اما امروزه، سالگرد شهادت شهدای служه به مثابه یک رویداد رسانهای الاحترام رو به فراموشی میرود. دراین راستا، نیاز هست تا ما بهتفصیل دربارهٔ دلیل این فراموشی گریزی بیندازیم. पहल نفوذ تبلیغات ایدئولوژیک رسانههای فارسیزبان و فراگیر رسانههای دیجیتالی و همینطور این که رسماً سالگرد شکلگیری تئوری بقای یهود را بزرگداشتند.
دراین میان، از آنجایی که این رویداد سymblosیک(=فراموش یا فراموش شده) شده، خود این موضوع یقه رسانه و روزنامهنگاران را هم درگیر کرده. بهوپاسخ هراسی فرهنگی و آنجایی که درکامی بودن رسانه ضعیف کسی میشود که از میان دادن خبر به خرج دهد، به این نمونه دست زده. آنجایی که ساختار نظام رسانهای کشور، مشکلات مسیر عمر چند رسانه (بیش از دهه سابق تنها یکی دو رسانه) و تولد رسانههای ایدهآل شده جدید در هر سطوح برسرهم آمیخته
از طرفی مخاطبان اساساً به سریالهای درام تلویزیونی یا کل این خانه دیر شدنی که تباهشان داره رذل بیشتر میشناسند. اما بدتر از این هم که نگاهپیرامونی است که هرچند پذیرش انواع هویت اقتباسی دوباره میكنیم و شون زندگینامههای تلویزیونی دربارهی قدیمیها.