یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
هیوندای آیونیک ۶ سرانجام پس از انتشار تیزرهای مختلف رونمایی شد. در این مقاله به بررسی محصول جدید و تمام برقی این کمپانی کره ای می پردازیم.
سرانجام خودروی بعدی از سری آیونیک از راه رسید. در هفته های گذشته کمپانی هیوندای تیزرهای مختلفی از این خودرو را منتشر کرد و حالا رونمایی رسمی از این خودرو انجام شده است. البته در حال حاضر، کمپانی هیوندای مشخصات فنی و تکنولوژیکی این خودرو را منتشر نکرده است، اما می توانیم به طراحی این خودرو نگاهی کامل داشته باشیم. هیوندای آیونیک ۶ یک خودروی تمام برقی با ظاهری متفاوت است که به طور مستقیم رقیب تسلا مدل ۳ محسوب می شود.
طراحی این خودرو با محوریت بالا رفتن راندمان آیرودینامیکی بدنه بوده و به همین دلیل، قوس را در تمام بدنه می بینیم. طراحی هیوندای آیونیک ۶ برگرفته از کانسپت هیوندای پرافسی است و همان خطوط بدنه را در این خودرو می بینیم. اگرچه هنوز عدد مربوط به ضریب درگ برای این خودرو اعلام نشده است، اما به سبک دیگر خودروهای مدرن برقی، در این خودرو هم احتمالاً ضریب درگ پایینی داشته باشیم تا بیش ترین پیمایش با هر بار شارژ رقم بخورد. در جلو طراحی مینیمال را در سپر، کاپوت و چراغ می بینیم. در گوشه های سپر، خطوط عمودی ورودی هوا را تشکیل داده اند و برجستگی روی چراغ و گلگیر تا ستون A کشیده می شود. این باعث می شود ظاهر اندکی متمایل به برخی خودروهای کلاسیک را، نظیر بیتل، در این خودرو ببینیم. البته طراحی جلو تا حدودی شبیه به کانسپت سدان تمام برقی سونی هم شده است.
در پروفیل کناری خطوطی خمیده در موازات شیب سقف به کار رفته است تا هیوندای آیونیک ۶ ظاهری چابک تر داشته باشد. در پایین درها یک برجستگی بزرگ می بینیم و رینگ ها طرح زیبا و جذابی دارند. براساس تصاویر منتشرشده در این خودرو دوربین های کناری جایگزین آینه های کناری شده اند، که البته این می تواند برای ورود این خودرو به برخی بازارها مشکل آفرین باشد. در نمای عقب، طراحی به مراتب اسپرت تر است و اسپویلری را در انتهای شیشه عقب می بینیم که باعث شده طراحی عقب کمی شبیه به محصولات پورشه شود و پایین تر از آن یک اسپویلر دیگر به صورت متصل به صندوق دیده می شود. طرح پیکسلی چراغ ها، که اولین بار در آیونیک ۵ به کار رفته بود، حالا در چراغ های جلو و عقب آیونیک ۶ هم دیده می شود و این نوع طراحی باعث می شود المان رِترو را هم در طراحی این خودرو داشته باشیم.
هیوندای اطلاعات فنی را در رابطه با کابین و امکانات منتشر نکرده است، اما می توان با بررسی تصاویر اطلاعات به دست آورد. دو صفحه نمایش نسبتاً بزرگ در یک پنل یکپارچه سیستم اطلاعات سرگرمی و جلوآمپر دیجیتال را نمایش می دهد. در کنار دو صفحه نمایش دیگر را داریم که تصویر دوربین های کناری را نمایش می دهد و در وسط تنظیمات مربوط به سیستم تهویه دیده می شود. دکمه های مربوط به برخی تنظیمات روی فرمان دیده می شود و چهار مربع چراغ دار روی فرمان است که مشخص نیست که آیا کاربرد خاصی دارند یا فقط تزئینی هستند. علاوه بر این سیستم نورپردازی داخلی را در این خودرو داریم.
همان طور که گفته شد کمپانی هیوندای اطلاعات فنی هیوندای آیونیک ۶ رامشخص نکرده است، اما می دانیم که این خودرو براساس پلتفرم E-GMP ساخته شده است. این همان پلتفرمی است که آیونیک ۵ و کیا EV6 هم بر آن ساخته شده بودند. این سدان برقی با پک باتری ۷۷٫۴ کیلووات ساعتی عرضه می شود که با دو پیشرانه برقی احتمالاً خروجی قدرتی در محدوده ۳۰۰ اسب بخار را خواهد داشت.
محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Motor1
هیوندای آیونیک ۶ براساس کانسپت هیوندای پرافسی طراحی شده است.
می دانیم که این خودرو براساس پلتفرم E-GMP ساخته شده است. این همان پلتفرمی است که آیونیک ۵ و کیا EV6 هم بر آن ساخته شده بودند. این سدان برقی با پک باتری ۷۷٫۴ کیلووات ساعتی عرضه می شود که با دو پیشرانه برقی احتمالاً خروجی قدرتی در محدوده ۳۰۰ اسب بخار را خواهد داشت.







تست و بررسی لاماری ایما به عنوان جدیدترین کراس اوور مونتاژی بازار ایران و مقایسه دو اسکوتر یاماها N-MAX و هوندا PCX، آن چیزی است که در آخرین قسمت فصل هفتم اسب بخار به نمایش در آمده است.
در قسمت یازدهم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی FMC T5 فردا موتورز رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی این قسمت مقایسه رنو تندر ۹۰ اتوماتیک با دانگ فنگ H30 کراس را انجام داده ایم.
در قسمت دهم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی دایون Y5 در کویر مرنجاب رفته ایم. همچنین در این برنامه تجربه سفر یک روزه به کویر و قواعد این دسته از طبیعت گردی ها را با مخاطبان خود به اشتراک گذاشته ایم.
تست و بررسی هایما S5 جدید با جعبه دنده ۶AT آیتم اصلی قسمت نهم فصل هفتم اسب بخار است که می توانید در این برنامه به تماشای آن بنشینید.
در قسمت هشتم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی کراس اوور KMC K7 کرمان موتور رفته ایم. همچنین در بخش تست موتورسیکلت ها، بررسی اسکوتر هیبریدی یاماها گرندفیلانو را انجام داده ایم و در آیتم خودروچی نیز، تویوتا یاریس و هیوندای i20 مونتاژ آپشنال را با هم مقایسه نموده ایم.
تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]







source
سئو سایت
یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.
source

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

توسط mohtavaclick