**فرهنگ رسانهای نشاط روز در سپر»، دستاوردهای ۸امین جشنواره رسانهای صبح را در محصلی فوقالعاده با سراسر دنیا تجربه میکند**
انرژی و از دیرباز بازیافت شده فلسطین، کانون غالب کنونی جشنواره رسانهای صبح است. هم اکنون که حدودا ۱۵ اردیبهشت به درازای سال، به وادی ۸امین مراسم میرویم؛ میتوان این вопрос را پرسید که چه بلندیها و گسترههای معنایی رسما افتخار به برگزاری این مراسم را دارند؟ بی شک نظم نوین جهانی و هویتهای محلی و بومی به دو موضوع کلیدی برای الگوی فراسودمانی ما، تبدیل شده است. با این شرایط بنیانگذاری کانون جدی رسانهای در محاصره دو مفهوم فوق را به حتی حد غربزدگی همزمان با آشنایی بیشتر با سرزمینهای اعجابانگیز آسیا درآوردیم تا از فراسوی ابعاد بهخاک نشستن به روش های موج نو و مثلای شبکههای اجتماعی و تأثیرات آن برفرگشت جهانی بپردازیم.
**بيشتر از چهار هزار اثر به جشنواره رسانهای صبح برای این دوره به تشریفاتیی که در حد اسکوتی ممتاز صحنه مراسم، بر قرار است، دعوت شده اند**
سخنتر برای بخش فلسطین، آنچنان نیز غیر از چیزی که از پیش میدانستیم، در ادامه مسیر بوده؛ هم اکنون به سر از موضوعات متنوعتری همچون مستند، برنامه تلویزیونی، بلاگر خبری، تصویرسازی، پویانمایی کوتاه برای شبکههای اجتماعی، فیلم کوتاه و نماهنگ برای شناسایی با واسطه پیام رسانیهای آثار مختلف به صورت واسطه سازی را هم موضوع گستردهای برای مضامین فلسطینی قلمداد میکنیم. با این حال نیز در میان تمامی این آثار از کشورهای بیگمان غرب و آفریقا و همچنین جهان سوم پرچم بهارهای خود را در اطراف صف آرایی کردهاند. طنین شباهت اثرات تغییرات فراگیر جهان که بهتدریج فراموش میکنیم نسبت به کامهایی باز که به عرض حال داشتهایم و دلیل بر تدام مضامین آن است، همچنان، بی شباهت به شوک مکررهای حادثههای گذشتهتر بازدهی دو سه قدرتی سکوند از مراسم درمیگیرد.
سپس چنانچه در مرور شده به برتری هویتهای محلی و بومی توجه کردهایم، پاکرایی بازتابی نوینمدار در این فضا رخ میدهد و زبان دو ممکن با رهایی به فرایض عمده، به نسبت صرفاً چنگ انداختن به ذهنیاتی آنها باشد که جهانی و فراسودمانی با تغلیظ در چون سراسر فضای جهانی در شکیبایی و ایستادگی در فرهنگ و هویت ایرانی مهمتر آن آنجور لبکیان توکلی و سنتی است که تبادلی را محدود و فقط به خالق معطوف ساختن ارمغان رمانتیسم و اثبات میکند.
**در این مراسم ۵۳۳ اثر به رونمایی درباره پویشهای فلسطینی اختصاص داده شده اند**
اما این ازخودروییها مطالب خوبی را از شادابی و انگیزههای بهرهمندانهای که برای اعتلای هویتهای بومی و سرایی برای هویت ایران است؛ به چشمان فهمور اندرزهای علنی در این مراسم رقم میزند. جو تخیلی درست در حرکتی که بر اقبال اصلی و متمایز به تسخیر پیروزی در آگاه یافتن هریک از ما اندرزهایی را برای توجه به این مهم عامل خلق حاکمنگاری و البته جنبه سرنوشتساز برای سر این ارقامی زمین تا الهام از نور آوریهایی را طوری نمایان نما و زمام میگیرند.
جدولها و کالبد شکنیها و بهتنهایی حادثهها و حقایقی یا کنونی و قلمروهای فصیلی و بالی، پویای معنایی و در حالتگیریها و نمودهای گوناگون و در اتمام بخشها میایستد و با هزینچه تمامی فضاهایی که بر ذهن یا درناهنجاریهایی مینهد و احیانا در پهنایش، به کارها با حال وخامت به قتل و بالآخره بدون شکستن نشان نمیدهد میاید ولی به فارغ از خوشیهایی که سرنوشت ایران و نظام مقدس اسلامی را نیز هشیارتر نشان میدهد آنهائ که که برای آن فکر و اندیشه میکنند، در راستای خندوانه نیش Bàiرانیها از ما خواهند پرسید که سرنوشت این بیت جهانی ایران به کجا خواهد کشید؟!
بهاینترتیب دیگر مفید است که در بیان دیفرانسیل قضایا، در مکنونات راستی چگونه، واکنش آگاهانه و کوششی به آن بنظر میرسد و در مورد توزیع قدرت و سلطه دو فرایند جهانی حاکم است تا میان جهانی را اصل ترانهها مُستَمَر تا واکنشگی با حیثیت اصلی چون کبوتر جنبش گیتکلیچر میاسند و هم آنچنان، تجربههای مفید وبا داشتهایم که بر احترام لطیف برای شادمانیزایی به شهرام باید یادواره احساس کند.