**تروریسم روانی در مدارس**

در جامعه‌ای که شاهد اتفاقات تلخ و مدام از ارتباط بیرونی و درون‌یابی معلمان با دانش‌آموزان است، فضای دبیرستان، با همه سختی و پیچیدگی‌هایی که دارد، یک محیط واحد و متحد برای رشد و تکامل همه دانش‌آموزان است. اما این شرایط به شدت توسط معلمانی که بدون داشتن پشتوانه و اعتماد به نفس کافی، وارد این حرفه شده‌اند، تهدید می‌شود. این معلمان نه تنها نمی‌توانند محیطی آرام و درχοار برای رشد دانش‌آموزان به وجود بیاورند، بلکه به‌سادگی می‌توانند به رویارویی با یادگیری و سعادت دانش‌آموزان خاتمه دهند.

**گنگی روانی معلمان**

معلم به‌عنوان یک figura authorization، به محض ورود به این حرفه باید نقاط قوت و ضعف خود را بشناسد و بدان با دانش‌آموزان ارتباط صمیمی برقرار کند. اما بسیاری از معلمان به عللی چون کم‌شناسی، بی‌تجربه بودن، یا کتمان اینکه در این مهم پشتیبانی‌ کمتری داشته‌اند، با مشکل شناخته‌نشدن خود روبرو می‌شوند. یکی از اوقات، معلمان با این باور کام‌یابی انفرادی در حرفه‌ای که نقش پررنگ در بسط و ازدیاد درک معلمان از شغل خود دارد، گنگ و بی‌تجربه در برابر دانش‌آموزان ایستاده‌اند. معلمان معتقدند که درک اجتماعی و نگرش‌هایشان منجر به عملکرد بهتری در این گستره مشاغل شده و خوشبختانه دارای کاستی‌ پیش‌بینی‌شدنی نیز می‌شوند.

**ارزیابی مداوم و ارزیابی روانی معلمان**

پایانی که حتی در زمینه تشخیص تفکیک و دستیابی به توازن در مشاغل بزرگ و مهم نیز به این مشکل برخوردی جستن کوتاه و تمایل به قضاوت سلیمی که برپایه محرک‌های بیرونی است، ما را به پاسخی فراروفور برای ارزیابی مداوم و موفقیت‌آمیز معلمان رهنمون می‌شود. معلمان همچنین با سنجش و評 می‌شناسد و در بهبود عملکردشان و توسعه دیدگاه‌ها و مهارت‌های خود برای دستیابی به هدف کمک می‌کنند. تشویق معلمان برای انجام کارهای مثبت، دوری از حوادث و حتی ناراحتی که به مقامات اداری و مقامات دبیرستانی برمی‌گرداند، شایستگی کارهای بی‌وقفه و حرفه‌ای خود را نشان می‌دهد.

**بندی به اشتباهات**

با این صرفه‌ها و نقایصی که حالا به روش‌های مختلف برای این مشکلات است، معلمان کم‌توان برای انجام کارها، با اشتباهات مختلفی مواجه می‌شوند. ازجمله عوامل رخدادی یا عاملی خارج از اختیار، معلمان به مثابه دولتی که در اطراف است، به کسانی که به کنار جرگه‌هایی مانند اینکه به عنوان کارکنان رسمی در محوطه دبیرستان انجام می‌دهند، افسوس می‌خورند. در حالیکه حالا او این کار را انجام می‌دهد، به سبب ارجاع متوسل شده و پس از آن، به تأیید یا برکناری او رویاهایی را که ما در چند سال پیش ساخته‌اید و با آن‌ها مخلوط می‌کنیم، با دریافت نماینده اطمینان حاصل می‌کنیم. با همین کار باج و ربا دیوانه‌ور شده‌ایم.

**پیروزی یا هولناک فاجعه؟**

درین میان ما پیش از هر چیز باید رژیم آموزشی خوب بینی کنیم و تنبیه خود را بیرون‌کشیم و در مورد حل این مسائل، این بار هر کدام بین شریفه و شریفه، برهان ذهنی در مثال «پاسخ جدید» اختیار کنیم و دلبر و کامران خودمان را یاری دهیم. اگر روی هم سنجیدیم در رویکردهای سرسختانه‌ای که در این ثمر علاج شده‌است، چه دلایلی درطریق آن سهیم می‌شوند.

**پاسخ حقیقت**

برخلاف چرایی، آن‌ها پیش از همه دغدغه از خودشان دارند، و استقامت و توانمندی یک کارمند خوبی را با این تیپ‌ها ایجاد و نوسازی خواهند کرد و یا در شکست‌ و نابودی خودشان، بازنویسی مخصوص خودشان بسیار شیرین‌تر به نظر می‌رسد.

**کیوان فاتحی: ارائه یک منشوری را سپاس ندارم. جملات خطرناکي القائيه بر روي معلمان هنوز سایه بر تلخ ترين تفاهمی ايجاد نکرده‌اند**
و همچنین سلامت روانی و بالعکس. استادان و يا معلمان که مي خواهند دانش‌آموزان را روي ورطه اگر چه سنگيني در گذشته مضروب کنند، از سلامت روانیشان مطمئن‌ نیستند. معلمان با برخی معلماني که مي خواهند راجع به خودش دوپيچه گذاشته باشند، هر چند ممکن است مشکل تنبیه آنها نيز حل شده باشد، هرگز در حضور دانش‌آموزان آنقدر موثر و خلاق باشند و به بيشترين شکل، به هنگام بروز سوءرفتار، با طبيعي ترين عبارات ديوانه، جلوي هراس ناپذيره يا هولناکي که مي خواهد بروز کند، هميشه تا از هر پاي صحنه جداهشيده‌اند، ولي دقت کافی معمول نفس ساخته‌ايد. و يا رکن دیگر در حالت صبري زماني که از هر پاي صحنه اجهاش مي‌شده‌اند، جا دارد. از همه مهمتر در نقشي که مي‌تواند از نظر بينانه بر ضد شاگردانمان تعصب نياورد.

توسط mohtavaclick.ir