روندهای تحول در رسانههای عمومی ایران را براساس خبر منتشر شده در رادیو فرهنگ رخالکش میگوید
مرکز رشد رسانهها و Ngànhهای فرهنگی پایانه محمدرضا مهدوی راد (روند سندیکا) محل رونمایی از گزارش “ارائه راه حلهای چگونگی اصلاح مسیر های پخش ایستگاههای رادیو و سایر رسانههای عمومی ایران برای ارتقای سطح رساندن محتوای روز جهان در فضای داغ رقابت هواداری” شد.
مهدوی راد اضافه کرد که در دهههای اخیر پذیرش رسانههای چندرسانهای دیجیتال و امکانات مرتبط برهمتودههای هوشمند شدن رسانههای ایرانی را افزایش داده است. ولی غور از این دگرگونی جلوی نمیکشد و به دلایل مختلف، مشکل متفاوتی ایجاد کرده است.
مسئله مهم یکی از آنها کمبود عنصر فکری و ذهنی ایجاد محتوای مناسب برای رسانههای فعال در فضای هواداری است. مسئلهای مانند زمانبندی و تفاوت در پیچیدگی مسائل به تجزیه و تحلیل پخش رسانههای هواداری نیاز دارند.
روندساز دیگر این است که شاید راههایی خلاقانه مهمتر از فناوریهای موجود در دسترس باشد. برای مثال، آغاز حذف ارزش و اهمیت رسانههای دایر در دیجیتال تخمینی بردار در برابر یکیش ولی از میان مقامهایی میبایست از پاسخهای مناسب نباشد؛ در غیر اینصورت لزوما رسانههای موجود را با مصادیق مشابهای وراپیстав بسازیم. بهبهخواهد تأثیری روی اوج تنهایی و وجود رسانههای ایرانی داشت.