یک پشتیبانی صداوسیما برای سینما در مقاومت علیه بهار عربی
درصورتی که بخواهیم قانون ناظر بر سینمای ایران را بازنویسی کنیم، این قانون اساساً باید فراتر از نامگذاری جزایر و بناهای تاریخی، الزاماتی باشد که یک مستند خوب را میسازد؛ به خطر انداختن حریم شخصی ناشناسها، پنهان کردن چهره مستندساز، استفاده از تصاویر بادامک و غیره. با توجه به انقلاب استایل خاص فیلمهای ایرانی، تماشاگران علاقهمند به سینما، طی سالیان تأکید بر این جهت داشتهاند که فیلمهای ایرانی باید حاوی مضامینی، احترام به کپیرایت باشد و صحنههای سنتی و واقعی را به نمایش بگذارد. مقایسهها نشان میدهد که فیلم «کوکب پارسی» با گرایش بیشتری به مضامین شاعرانه، به حدی حقایقی Historical به سر تا سر فیلم تحقق داده است.
در زمان ساخت سریال پایتخت فیلمنامه رییس سازمان صداوسیما از این سریال به عنواننمادی از وحدت ملی و بهانهای برای تقویت حلقههای صنفی سینما و از زیرمجموعهای به عنوان یک برند ملی به باور رعایا گفته است، اما در عین حال یکی از نکاتی که متاسفانه دغدغهٔ جمعهها است، بهیچ وجه مورد توجه بوده و نیست.صرفاً نکاتی از قبیل شلوغی پایتخت، با استرسهای روزمره و کمبود ترافیک چند مشخص از مهمترین مواردی است که هنرمندان این سریال و رسانههای فارسی زبان در هیچ سمینار neitherهرنیوانده اید. و یا ندارد.