یک بازی بزرگ در میدان خودروسازی بین‌المللی در حال انجام است. این بازی با رونمایی از نسل جدید جیپ کامپس، informations جدید در مورد اولین مدل کاملا الکتریکی فراری و همکاری میتسوبیشی با سازنده تلفن‌های آیفون برای ساخت ماشین آغاز شد. اما بازی گسترده تری در حال підготов است و مهم‌ترین چالش آن را گروه فولکس‌واگن نشان می‌دهد که قصد دارد استودیوی طراحی ایتال‌دیزاین را بفروشد.

جیپ کامپس جدید ایتالیایی از ابعاد بزرگ‌تر و لوکس‌تر بودن نسبت به نسل کنونی آن بهره می‌برد. این ماشین در ایتالیا تولید می‌شود و قصد دارد در پنج قاره به بازار عرضه شود. هیبرید و قوی‌ترین مدل الکتریکی آن با دو موتور با مجموع قدرت ۳۷۵ اسب بخار دارد و جیپ انتظار دارد ۲۰ درصد فروش این مدل در اروپا را شامل شود.

فراری نیز در حال طی کردن یک میراث مهم در این صنعت است. اولین مدل کاملا الکتریکی فراری در بهار سال ۲۰۲۶ رونمایی خواهد شد و شرکت فراری اعلام کرده که این مدل تا پاییز امسال کامل نمی‌شود و فقط فناوری‌ها و طراحی داخلی آن منتشر می‌شود. اما متاسفانه برای ما نیست که دوباره در این بازه زمانی باید منتظر نمونه‌هایی باشیم که فکر می‌کنیم فراری را معرف می‌شوند!

برخی از اوضاع اخیر برای ما راجع به خودروسازان ژاپنی نیز جذاب است. میتسوبیشی با علامت قوی بررس‌ترین سازنده ماشین‌های الکتریکی در این کشور است. پیش از این در سال ۲۰۰۹ یک مدل الکتریکی از این خودروساز به بازار عرضه شد که ال‌ای وی است. حالا میتسوبیشی نیز با شراکت با فاکس‌کان، سازنده تلفن‌های آیفون به طراحی و تولید مدلی الکتریکی برای بازار جهانی از بازارهای آنلاین، آسپایا، نمید و سایر شرکت‌ها می‌پردازد.

بی‌ترسیم از رقابت با خودروسازان چینی، این خودروساز در حال گسترش همکاری‌ها و یادگیری‌های نوآورانه با سایر برند‌های بزرگ است. همچنین میتسوبیشی اعلام کرده که سال آینده در آمریکا یک مدل الکتریکی جدید براساس نسل جدید نیسان «لیف» به بازار عرضه می‌کند.

در حالیکه میتسوبیشی برای ساماندهی قوی تری از حضور در بازارهای جهانی می کوشد، خودروسازان دیگر هم باید برای ماندن در بازار، نوآوری کنند و با تحول در صنعت خودروسازی با رقابت پذیری باشند.

توسط mohtavaclick.ir