تولید محتوا

پورشه، کار روی نسل دوم تایکان را آغاز کرده است. این خبر را سارا رضوی، مدیر بخش شارژ و سیستم انرژی تایکان، در مصاحبه‌ با مجله‌ی استرالیایی CarSlaes اعلام کرد.

رضوی می‌گوید پلتفرم J1 پورشه که با آئودی E-Tron GT مشترک است، به حداکثر ظرفیت توسعه‌ی خود رسیده و پورشه باید چیز دیگری ارائه دهد. شاید نسل بعدی تایکان روی پلتفرم SSP Sport ساخته شود که با شاسی‌بلند الکتریکی سه‌ردیفه‌ی جدید این شرکت مشترک خواهد بود.

به‌گفته‌ی رضوی، معماری J1 کنونی محدودیت‌هایی دارد که تأثیرش را مستقیماً روی دامنه‌ی حرکتی می‌گذارد. مدل فیس‌لیفت تایکان که فوریه‌ی ۲۰۲۴ (بهمن و اسفند ۱۴۰۲) رونمایی شد، براساس معیارهای WLTP برد حدود ۶۷۷ کیلومتری دارد که بهبود ۳۵ درصدی نسبت‌به مدل‌ ۲۰۲۳ محسوب می‌شود.

مایک وینکوتر، متخصص خودرو تایکان، در پاسخ به این سؤال که آیا باتری‌های حالت جامد در نسل بعد به‌کار خواهند رفت یا خیر می‌گوید که این فناوری ممکن است به‌موقع آماده نشود: «ما روی آن کار کرده‌ایم اما برای یک یا دو سال آینده آماده نخواهد شد.»

استفاده از باتری‌های بزرگ‌تر به معنای وزن بیشتر است. رضوی خاطرنشان کرد که مهندسان باید «نقطه‌ای اید‌ئال» را پیدا کنند تا بار سنگینی بر تایکان وارد نشود و همچنین مالکان بابت دامنه‌ی حرکتی خودرو نگرانی نداشته باشند.

پورشه به توسعه‌ی همه‌جانبه‌ی خودروهای برقی ادامه می‌دهد و قصد دارد نسخه‌های برقی پانامرا، کاین و ماکان را در کنار نسخه‌های بنزینی به‌فروش برساند. پانامرا همچنان به عنوان سدان پرچمدار پورشه در جایگاهی بالاتر از تایکان قرار می‌گیرد.

source

توسط mohtavaclick.ir