تولید محتوا
از ۱ تا ۲۱ اسفند مدیانا در یک اقدامی بیسابقه بزرگترین مسابقه پیامکی سال با نام «بهترین پیامک سال» را برگزار کرد. در این مسابقه نویسندهها و کپیرایترها از ۱ تا ۱۰ اسفند فرصت داشتند که پیامکهای جذابی که برای مشتریان یک کسبوکار فرستادهاند را در مسابقه شرکت دهند تا هیات داوران از میان آنها ۱۵ پیامک را انتخاب کنند و پس از آن ۳ پیامک برتر با رای مردم مشخص شود. در این مسابقه به نفر اول ۱۰۰ میلیون تومان، به نفر دوم ۴۰ میلیون تومان و به نفر سوم ۱۰ میلیون تومان جایزه نقدی تعلق میگرفت.
هدف از برگزاری این مسابقه چه بود؟
کپیرایتینگ یکی از مهمترین عناصر بازاریابی پیامکی است. در حقیقت یک محتوای میتواند به کسبوکار کمک کند که تا پیام خود را شفافتر، مخاطبپسندتر و موثرتر به دست مشتریانشان برسانند. همچنین یک متن خوب پیامکی میتواند به تقویت تصویر برند و اعتماد مشتریان، افزایش آگاهی از برند و افزایش نرخ تبدیل و فروش کمک کند.
در همین راستا و با توجه به اهمیت موضوع کپیرایتینگ در بازاریابی، «مدیانا» به عنوان لیدر بازار تبلیغات پیامکی در ایران، تصمیم به برگزاری کمپین «بهترین پیامک سال» گرفت.
چه تعداد پیامک و نویسنده در مسابقه شرکت کردند؟
کپیرایترها ۱۰ روز فرصت داشتند تا پیامکهای خود را برای مدیانا ارسال کنند. در این مدت بیش از ۸۰۰ پیامک از ۳۶۴ نویسنده و ۲۵۵ برند به دست مدیانا رسید و شاهد حضور طیف وسیعی از کپیرایترها و پیامکها را در این مسابقه بودیم.
فرآیند انتخاب بهترین پیامک چه بود؟
بعد از دهم اسفندماه داوران مسابقه – خانم آیلار رزاقی و آقایان حسین وحدانی و حسین وجدانی- ۴ روز فرصت داشتند که به شکل جداگانه به هر پیامک امتیاز دهند. متن هر پیامک بدون اسم نویسنده برای داوران ارسال شد و هر داور بر اساس شاخصههایی که در ابتدای مقایسه اعلام کرده بود امتیاز خود را برای هر پیامک ثبت کرد. پس از آن در یک جلسه ۴ ساعته ۱۵ پیامک برتر با نظر مشترک هر سه داور انتخاب شد و در نهایت ۱۵ پیامک به رای مردم گذاشته شد.
source