یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
دبیر انجمن خودروسازان ایران ضمن اشاره به راهکارهای خصوصی سازی واقعی از جمله تفکرات پیرامون اهلیت قطعه‌سازان در واگذاری و اقدامات وزیر صمت در این حوزه بر این موضوع تاکید کرد که واگذاری صفر تا صد تولید خودرو به خودروسازان بزرگ جهانی نیز این صنعت را رقابتی‌تر خواهد کرد.
به گزارش پایگاه خبری اسب بخار به نقل از خبرخودرو: دبیر انجمن خودروسازان ایران ضمن اشاره به راهکارهای خصوصی سازی واقعی از جمله تفکرات پیرامون اهلیت قطعه‌سازان در واگذاری و اقدامات وزیر صمت در این حوزه بر این موضوع تاکید کرد که واگذاری صفر تا صد تولید خودرو به خودروسازان بزرگ جهانی نیز این صنعت را رقابتی‌تر خواهد کرد.
احمد نعمت بخش در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو در خصوص یکی از بندهای فرمان هشت ماده‌ای ریاست جمهوری مبنی بر واگذاری سهام دولتی خودروسازان تا پایان شهریور ماه، اقدامات وزیر صمت در این باره را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: وظیفه دولت‌ سیاست‌گذاری است و این موضوع که دولت‌ها بنگاه‌داران خوبی نیستند، به اثبات رسیده است. وزیر صمت بر اساس تعهدات خود، به شدت فروش سهام شرکت‌های خودروسازی را پیگیری می‌کند و روند اقدامات در این زمینه مناسب بوده اما۱۰ ماه زمان برای کسب نتیجه کافی نیست.
وی در خصوص اشخاص پذیرنده سهام خودروسازان، ضمن اشاره به اهمیت شرط اهلیت برای اداره صنعت خودروی کشور، اولویت را با قطعه‌سازان دانست و گفت: البته در این باره دو تفکر وجود دارد. یک تفکر واگذاری سهام به قطعه‌سازان را موجب انحصار بیشتر می‌داند و برخی نیز بیشترین اهلیت را برای قطعه‌سازان قائل هستند.
دبیر انجمن خودروسازان ایران همچنین از پیشنهاد تشکیل کنسرسیوم قطعه‌سازان برای خرید سهام ایران خودرو و سایپا در جهت خصوصی‌سازی واقعی یاد کرد و در خصوص راهکار دیگر مبنی بر سهام‌داری شرکت‌های خارجی در صنعت خودروی کشور تصریح کرد: در صورت حضور شرکت‌های خارجی در مزایده‌ سهام مدیریتی شرکت‌های خودروساز، نفوذ فرهنگ تولید آنها به خودروسازی داخلی موجب ارتقای کیفیت می‌شود.
نعمت بخش یادآور شد: بنده در زمان صدارت آقای نعمت‌زاده وزیر صمت، پیشنهاد صدور مجوز سرمایه‌گذاری به رنو یا سیتروئن از صفر تا صد در تمامی حوزه‌های تولید اعم از انتخاب نیروی انسانی، انعقاد قرارداد با قطعه‌سازان و خدمات پس از فروش را با ایشان مطرح کردم و معتقد هستم همزمان با پیشروی در حوزه ساخت داخل و قطع وابستگی‌ها، اتصال به خودروسازان بزرگ جهانی موجب ارتقای کیفیت صنعت خودروی کشور در رقابت تنگاتنگ با تولیدکنندگان داخلی خواهد شد.
وی در ادامه در خصوص تاثیر واردات بر خودروسازی داخلی به نامه اخیر وزیر صمت به ریاست جمهوری مبنی بر درخواست کاهش تعرفه انواع کالاها به دلیل تغییر مبنای محاسبه حقوق گمرکی از ارز ۴۲۰۰ تومانی به ارز نیمایی اشاره کرد و افزود: تا زمان ابلاغ آیین‌نامه واردات اظهارنظر صریحی درباره آثار واردات نمی‌توان داشت اما به هر ترتیب مسلما به دنبال آزادی واردات از فشار وارده بر صنعت خودرو که در مقاطعی ناجوانمردانه بوده کاسته خواهد شد.
دبیر انجمن خودروسازان ایران بر نظر موافق انجمن با واردات خودرو و همچنین صدور مجوز واردات برای ۱۰ درصد از کلیه محصولات صنعتی تاکید کرد و گفت: واردات هر کالایی ضمن آگاهی تولیدکنندگان داخلی آن کالا نسبت به تولیدات سایر رقبا، موجب ارتقای سلیقه مصرف‌کنندگان و در نتیجه ارتقای کیفیت و بهبود وضعیت صنایع داخلی از جمله صنعت خودرو خواهد شد.
نعمت بخش با تصریح بر اینکه به دنبال آزادی واردات قیمت خودروهای داخلی در بازار تعدیل خواهد شد، گفت: در حال حاضر خودروسازان بسیاری از محصولات خود را با زیان می‌فروشند و افزایش قیمت‌ها در بازار ناشی از نقدینگی سرگردان جامعه که بالغ بر ۴۷۰۰ همت می‌باشد، است
وی در خصوص تاخیر دولت در تصویب و ابلاغ آیین‌نامه واردات و امکان بروز برخی موانع از جمله موانع ارزی در مسیر واردات خودرو بیان کرد: علی‌رغم الزام به دعوت از انجمن‌ها در تصمیم‌سازی‌ها بر اساس قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار، این بند از قانون در بسیاری از موارد اجرایی نشده و در بسیاری از جلسات تصمیم‌گیری از انجمن ها دعوت به عمل نمی‌آید. بر همین اساس به دلیل فقدان اطلاع دقیق از وضعیت ارزی کشور و سرانجام مذاکرات نمی‌توان به صراحت در این باره اظهارنظر کرد در حالی که این موضوعات مانند زنجیره به یکدیگر متصل هستند. به هر حال، شاید تصویب و ابلاغ آیین‌نامه منوط بر روشن شدن تکلیف مذاکرات وین و وضعیت ارزی کشور باشد.
دبیر انجمن خودروسازان ایران در پایان خاطرنشان کرد: بدیهی است، حصول نتایج مثبت از مذاکرات وین به کاهش نرخ ارز، آزادی پول‌های بلوکه شده ایران در سایر کشورها و امکان تخصیص آن برای واردات خودرو منجر خواهد شد.







