یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
این روزها بحث واردات خودرو بسیار داغ شده است. اما ما در این مقاله به بررسی موضوعی می پردازیم که کمتر به آن توجه شده است. در این ویدیو مقایسه ای در مورد ایمنی هیوندای گرند i10 (سفارش هند) و هیوندای اکسنت (سفارش آمریکا) در بحث تصادف انجام گردیده است.
موسسه گلوبال انکپ به تازگی ویدیویی را منتشر کرده که در آن دو خودروی پایه از دو بازار هدف متفاوت با هم مقایسه می شوند. در این مقایسه ارزان ترین خودروهای هیوندای در دو بازار هدف متفاوت مقابل هم قرار می گیرند. در یک طرف هیوندای اکسنت بازار آمریکا را داریم که یک سدان اقتصادی است و ارزان ترین محصول هیوندای کره در بازار ایالات متحده است و در طرف مقابل هیوندای گرند i10 دیده می شود که به عنوان یک سدان کامپکت و ارزان در بازار مکزیک به فروش می رسد. اگرچه مکزیک و آمریکا روز نقشه با هم هم مرز هستند اما وضعیت نظام اقتصادی، رفاه عمومی و بسیاری موارد دیگر در این دو کشور با هم متفاوت است. با این همه تفاوت قاعدتا بازار خودروی این دو کشور هم با هم تفاوت دارد و استاندارد های ایمنی متفاوتی هم برای ورود به این بازار ها در نظر گرفته می شود.
در ویدیو فوق می بینیم که دو خودرو با سرعت ثابت استاندارد با هم برخورد می کنند و آسیب ها در دو خودرو متفاوت است. هیوندای گرند i10 صدمه بیشتری می بیند و ستون A عملا آسیب می بیند و این یعنی ایمنی در این خودرو بخصوص برای سرنشینان جلو بسیار پایین ارزیابی می شود. نکته مهم دیگر در مورد این خودرو وجود تنها دو ایربگ در آن است که این هم با توجه به استاندارد ها روز دنیا ضعفی اساسی برای سرنشینان محسوب می شود. اما در طرف مقابل ارزان ترین هیوندای بازار آمریکا یعنی اکسنت عملکرد قابل قبولی دارد و ستون ها بعد از برخورد بدون آسیب هستند. این یعنی در اتاق ایمنی بیشتری برای سرنشینان رقم می خورد و وجود ۶ ایربگ استاندارد در این خودرو باعث می شود این ایمنی دوچندان شود.
نکته ای که در مورد این تست وجود دارد تجهیزات استاندارد در هر خودرو است. در واقع علاوه بر استحکام بدنه، عوامل مهم دیگری هم به عملکرد ایمنی بهتر کمک می کنند. در بازاری مثل اروپا و یا ایالات متحده مدت هاست که تجهیزاتی مثل ترمز ABS، سیستم کنترل پایداری و… استاندارد سازی شده اند و خودروهایی بدون این تجهیزات اصلا اجازه عرضه نخواهند داشت. اما در بازاری مثل بازار مکزیک و یا بازاری مثل هند استانداردهای حداقلی را برای استاندارد در نظر می گیرند و این باعث می شود در این نوع بازار ها خودروهای پایه و یا متوسط عملا خودروهایی باشند که ایمنی پایین تری دارند. مجموعه گلوبال انکپ سعی دارد با انجام این تست نشان دهد که سیستم تولید خودروها باید استاندارد جهانی یکپارچه داشته باشد چراکه هیچ چیز مهم تر از جان راننده و سرنشینان خودرو نیست.
صنعت و بازار خودروی هر کشور متاثر از وضعیت و نظام اقتصادی حاکم بر آن است و به همین دلیل است که در بازار رو به توسعه ای مثل هند، حداقل استاندارد های ایمنی را می بینیم تا خودرو ها در ارزان ترین حالت ممکن عرضه شوند. اما در برابر در بازار های پیشرفته ای مثل اروپا و یا آمریکا حداقل استاندارد های ایمنی بخصوص در سال های اخیر بسیار پیشرفته شده و همین باعث می شود خودروهای عرضه شده در این بازار ها به مراتب ایمنی بیشتری داشته باشند. امروز صنعت خودرو به سمت یکپارچه سازی این استاندارد ها در سرتاسر دنیا می رود اما بنظر نمی رسد که این اقدام در سال ها جاری یا در آینده ای کوتاه مدت به نتیجه برسد.
بازار خودروی امروز ایران نیاز مبرم به واردات دارد اما واردات به چه قیمت؟ عرضه ناکافی توسط خودروسازان داخلی از یک طرف و ممنوعیت واردات در این سال ها از طرف دیگر باعث شده وضعیت اسفناک این روز های بازار را شاهد باشیم. این عوامل باعث شده تا اختلاف قیمت عجیب کارخانه و بازار پدید بیاید و قیمتی نجومی برای وارداتی ها رقم بخورد. گویا حالا مسئولین به فکر واردات افتاده اند و آن را نیاز روز بازار می نامند. فارغ از این که بخواهیم چرایی ممنوعیت واردات را در این سال ها بررسی کنیم باید ببینیم هدفمان از واردات امروز چیست؟ برخی مسئولین اعتقاد دارند که با واردات خودروهای ارزان قیمت از بازار های رو به توسعه نظیر هند می توان بازار را آرام کرد اما همانطور که گفته شد خودرو هایی که از این مبدا باشند استاندارد های حداقلی ایمنی را ندارند و حتی اگر بازار را آرام کنند اما از طرف دیگر می تواند تهدید جانی برای ما ایرانیان داشته باشد. اگر معیارمان واردات خودروهایی با استاندارد ها بالاتر باشد، به دلیل بالا رفتن نرخ ارز در سال های اخیر برای پایه ترین خودرو که استاندارد های اروپا و آمریکا را پاس می کند باید مبلغی بالاتر از یک میلیارد تومان در نظر گرفت. البته این نوع واردات هم فی نفسه بد نیست و کاهش قیمت وارداتی های قدیمی را رقم می زند و باعث ثباتی نسبی می شود.
واردات خودرو علاوه بر بازار، تاثبر مهمی بر صنعت ما خواهد داشت. اگر واردات خودروهای پایه از کشورهای مثل هند را داشته باشیم عملا خودروسازان ما می توانند بگویند خودروهای داخلی عملکرد بهتری از وارداتی ها دارند و این باعث می شود رشدی را در زمینه ایمنی و فنی در داخل نداشته باشیم. اما واردات خودروهای روز از کشورهای توسعه یافته، مردم را با تکنولوژی روز صنعت خودرو آشنا می کند و صنعتگر ما را هم به تغییر و توسعه وا می دارد. به عبارت ساده تر واردات خودروهایی با استاندارد های روز دنیا سطح مطالبه عمومی را بالا می برد و بیشتر می تواند به ارتقای کیفی صنعت ما کمک کند.
در این مقاله سعی کردیم مقایسه ای در رابطه با سطح ایمنی خودرو ها در بازار ها مختلف داشته باشیم و تاثیر آن بر واردات را بررسی کنیم. حال باید دید رویکرد سیاستمداران و مسئولین ما در رابطه با واردات چیست و واردات با چه کیفیتی انجام می شود.
محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار
منبع ویدیو : Global NCAP
وجود رسانه ای مثل شما خیلی خوبه







