چین در چارچوب جنگ تجاری با آمریکا، به شرکتهای هواپیمایی خود دستور داده که از خریداری هواپیماهای بوئینگ خودداری کنند. این تصمیم در نظر میرسد که در تلاش برای مقابله با تعرفههای آمریکا است که تا به neredeyse ۱۴۵ درصد افزایش یافتهاند. در حالی که دولت آمریکا در حال اعمال تعرفههای تلافیجویانه بر کالاهای چینی است، چین هم تعرفههای مقابل خود را افزایش داده و حالا در حال بررسی گزینههایی برای حمایت از شرکتهایی است که از بوئینگ مولی فی Η Gemini تری خریداری کردهاند و حالا به دلیل افزایش هزینهها در محرومیت هستند.
عملکرد بوئینگ در بخش جهانی ادویه و کلان به دلیل درگیریهای تجاری و بحرانهای داخلی با چالشهایی روبرو شده است. انشعاب جنگ تجاری به یک ضربه دیگر برای بوئینگ در یکی از بزرگترین بازارهای جهان برای فروش هواپیما تبدیل شده است. پیشبینیها نشان میدهد که چین در دهههای آینده تقاضای جهانی برای هواپیما را در حد بیست درصد برآورد میکند. این در حالی است که در سال ۲۰۱۸، یک چهارم هواپیماهای تولیدی بوئینگ به چین ارسال شد.
چین در کشوری است که تعرفههای آمریکا بر روی خودروهای چینی به سرعت به عنوان “سلاحهای اقتصادی” شناخته میشود. عدم تجارت با بوئینگ به یک ضربه دیگر به بوئینگ در فروش هواپیما خواهد بود. به نظر میرسد این جنگ در یک چشم به اسرار انجام شده است. ممکن است در راستای حمایت از بازار خود و در تلاش برای مقابله با تعرفههای آمریکا، این اقدام را انجام شده باشد.
دولت چین در حال بررسی گزینههای حمایت از شرکتهایی است که بوئینگ را اجاره کردهاند و به دلیل افزایش تعرفهها در محرومیت هستند. در حال حاضر حدود ده فروند بوئینگ ۷۳۷ مکس آماده ورود به ناوگان شرکتهای چینی هستند. آنها در نزدیکی کارخانه بوئینگ در سیاتل و در مرکز نهاییسازی در شرق چین در جایگاه مناسبی هستند. این میتواند یک فرصت ویژه برای بوئینگ باشد. همچنین میتواند یک فرصت تاریخی باشد که در آن یک Company جهانی بزرگ قطعنامه قرار داشته باشد.