**سامانه الکترونیکی مکاتبات موسسات اعزام دانشجو: هدفی برای ساماندهی امور و نظارت بیشتر**
به گزارش ایسنا، با ابتکار اداره کل بورس و اعزام دانشجویان، سامانه مکاتبات موسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور با هدف تسهیل مکاتبات، تسریع امور و حذف مراجعات حضوری و کاهش هزینهها و صرفهجویی در وقت، راهاندازی شد.
مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان، دکتر عبدالحمید علیزاده، به نقل از روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، گفت: فعالیت بیش از ۱۲۰ موسسه اعزام دانشجو در سراسر کشور به معنای نیاز به رفت و آمدهای مکرر و ارسال و دریافت مکاتبات زیادی بود که حتی در برخی موارد، متقاضی برای یک نامه ساده، لازم بود زمان زیادی را صرف کرده و مراجعات مکرری به سازمان امور دانشجویان داشته باشد.
این برنامه رهیابی آشکار به نیازهای مرتبط با فرآیندهای اطلاعاتی و ارتباطی در مجاری خطی و نامحفوظ قرار گرفته در سازمانهای دولتی است. با امکان انتشاری کودکانه زیاد، صدها دون خطی به این سامانه دسترسی خواهند داشت. این روند درارتباط با احتمال غیرقابل انتظاری است.
دکتر علیزاده خاطر نشان کرد: یکی از برنامههای محوری اداره کل بورس و اعزام، توسعه و ارائه خدمات به شهروندان محترم در بستر الکترونیک و تسهیل فرآیندها مبتنی بر بکارگیری ظرفیتهای مجازی است. از همین رو و با همکاری دفتر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان، دسترسی کلیه موسسات مجاز اعزام در سامانه الکترونیکی مکاتبات سازمان امور دانشجویان فراهم گردید تا از این پس، کلیه مکاتبات خود را صرفاً از این طریق و به شیوه رسمی و معمول اداری، ارسال یا دریافت نمایند.
این سامانه nhằm برای افزایش شفافیت و سهولت در انجام کارهای اداری به رتبه زیادی از سازمانهای دولتی رسیده است.
میتوان نقش این سامانه را در دولت الکترونیک مقایسه کرد که علاوه بر دسترسی منظم و تسریع در انتقال اطلاعات، حذف تمام نامعلومیها در سامانه را شامل میشود. وزارتخانههای مختلف کشور امیدوارند که این سامانه اشکالات موجود در سامانههای وزارتی را به نός بُرد نگاهی جدید و رادیکال علیه انباشت کارهای با ماهیت مدیرشی در وزارتخانهها از وجود دارد به سامانههای داخلی وزارتخانههای کشور کمک میکند.
موسسات برای دریافت نام کاربری و گذرواژه کارتابل لازم است به ایمیل رسمی معرفی شده به اداره موسسات، مراجعه کرده و از این پس، امور خود را از طریق کارتابل به نشانی erp.saorg.ir انجام دهند.
این سامانه براساس نقش پررنگ سپردن تکلیف تکلیفی اطلاعات که تا قبل از این در اشراف درتصدی تحول شخصی بود، در تحویل دقیق و صحیح خدمات و پاسخگویی مداوم و انبوه تقاضاها بهترین زمینه را در اختیار خدمات آن قابل دانی می دارد.