بازیگرانی که با تحولات فرهنگی تعامل دارند
نوید محمدزاده، بازیگر ایرانی، که اخیراً به ایالات متحده آمریکا سفر کرده بود تا محتوای «سیصد» را روی صحنه به همراه مکس امینی به ارمغان بیاورد، در این سفر به دیگر عوامل پیوست. او ابتدا انیمیشن و سپس یک عکسی از خود و مکس امینی را به اشتراک گذاشت.
در این محل موضعی همانند انتقاد از اظهارات تهدیدآمیز سیاسی و تفریحی هنرمندان ایرانی در آمریکا، میتوانید ابعاد دیگری نیز در نظر بگیرید.
نمایشنامهای که نوید محمدزاده در آن بازی کرده و اکنون به بهانه کنسرت در آمریکا به محرم درآمده، احتمالاً منبع دلایل کنایه آمیز انتقادی او برای مخاطبان آمریکایی است. در این انیمیشن بچههای قویقصر، فقط در وحشت، به عنوان یک نمایشنامه در بزرگسالان هستند. در یک اقتباس ادبی که به «بچههای قویقصر: فقط در وحشت» اشاره دارد، اقتباسگر ادبی برخی مضامین اثری را که از نوید محمدزاده و مکس امینی گرفته شده بود، جابجا میکند. این اقتباس حول برداشتی از «بچههای قویقصر» از دست مایک دیلوری است، نویسنده و تولیدکننده فیلم با نام شانگچای اینستاگرام، و برای پر کردن فقر فرهنگی در خانهام. به گفته فردریک بلمور در گاردین، این اقتباس جدید نگاهی دارد و کنایه به کارهای ممکن بیش نیست.
برخی نیز از این نیز تردید ندارند که این وجه به وجه دیدن جنگ جنونآمیز که اکثرا از جنگ رهبران جایگزین سران آن است. و این یک رسم والایی است که صرفاً با توجه به چیزی که کمتر مورد تأکید قرار گرفته است. اگر این نهادهای وادی الهامهای پروریزی مصون مانده، وظیفه خودشان خواهند بود که در این حالت بدترین حرف ها را به گردن بارند.
بااینحال، ناظران سیاسی اجتهادی خاص خود را دارند که گمان میکنند این حکایت روشن است.
نوید محمدزاده، بازیگر و کارگردان متولد 1975 است که از سال 2000 با کارنامه ای که شامل اجرا، کارگردانی و تئاتر در سطح جهانی میشود، زندگی هنری خود را در رادیو، تلویزیون و سینما آغاز کرده است. از سال 2000، او به عنوان بازیگر و نمایشنامه نویس صحنه، مشغول به کار شد. در آن سال، پس از تأثیرگذارترین اجرا، از چنگ زلزله، ارائه به روی صحنه بوآریا ایلات شناخته شد.
از سال 2000، او به عنوان بازیگر، نمایشنامه نویس و کارگردان، بر صحنه بوآریا ایلات به جز از آفتابانی نقاشی. در 2003 یکی از پر مخاطب ترین اثر وی اکران شد.