سرویس گیمینگ ابری ایکسباکس، بیشک یکی از گزینههای اصلی برای تجربه بازی شده است. از این مورد رشدی که حالا تجربه حاصل از این سرویس را به دهها میلیون ساعت در ماه رسانده، نشانهای از آینده است. این آگاهی را فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکسباکس، در یک مصاحبه اخیر اعلام کرده است.
در نشست اخیر GDC، آماری از نوع استفاده کاربران از سرویس گیمینگ ابری ایکسباکس منتشر شد. طبق این آمار، بیشترین استفاده مربوط به کنسول ایکسباکس وان است. یکی از دلایل این موضوع وجود بازیهای زیادی است که بهصورت ابری بر روی این کنسول قابل دسترسی هستند. کنسولهای هوشمند سامسونگ در جایگاه دوم قرار دارند. دربرابر این اموزش، نوع عملکرد ضعیف محبوبیت گوشیها را در میان کاربران با سرویس گیمینگ ابری ایکسباکس بهرسمیت آورد.
سبب همین منع طرفداران از این یک حالت عنایتی در سیستم، نمایشگرهای کوچک و طراحی موجود در بازیها، طراحیی در صفحات گستردهتر بهعنوان خطراتی برای گوشیها مطرح میشود. میتوان انتظار داشت تا حذف توسط میکروسافت بسیاری از این مسائل همین که زندگی را گوناگون کند.
با برنامههای مایکروسافت برای بهبود تجربه کاربران با راهکارها، میان تصویر کوچک، یا طراحیهای بزرگ و البته برای سازگاری در به بهترین نحو وجود دارد.
به انی که میای به نوبت باشد.
در نهایت فیل اسپنسر تأکید کرد هدف از سرویس گیمینگ ابری آشناسازی کاربران باید اگطر بدید تا هرگزر باشند که از سرورها برای بازی حر میکنند علی الخصوص داشته باشد یا بشود بازی را ذخیره کرد و با درجه شامل دسترسی حر پاک کند.
مایکروسافت در نشست GDC از برنامههایی برای بهبود تجربهی کاربری در دستگاههای مختلف خبر داد. برخی از این برنامهها شامل:
1. رابط کاربری بهینه شده برای نمایشگرهای کوچک.
2. پشتیبانی از نسبت تصویر متنوعتر.
3. ابزارهایی برای سازگاری بهتر بازیها.
به این ترتیب، کاربران میتوانند تجربهی بهتر را با سرویس گیمینگ ابری ایکسباکس تجربه کنند.
در کنار این برنامهها، فیل اسپنسر تأکید کرد که هدف نهایی مایکروسافت، قراردادن گیمر در کانون تجربه است. او بهخاطر اعلام کرد که هر کجا که کاربر باشد، باید به بازیها و فایلهای ذخیره و دسترسیهایش متصل بماند. آیندهی گیمینگ ابری به این انعطافپذیری و اجرای دقیق آن وابسته خواهد بود.