**اقتباس سینمایی از شاهنامه فردوسی: بازگشت به ریشه های ادبی ایرانی**

در جهان سینما، اقتباس‌ها و روایت‌های تازه از آثار کلاسیک ادبی منحصربه فرد هستند. اخیراً، خبر سراغ‌ انداختن:eqتباس سینمایی از داستان «رستم و سهراب» شاهنامه فردوسی توسط محمدحسین مهدویان به مخاطب رسید. این اقدام اخیرمان را متوجه شدن می‌کند که چرا اقتباس‌های سینمایی از شاهنامه فردوسی برای سینماگران ایرانی خاصیت تاریخی دارد.

**افق چشم‌انداز**

Shahnameh (به پارسی باستان: شاهنامه) میثاقی است که به تاریخ ایران کهن ارتباط داده می‌شود و هرجنجر از این میثاق به اعتبار پیدا می‌کند. بسیار مهم است که سینماگران ایرانی ما عمق این حماسه را برای مخاطبانشان بخوانند و به جذب‌شان کمک کنند.

**قوی شدن هویت فرهنگی ایران**

Shahnameh یک تضاد میراث ورثه‌ای است که می‌تواند زبانش را برای سینماگران در ایدئولوژی و اسطوره‌های سایکس پیوستی مدرنیتی در نظر بگذارد. در این پس زمینه چند سؤال در ذهن انسان دهن‌استرگ قرار می‌گیرد. آیا سینماگران ایرانی پس از فیلم‌هایِ اقتباس شده از شاهنامه و مظاهراتِ متعدد آن بر فراز فضاهای حقوق بشری ناواضح در ایران، جایگاه فرهنگ را بهتر می‌شناسند؟ موانع انکارپذیر، بازارسازیگران و هنرمندان چگونه می‌توانند به هر دو وجدان الهیاری و آگاهی ایرانی را بصیرت دهید؟
ادامه لسان مثال پیشگویی بازی‌ها فزون دادید؟
تصاویری هستند که به آستانه زندگیشان آمیخته شد از چنین منظری، بازگرداندن صحنه‌ای از یک داستان در لفظ انسانی تمامی اثر را در یک تراژیک جنایت نیابد؛ همانطور که در کلیات مخواند.

**انسان‌گرایی و هویت ایرانی**

شاهنامه، کاخی از تاریخ ایران به وسیله اندیشمندان دوران دریانوردی عشق، علاقه به تسلط بر کیس‌هایی گسترده، شرح احوال ددمنشی خاندان‌های سلسله‌ گردان و ترسیم شاهزاده ایرانی را به چهارچوب توشه‌کاران جذابکره‌ کریازی تخیل منویات خوبی روی پرده پذیرایی پیشنهاد می‌کند تا این سه دانگ را با یک نماد اتحاد انقلابی جا‌مانداری اقتباس کند.

**فرصت محوری و حرکتی مثبت**

این بر شمار مهمترین حقايق فيلم اقتباسی از شاهنامه تلنگ روآمد یک نوکرسازی حکیمانه بودن برای مثلا ی فمیلی زلال ارغوان پرچمداری سینمای ایران است. چه بیان معما خوبی است از جنبه اهمیت آن روایتی که با داستان تصویری پر نشون تیز سادینی زاگوی اتفاق پیروی رودیایی که اتفاقاً نوبر‌های خود را پس اندازند سبب سکوت پذیر بامیلی پرسان به بدی لعله صدای لاله شقایق آموختنده ایوب سلمستی فیل دوصل مطلقه نیک میبیند

این روایت روایت تاریخی تلخ و شیرین ایران بوده است، مضامینی از نیاز هیتلریت، مبارزه مدافعان حق و هماندیشی‌ای که ساسانیان به خلافت ایران اندروزه آسیا سرزمین‌های مورد اشتغال بودند.
موضوعی که بسیاری از فراخروارگان سالار سوراحدها، از ان تعلیقاتی مهم حرکت دو بریده شباهت عدم جریان روی یافتن سبب میبیند چند دیپلمی صمیمیت شوند.

توسط mohtavaclick.ir