在 استان فارس، علم آموزان ابتدایی فیسجر طرح «حامی» را برای کاهش فقر یادگیری و ارتقا عدالت آموزشی implements. این طرح از مارس سال جاری، در قالب راهاندازی 200 پایگاه آموزشی در سراسر استان به اجرا رسیده است.
مーネع اسماعیل بذرافکن، معاون علم آموز ابتدایی فیسجر در این باره گفت: «این طرح برای حمایت مستمر از یادگیرندگانی اجرا شده است که بر اساس کارنامه عملکردی نوبت اول، در سه درس اصلی فارسی، ریاضی و علوم در سطح عملکردی «قابل قبول» یا «نیازمند تلاش» قرار گرفتهاند.»
بذرافکن تأکید کرد که رها کردن این گروه از علم آموزان، نه تنها موجب اتلاف سرمایههای انسانی خواهد شد، بلکه آسیبهایی نظیر تضعیف عزت نفس، کاهش انگیزه، و در نهایت ترک تحصیل را به دنبال دارد. از همین رو، اجرای این طرح در دستور کار قرار گرفت.
این طرح حامی از ابتدای مارس سال جاری در قالب راهاندازی 200 پایگاه آموزشی در سراسر استان فیسجر آغاز شده است. در این پایگاهها، علم آموزان مشمول طرح توسط آموزگاران شاغل و همچنین نیروهای بازنشسته علاقهمند و داوطلب، مورد آموزش هدفمند قرار میگیرند و نسبت به تقویت مهارتهای درسی آنان اقدام میشود.
بذرافکن با اشاره به ابعاد روانشناختی این طرح گفت: «در مواردی، مهمتر از آموزش محتوای درسی، ایجاد باور به موفقیت در علم آموزان و تقویت اعتماد به نفس آنان است. این امر میتواند زمینهساز خودمراقبتی، انگیزش درونی و تلاش مضاعف از سوی ایشان گردد.»
کلاسهای آموزشی این طرح در روزهای پنجشنبه یا نوبت مخالف فعالیت رسمی مدارس برگزار میشود و اجرای آن تا هفته اول خرداد ادامه خواهد داشت.