یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
اگر شما بدبین باشید، ممکن است وسوسه شوید که لکسوس LX 2022 را صرفاً یک لندکروزر با برند معتبرتر بدانید، بااین‌حال، اگر شما از آن دسته‌ای هستید که ترجیح می‌دهید کتاب‌ها را از روی جلدشان قضاوت نکنید و در عوض کمی دقیق‌تر نگاه کنید، نسل جدید LX با تفاوت‌های بی‌شمار، در بیرون، زیر و درون، از پسرعموی لندکروزر خود جدا شده است.
سری جدید LX از همان پلت فرم همتای تویوتا خود استفاده می‌کند اما امکان سفارش موتور ۳.۵ لیتری توئین توربو ۴۰۶ اسب بخاری را دارد که در لندکروزر ۳.۳ لیتری است. این موتور همان موتوری است در سدان لوکس LS 500 استفاده شده.

فضای داخلی که تقریباً هیچ شباهتی به سری ۳۰۰ ندارد، علاوه بر ابعاد خودرو، یکی دیگر از موارد تفاوت است. البته نمی‌توان از داشبورد، درب، مبلمان و کنسول مرکزی مخصوص LX گذشت. در همین حال، تنظیمات سیستم تعلیق نیز کاملاً اصلاح شده.
ارتفاع سواری قابل تنظیم، چرخ‌های ۲۰ و ۲۲ اینچی زیبا، طرز قرارگیری چهار صندلی بسیار مجلل و… لیست تفاوت‌های اصلی است.

همه این‌ها به چه معناست؟ ما برای تست LX جدید به تاسمانی سفر کردیم تا آن را طی چند صد کیلومتر مسیر آسفالت و خاکی به چالش بکشیم.
پشت فرمان LX 600 Ultra Luxury پریدیم. الحق که Ultra Luxury یا فوق لوکس توصیف مناسبی برای LX بود. البته ۲۱۰۰۰۰ دلار استرالیا رقم کمی نیست، اما سطح تجهیزاتی که دریافت می‌کنید خیره‌کننده است.

یک نمایشگر هدآپ با زاویه دید عریض بلافاصله برای راننده نمایان می‌شود، همان‌طور که نمایشگر ۱۲.۳ اینچی اطلاعات سرگرمی مانند سنگ‌قبر در بالای داشبورد و نمایشگر کمکی هفت اینچی بلافاصله در زیر آن قابل توجه است.
اگرچه صفحه نمایش اصلی در همان موقعیت سری ۳۰۰ قرار دارد، داشبورد LX صرفاً کپی و چسباندن نیست، با خروجی‌های هوای منحصر به فرد، آن صفحه نمایش اضافی در وسط (که تنظیمات کنترل تهویه یا اطلاعات حالت رانندگی خودرو را نمایش می‌دهد)، طرز قرارگیری کنسول که دسترسی راننده به سوئیچ‌های مهم را ساده‌تر می‌کند، تزئینات چوبی کابین با منافذ باز با لاک ساتن و یا کروم تیره‌رنگ ظریف، همه ثابت می‌کند که لکسوس برای متمایز کردن LX از لندکروزر سخت کارکرده است.
اما در Ultra Luxury به بالای شانه خود نگاه کنید، به غیر از جعبه خنک‌کننده استاندارد زیر آرنج چپ خود، یک جفت صندلی عقب فوق‌العاده لوکس را خواهید دید که توسط یک کنسول مرکزی ثابت با رابط صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی، پد شارژ بی‌سیم و پریز برق از هم جدا شده‌اند.
درست است، یک LX چهار نفره. اگر از اینکه کمی خودخواه باشید خجالت نمی‌کشید و می‌خواهید تجربه‌ شاسی بلندهای لوکس و فوق‌العاده پیشرفته بنتلی، مای‌باخ و رنج روور داشته باشید، LX 600 Ultra Luxury کاملاً شما را راضی می‌کند. البته در مدل‌های LX 500 و LX می‌توانید تیپ‌های پنج یا هفت صندلی را سفارش دهید؛ شاید به اندازه ۶۰۰ Ultra Luxury لوکس نباشند، اما همچنان بسیار زیبا و راحت هستند.
در مورد موتور Ultra Luxury به سرعت متوجه شدیم که بسیار نرم، بی‌صدا و فوق‌العاده قادر به حمل وزن ۲۶۶۰ کیلوگرمی خود در خیابان‌های شهر است.
LX از همان گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک لندکروزر استفاده می‌کند؛ زمانی که پدال گاز را له کنید تا از ترافیک جلو بیفتید، دماغه بالا می‌رود و دور موتور به سرعت افزایش می‌یابد و سرانجام صدای فزاینده موتور V6 به گوش می‌رسد. پدل‌های تعویض دنده پشت فرمان وجود دارد، اما خسته نباشید، استفاده از آن فایده‌ای ندارد؛ می‌توان گفت که گیربکس خودکار LX همیشه از شما بهتر تصمیم می‌گیرد.