تست و بررسی لاماری ایما به عنوان جدیدترین کراس اوور مونتاژی بازار ایران و مقایسه دو اسکوتر یاماها N-MAX و هوندا PCX، آن چیزی است که در آخرین قسمت فصل هفتم اسب بخار به نمایش در آمده است.
در قسمت یازدهم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی FMC T5 فردا موتورز رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی این قسمت مقایسه رنو تندر ۹۰ اتوماتیک با دانگ فنگ H30 کراس را انجام داده ایم.
در قسمت دهم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی دایون Y5 در کویر مرنجاب رفته ایم. همچنین در این برنامه تجربه سفر یک روزه به کویر و قواعد این دسته از طبیعت گردی ها را با مخاطبان خود به اشتراک گذاشته ایم.
تست و بررسی هایما S5 جدید با جعبه دنده ۶AT آیتم اصلی قسمت نهم فصل هفتم اسب بخار است که می توانید در این برنامه به تماشای آن بنشینید.
در قسمت هشتم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی کراس اوور KMC K7 کرمان موتور رفته ایم. همچنین در بخش تست موتورسیکلت ها، بررسی اسکوتر هیبریدی یاماها گرندفیلانو را انجام داده ایم و در آیتم خودروچی نیز، تویوتا یاریس و هیوندای i20 مونتاژ آپشنال را با هم مقایسه نموده ایم.
تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]
وجود رسانه ای مثل شما خیلی خوبه







source

سئو سایت

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

توسط mohtavaclick