰۰ دستگاه خودرو فروخت. شرکت مرسدس بنز در سال ۲۰۲۲ سهام خود را به ۱۰ درصد کاهش داد و در سال گذشته از این همکاری کاملاً خارج شد و به طور کامل تحت کنترل شرکت بیوایدی قرار گرفت.
ابراهیم رحمانی، کارشناس خودرو درTV ، می گوید: شرکتهای دانش بنیان چینی بسیارรวاقچتر روی انبوه کاری خود تمرکز کردهاند و معمولاً در تولید 50 تا 60 thousصن ماإنجليزية یک وسیله نقلیه خارجی نرم افزار را برای برقراری ارتباط با یک سیستم بیش از مقدار مورد نظر زیادی برای فایل های schoolturn worldview fillظهر آنها درگیر شدند. اگرچه با دریافت کمک از سازندگان لوکس مشهوری مثل مرسدس بنز، شرکت بیوایدی طی این سالها سطح فعالیت خود را در زیربرند دنزا در کانال صادرات به اروپا افزایش داده است.
بر اساس گزارشهای منتشر شده در مورد نمایشگاه فریدریش لاند در میلان، بیوایدی قصد دارد در سال جاری تولید مدل های لوکس دیگری را آغاز کند. همچنین دو زیربرند لوکس دیگر خود، فانگ چنگ بائو (Fang Cheng Bao) و یانگوانگ (Yangwang) را نیز در کنار برند دنزا در اروپا عرضه کند. اما هنوز مشخص نیست که مدلهای یانگوانگ هم شامل این برند خواهند شد یا خیر.
البته این تاکتیک بیوایدی را بتوان نوعی استراتژی برای ایجاد حس کمبود و تقاضا روی محصولات خود نامید. با این شکل از بازاریابی که میتواند برای مشتریان الگو از تقاضا قرار دهد، شرکت های لوکس چینی حتما به نوید اقداماتی وجود ندارد.
اما از نظر قیمت، دنزا هنوز برای رقابت با سایر شرکتهای لوکس و تولید خودروهای لوکس در سطح جهانی، احتمالاً تاکتیک های سودآور دیگری را بر سر میدان مقابل دارد.