 
لکسوس می‌گوید که در مقایسه با تنظیمات سیستم تعلیق لندکروزر، LX دارای فنرها و دمپرهایی است که برای رانندگی در جاده مناسب‌تر هستند.
چرخ و لاستیک در اکثر LX ها نیز بزرگتر از آن چیزی است که می‌توانید در لندکروزر داشته باشید، به‌جز دو نسخه (از نه نسخه) که از رینگ‌های ۲۲ اینچی استفاده می‌کند. LX تعادل بسیار خوبی بین سیستم تعلیق نرم و پایداری در جاده دارد.
موتور ۳.۵ لیتری بنزینی LX 650 نیوتون متر گشتاور را در دور ۲۰۰۰ تا ۳۶۰۰ تولید می‌کند که از موتور ۳.۳ لیتری دیزل ۵۰ نیوتون کمتر است اما در عوض موتور دیزل در ۴۵۰۰ به حداکثر گشتاور خود می‌رسد. مصرف سوخت ترکیبی موتور دیزل ۸.۹ لیتر و مصرف سوخت موتور بنزینی ۱۲.۱ لیتر است.

در مسیرهای خاکی و شنی، LX مانند لندکروزر، احساس راحتی و اطمینان را منتقل می‌کند. سرعت ۶۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت جایی است که LX احساس زنده بودن می‌کند، با شتابی باورنکردنی به سرعت نور به سمت جلو پرتاب می‌شود. صفرتا صد LX 600 با موتور بنزینی ۷ ثانیه است که این رقم در موتور دیزلی ۸ ثانیه است.
بزرگ‌ترین ایراد LX این واقعیت است که میزان عرضه آن به بازار کم است؛ به گفته لکسوس، پس از اعلام قیمت در اوایل سال، بیش از ۴۰۰ سفارش قبل از عرضه را دریافت کرده و با توجه به اینکه استرالیا تنها ۵۰ خودرو در ماه برای باقیمانده سال جاری دریافت می‌کند، این بدان معناست که تمام عرضه قبلاً مکیده شده است و فعلاً LX ثبت سفارش نمی‌شود.
بااین‌حال، آنچه جالب است، داده‌هایی است که لکسوس در مورد مشتریان LX خود جمع‌آوری کرده است. علیرغم ارائه یک دیزل کم‌مصرف از همان ابتدا (نسل قبلی LX فقط در چهار سال آخر عمر ۱۴ ساله خود، یک موتور دیزل داشت)، بیش از ۶۰ درصد از خریداران LX موتور بنزینی توئین توربو قوی‌تر را انتخاب کرده‌اند.

همچنین خودروهای هفت نفره تیپ پایه دیزلی و بنزینی کمتر از ۱۰ درصد فروش را به خود اختصاص داده‌اند، درحالی‌که ۴۰ درصد فروش به LX600 با بسته بهبود ۵۵۰۰ دلاری اختصاص یافته است.
در مورد LX 600 Ultra Luxury چهار صندلی، ده درصد از کل سفارش‌های LX را به خود اختصاص می‌دهد – با توجه قیمت ۲۱۰ هزار دلار (بدون سفارش کیت‌های رفاهی) چیزی شگفت‌انگیزاست؛ قطعاً سلیقه خریداران LX تغییر کرده است.

