رونمایی گوگل از ابزار مشابه پینترست و راهحلهای بالقوه برای حفظ درآمد از تبلیغات در جستوجوهای تجاری
گوگل، اینک به گوگل کنفرانس توسعهدهندگان I/O که هفتهی آینده برگزار میشود، از قابلیتی جدید که با پینترست مقایسه میشود، رونمایی میکند. این ابزار بر اساس جستوجوی کاربر، تصاویر الهامبخش در زمینهی مد و دکوراسیون داخلی نمایش میدهد و امکان ذخیرهشان در پوشههای مرتبط را فراهم میکند. با این اقدام، گوگل تلاش میکند درآمد حاصل از تبلیغات در جستوجوهای تجاری را حفظ کند.
اما چرا گوگل از این اقدام در حال استقبال است؟ طبق اظهارات یکی از مدیران گوگل در دادگاه، برخی جستوجوها مانند مسائل درسی و ریاضی به ابزارهای مثل ChatGPT منتقل شدهاند. این نوع جستوجوها درآمد تبلیغاتی ندارند، اما گوگل نگران از دست رفتن درآمد از جستوجوهای تجاری در آینده است.
حفظ درآمد گوگل به ویژه در دورهی کنونی با این چالش روبرو است که بسیاری از جستوجوها به ابزارهای هوش مصنوعی منتقل شدهاند. این ابزارها مانند ChatGPT، هوش مصنوعی را به مردم نشان میدهند و تلاش میکنند تا مشکلاتی را که میتوانند با استفاده از این موضوعات حل شوند، مورد بررسی قرار دهند. بنابراین، گوگل تلاش میکند با ارائه روشی جذابتر برای جستوجو، بتواند بازدیدکنندگان خود را به دویچهرونمودر کند.
اما گوگل به چه چیزهای دیگری مشغول است؟ احتمال دارد که در کنار ابزار تصویری، گوگل از یک ایجنت برای شناسایی باگها و آسیبپذیریهای امنیتی در حین توسعهی نرمافزار رونمایی کند. احتمال دارد که ادغام دستیار صوتی جمنای در عینک و هدست واقعیت ترکیبی اندروید و مرورگر کروم دسکتاپ به نمایش گذاشته شود.
مدیران گوگل، با مشکل اینتل درک کردند که چگونه بینندگان گوگل میتوانند از طریق مدلهای هوش مصنوعی چندمدلی بزرگش، مجدداً زودتر بینیهای جستوجوی مرورگر را ببینند. به خاطر اینکه این دو مدل نفس به نفس طراحی میشوند و بنابراین بسیاری از آنها انتظار دارند که در بین خالقان برنامههای خوراکی و یو آر ال بتوانند به آنها دسترسی داشته باشند.
گوگل در تلاش است تا مطمئن شود که بینندگانش از ابزارهای جدید قدیمی جایگزین شده توسط پینترست استفاده کنند. امکان پذیری این موضوع مستلزم این است که گوگل به طرق امیدوارکنندهتر یا سادهتر به بازدیدکنندگانش گفته شود.
SOURCE