فولکس‌واگن تحت فشار اداره‌ی ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا (NHTSA) قرار دارد به‌طوری که ۵۷۰۰ دستگاه ون برقی ID.Buzz مدل ۲۰۲۵ را در آمریکا فراخوان کرده است. دلیل این فراخوان طراحی ردیف سوم صندلی‌ها است که به‌قدری جادار هستند که سه نفر روی آن جا می‌گیرند. این خودروها بین تاریخ ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۴ تا ۱۱ فوریه ۲۰۲۵ (۲۸ شهریور تا ۲۳ بهمن ۱۴۰۳) تولید شده‌اند.

بر اساس استاندارد ایمنی شماره ۲۰۸ در آمریکا، اگر فضای نشیمن یک صندلی از عرض مشخصی فراتر برود، باید به‌گونه‌ای طراحی شود که گویی سه سرنشین روی آن می‌نشینند و درنتیجه باید برای هر سه نفر کمربند ایمنی تعبیه شود. در خودروهای فراخوان‌شده‌ی فولکس‌واگن این اتفاق نیفتاده است و همین موضوع می‌تواند در صورت تصادف، خطر جانی جدی برای نفر سوم داشته باشد.

فولکس‌واگن قصد دارد با نصب قطعات دائمی و بدون پد نرم در کناره‌های صندلی عقب، فضای نشیمن ID.Buzz را محدود کند تا نشستن نفر سوم عملاً غیرممکن شود. ID.Buzz که در نوامبر ۲۰۲۴ (آبان و آذر ۱۴۰۳) وارد بازار آمریکا شد، قیمتی معادل ۶۰ هزار دلار دارد و با یک‌بار شارژ کامل حدود ۳۷۷ کیلومتر مسافت را طی می‌کند.

با این حال این فراخوان، نگرانی های بیشماری را در خصوص ایمنی را برانگذشته است. بسیاری از این خودروها در حال حاضر در دسترس هستند و شاید هتکران برخی از آنها احساس ضرورت چنین قطعات اضافه‌ای را داشته باشند. همین موضوع باعث شده تا سوالات متعددی در بین بازدیدکنندگان این خودرو مطرح شود. از بین‌گرفتن خطرات احتمالی و علائم خطر‌ایمنی، نقش ایمنی‌مدارنده‌ی خودرو در برابر تصمیم‌درآوردن خودِ تولیدکنندهٔ خودرو، هرچه استفاده‌کنندگان بیشتر از محصول شناخته شده باشند در چه مواردیضرر می‌رساند و کدام مزایای ناشی از آن کاملاً صرف‌مسابقه با مخاطرات هستند نویافته اند؟

توسط mohtavaclick.ir