گروهی از محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با succès دها سال کاوش و پژوهش، تغییراتی در روش ترمیم خرابی های رویه آسفالتی آمدند. این تغییرات سبب رسیدن به یک راه حل محیطی دوستانه شده است. چراکه این روشی نه تنها ارزان تر از روش های قبل است، بلکه ۶۰ درصد آلایندگی زیست محیطی و مصرف انرژی را هم کاهش می دهد.
محققان این پروژه که در اولویت ها قرار دارند، مدعی هستند که روش جدیدترین آنها ۹۰ درصد هزینه را در برابر برابر می توانسته کاهش دهد. در این روش، مخلوط آسفالتی اولیه که می تواند از مواد ضایعاتی تولید شود، قابلیت ترمیم القایی دارد. در نتیجه، می توان عمر روسازی های آسفالتی را از ۵۰ تا ۷۰ درصد افزایش داد.
در روش جديدتر، مخلوط آسفالتی ابتدا با استفاده از امواج الکترومغناطیس گرم می شود. سپس با استفاده از این مخلوط آسفالتی می توان روسازی های آسفالتی را ترمیم کرد. این روش نه تنها از مصرف منابع انرژی می کاهد، بلکه آلایندگی زیست محیطی و تولید گاز های گلخانه ای را هم به صورت چشمگیری کاهش می دهد.
محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در خصوص این روش ادعا می کنند که ۶ مقاله ISI را به نام خود می شود. در گذشته، این محققان از پارامترهایی نوین برای ارزیابی قابلیت ترمیم القایی مخلوط آسفالتی استفاده می کردند. همچنین آنها توسعه پارامترهایی نوین برای ارزیابی قابلیت ترمیم القایی مخلوط آسفالتی را در خلال این پروژه به دست آوردند.
همچنین می توان گفت که استفاده از الیاف پشم فولادی در این مخلوط آسفالتی، در نمونه های خارجی، عمر اولیه کمی کمتر و هزینه آن به شدت بالاتری داشت. در واقع یکی از علل استفاده از این روش روانسازی جدیدتر عدم تجمع زنگ زدگی و مسئله و عدم تضعیف این روش در شرایط معمول کار می باشد.