تست و بررسی لاماری ایما به عنوان جدیدترین کراس اوور مونتاژی بازار ایران و مقایسه دو اسکوتر یاماها N-MAX و هوندا PCX، آن چیزی است که در آخرین قسمت فصل هفتم اسب بخار به نمایش در آمده است.
در قسمت یازدهم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی FMC T5 فردا موتورز رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی این قسمت مقایسه رنو تندر ۹۰ اتوماتیک با دانگ فنگ H30 کراس را انجام داده ایم.
در قسمت دهم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی دایون Y5 در کویر مرنجاب رفته ایم. همچنین در این برنامه تجربه سفر یک روزه به کویر و قواعد این دسته از طبیعت گردی ها را با مخاطبان خود به اشتراک گذاشته ایم.
تست و بررسی هایما S5 جدید با جعبه دنده ۶AT آیتم اصلی قسمت نهم فصل هفتم اسب بخار است که می توانید در این برنامه به تماشای آن بنشینید.
در قسمت هشتم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی کراس اوور KMC K7 کرمان موتور رفته ایم. همچنین در بخش تست موتورسیکلت ها، بررسی اسکوتر هیبریدی یاماها گرندفیلانو را انجام داده ایم و در آیتم خودروچی نیز، تویوتا یاریس و هیوندای i20 مونتاژ آپشنال را با هم مقایسه نموده ایم.
تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]







source

سئو سایت

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

توسط mohtavaclick