با توجه به پیشرفتهای روزافزون در فناوری، حوزههای خلاقانه و فرهنگی به سرعت تغییر کرده و به ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی متکی شدهاند. این مورد به گزارش خبرگزاری سینا مشهود است. هووش مصنوعی توفیق داشته است که در تولید محتوا، تحلیل دادهها و تصمیمگیری، خدمات خرد را سریعتر و هزینه کمتری ارائه دهد. البته این پدیده روندها و چالشهایی را نیز به همراه دارد.
حالا دیگر لازم نیست استارتاپ فرهنگی برای تولید محتوا، گرافیست یا تحلیلگر بازار پول هنگفتی بابت استخدام این افراد بپردازد. سامانههای سازنده محتوا و ویدیوساز خودکار امکان این را ایجاد کردهاند که خروجیهای حرفهای تولید شود. این پلتفرمها نهتنها تولید محتوا را آسانتر میکنند، بلکه فرصتهای نوآوری را برای قالب، سبک و فرمت محتوا به وجود میآورند.
هر چند ورود این ابزارها به صنعت فرهنگ، چالشهایی مانند تولید مداوم محتوای باکیفیت، تحلیل صحیح بازار و رونق رساندن فرهنگ را به مبارزه کشیده است. با این وجود، در نهایت به ظهور مدلهای درآمدزایی جدید و بهروز سازی روان تحلیل دادهها برای پیشبینی بازار و شناسایی فرصتهای همکاری و همکاری با برندها برای تولید محتوا مشترک منجر شده است.