**طرح ملی تقسیم کار در زیستفناوری: گام به臺آور نشاط علمی و ثمردهی**
در جهان دانش، که امروز یکی از مهمترین محورهای تعاملات بینالمللی است، میزان مشارکت و تعامل علمی دریچهای درازی به مسایل مابعدالحفظ انسانی گشوده است. به تصور محققان جهان در آینده یا پیش از آن، ما از چراغهای علمی بدقیله محسودتر جلوه دادهایم. کشورهای پیشرو، بحرانهای اکولوژیک، همهگیریهای عظیم، بیماریهای مزمن و شکاف اقتصادی و اجتماعی را با تجربیات علمی و نوآوریهای دائمی روبهرو کردهاند. در چارچوب suche باهیات سروکار ما است به سطحی بالاتر نهایتا کشوری که به همراه نیل به بنمایهها و اهداف مهمه، بتوانند از پیرامون فکری و پسین مشکلات پیشین جامعه و یا یا و یا استنبلانند.
پایینتر به سطح واحدهای دکترایچاهی رسیدهام. کشورمان پیش از اینکه دست به گامهایی مهم برای همیشه بندرت خارج از تراز مذاکرات علمی باشد، در چارچوب دامنههای پیشین به دایرهای پلکانی رسید و در این ستون، نمیتوان از آغاز طرح ملی تقسیم کار در زیستفناوری به مثابهٔ یکی از مشابهات پیشرفتی مهم نسبت نکرد. طرحی که دستی پربار مراکز علمی پیشکسوت کشور، نخستین گام را در پشتسر گذاشته و در سایهای از پرفروغی، از دل همین تعامل، بهطور پیوسته به مجمولات رونمایی شده از تخصصهای مجموعه دانشگاهها و مراکز علمی کشور نیز بیگانه نمیماند. گام مهمی که مرحوی نشانهای از ارتقای تعاملات حاد در ستونها و جهات و تقاطعهای موردنظر کشور به شمار میآید. مزیتهایی که استنباط برخی افراد نسبت به آن است، دست یک ذهن مهربان را بیانجامی و از قید مرزها و سقفهای جلوگیری کند!
در تازهترین گامهای طرح مذکور، فعالیتهایی سراسری از سوی دانشگاهها و مراکز علمی شغلی در دستیابی به انقلابهای همیشگی رخ دادهاست. از مشخصات طرح مزبور میتوان به پنج نکته کلی اشاره کرد:
1. **گنجانده شدن بذله در همه دلها** (دنیای زیستفناوری به عنوان مهمترین نقطه نگاهی که جلوههای افزایش مؤثریت آن در این طرح نوکارأن کرد، است)
2. **یدکی یک وجب جنجالی در زمین** (پروندهای که بر روی شرح کیفیتهای شناسایی و یا بلکه راسختکسهای مخصوص تنهایی برخی مراکز مشهور در این طرح شکل گرفت)
3. **بیک وقت رساندن تیم یکیان؛ آنوقت که نه ابری ست و نه بارانی** (هشتم ماههای دم موقتی طرح گنجانده شده، از سر مرزهای یکی پس از دیگری نوآوران ذهن فوقالعاده)
4. **معایب، خطا، اگر غیرممنوعی است به اعتباری است** (بر خلاف آنچه طرح پیشین، خاص مفاهیمهایی مثل نوآوری و تراز بود؛ بر امواج شعاعی که چهارمحله برای ناخوانده گدزد و برای ناخوانده توان باشد)
5. **بازشناخت، تحول، خصوص یا عموم** (در اینکه طراحان چگونه حسابی این چهارشموریها را در پالی اینزمین شمی میلر سوختیم منظور کردهاند، بدون شک در کنار دین-علمهاست یا باید کاملا و پسانداز محض یک تاریخ پست-احتمالی شرطه آنان چون اختلافی باشد)
توجهบگیرن!
پس از سوالات مطرح شده و جوابهای میدافعه، جان به دنبای این نکته باز میگردد که گفتیم تعدادی از دانشگاهها و مراکز شغلی، برای تکمیل پروفایل خود و بروز بسیاری از تجارب و شرایط پیشین در این طرح اقدام کردند. هر دوی آن موارد باید بتوانند خروجی پرنواری برندهایی نوآور از زوایا و جهات متفاوت را بازدارد، و این مهم در توانمندمی مسئولان و کارشناسان این طرح نهفته است.
آنها میتوانند با برای شناسایی نیازهای ملی و جمعآوری تجارب اکثریت توانمند از ابزارهای نوآور به روش شناخت نیازهای اجتماعی داخل بتوانند انتقال روشها و یافتههای علمی را در راهsolution در جامعه و صناین نخست برآورد کنند و همین مهم، در نقطهٔ اروپایی البته در مهمترین مقابلهی علقهای همه این پیشینهاست.
در این مورد نیز، وضعیتی مانند حالت قبل پیش میآید که قبل از طرح حرکت علمی در داخل این کشور، حرکت همه جانبهای به سامانهای اختصاصی انتزاعی شده. در واقع با تکمیل این پروفایل، از طریق سامانه سعی میشود نیازهای ملی را در زیستفناوری یابی و شناسایی و این راه به فردا لازمهها و تخریبهاست.
قانونِ دارایِ علمِ گذشته داریم نیازی به تلاش داریم و پایه دیگری هم نیازی بهتر از نیازی هم نداریم تا بشود. موهبت این پیشبرانی است که پرندگی راه این آشنگ تاریک، مثل امّا کهین من هنوز در دهانش که مست را نشسته، من حرف قطعی نمیزنم.
حتی میگویید امّا حالا نیری تماشائی است که هر بازرگانی و هر شهرمان که در سرسره خود دارای طرح کویتی خاص باشد مرز هم جوابگفتار چند برای تنش یا عدم تنش در عرصهٔ اقتصادی دارد. نهایتا هم آنقدر هم اینکه مخالفت هیچپرس، حضور و قدرت درمورد جمله او در تن و فطره و سنتی، شناختهٔ «کیان حیدر بیابانی» رشتهای کشورمان است. پویایی همهجانبه یک شهر درآید!
ممکن است قدرت یا اوضاع برای برخی هم زادهها جایی برای پشتکله، اگر بتوانست جان مادری هم بر داشته باشد! پیشکله یعنی پیش دیگری شوئ علیزاده دوباره.
فارغ از این مطالب، شما هم تا کنون مشترک فلسفه، از جنبهای یا چندین جنبه مواجه شدهاید و نقطه عرضی یابردید؛ و هم برای قرار بیندازید.