واتساپ ظاهراً پساز سالها ارائهی خدمات رایگان، تصمیم گرفته است نمایش تبلیغات را آغاز کند. این تبلیغات فقط در بخش استاتوس بهنمایش درخواهند آمد.
کاربران هنگام مرور استاتوسها و پساز چند استوری، تبلیغاتی مشابه آن چیزی را مشاهده خواهند کرد که در اینستاگرام دیده میشود. به گفتهی متا، مکانیسم تبلیغات در واتساپ براساس اطلاعات غیرشخصی نظیر کشور یا شهر و زبان و کانالهایی که کاربر دنبال میکند، عمل میکند. از دادههای مربوط به تعامل کاربران با تبلیغات برای هدفگذاری بهره گرفته میشود.
متا تأکید کرده است که برای نمایش تبلیغات، از اطلاعات شناساییشونده مانند شمارهتلفن، پیامها، تماسها یا گروهها استفاده نمیشود؛ اما اگر کاربر حساب واتساپ خود را به Meta Account Center متصل کرده باشد، تنظیمات آن حساب برای شخصیسازی تبلیغات استفاده خواهد شد.
واتساپ میگوید که درحالحاضر، به کاربرها و کسبوکارها اجازه میدهد تا کانالهای خود را در بخش دیسکاوری تبلیغ کنند و برخی از تولیدکنندگان محتوا یا برندها میتوانند ازطریق اشتراک پولی، به کاربران محتوای انحصاری ارائه دهند.
مقالههای مرتبط
طبق آمار رسمی، بیش از ۱٫۵ میلیارد نفر در روز از بخشهای استاتوس و کانالهای واتساپ استفاده میکنند. واتساپ پیشتر ازطریق پلتفرم تجاری واتساپ بیزینس کسب درآمد میکرد. متا بارها در گزارشهای مالی فصلی خود از این منبع بهعنوان محرکهای رشد درآمدی یاد کرده بود.
source