پرواضح است که نسل جدید LX بهبودهای زیادی نسبت به نسل قبلی و همچنین لندکروزر سری ۳۰۰ داشت. نقطه قوت این خودرو موتور نرم و بی‌صدا با مهندسی عالی است که البته نیاز به بنزین با اکتان بالاتر از ۹۵ دارد که ممکن است هزینه‌های شما کمی بالا برود، البته این مشکل در نسخه دیزل وجود ندارد.
HR3
ژاپنی ها چه اصراری به استفاده از دو نمایشگر بالا و پایین در داشبورد دارن الله اعلم
مثل تسلا یا مرسدس و ب ام و یهو یه مجموعه یه تیکه نمایشگر بزنید تمام
بی طرف
اتفاقا همینو ازشون پرسیدن اونا هم گفتن چون خیلی از مشتریا عربن و عربا هم دوست ندارن همه کنترلا توی یه صفحه نمایش باشه اینکارو کردن
God Bless USA
★رفقا به نظرتون زیباترین طراحی جلو در محصولات لکسوس، متعلق به Nx F sport نسلی که تو ایرانه نیس؟(۲۰۱۸)
★بقیه شون انگار ،یه جوری زیادی جلو پنجره ی بزرگی دارن
net
جلوپنجره بزرگ که تا پایین سپر اومده خیلی بد هست‌.خط سفید اطراف شیشه دربها که در قسمت شیشه مثلثی بالای درب باک پهن شده و سرتاسر به یک اندازه نیست خیلی بد هست.چراغ متصل عقب برای اس یو وی و کراس اور بد هست اگر چراغ عقب خط متصل نداشت و جدا بود و خطوط مشکی داخلش نبود و یکپارچه رنگ زرشکی داشت بهتر بود.طراحی دو صفحه نمایش روی داشبورد با دکمه فیزیکی و صفحه نمایش زیر که به داشبورد چسبیده بد هست و خط نقره ای اطراف صفحه نمایش زیر که تا دنده امده خیلی بد هست و تو چشم میزنه اگر یک صفحه نمایش مستطیلی بالای داشبورد بدون دکمه فیزیکی داشت و صفحه نمایش زیر که به داشبورد چسبیده و خط نقره ای نداشت قشنگتر میشد.زیر چراغ جلو در قسمت نوک اگر فرورفتگی نداشت و مسطح بود قشنگتر میشد.اگر دو اگزوز دایره ای در سمت چپ و راست داشت قشنگتر میشد
Afg
این بهبود رو لکسوس باهزینه ۵۰۰ دلار به شما هدیه میده
ارین صاحب جمعی
پایینه امتیازش بنظرم برای برند لکسوس ۷.۴ یک خورده کمه من حداقل ۸.۵ تا ۸.۷ را ازش انتظار داشتم
سپهر
۷.۴ هم براش زیاده
علی
آقا سپهر شما نخر . برو همون کره ای ها را بخر
دکتر استاپ
هنوز رد پای اکونومی بازی های تویوتا توی LX که باید یک محصول لوکس باشه دیده میشه و واقعا انتظارم از تویوتا بیشتر بود
new reventon
گریل جلوش انگار گریل کبابیه واقعا:|
بهنام
تعریف و تمجید ها با امتیاز نهایی همخوانی نداره . در کل اکثر مجلات و کارشناسان ال ایکس جدید رو تایید کردن و اونو خودرویی قابل توصیف کردند .
meysam
یادمه در مقاله ای که همین چند وقت اخیر منتشر شد و LX را با رقبای آمریکایی مقایسه کرده بود، جوری زدن تو سرش که تعجب کردم. تو اون مقاله نسخه ای که حتی تهویه صندلی هم نداشت رو با مدل فول رقبا که تا خرخره آپشن داشتن مقایسه کرده بودن
منظورم این مقاله است:👇🏻👇🏻👇🏻
https://www.pedal.ir/cadillac/2022-cadillac-escalade-vs-jeep-grand-wagoneer-vs-lexus-lx600-vs-lincoln-navigator-compared/
رضا باقری
طراحی با دوتا مانیتور با اون گرافیک مسخره و رزولوشن پایین اش واقعا مسخره است. طراحی بیرونیش هم فاجعس کلا تو طراحی داخلی یه فاجعه ی بزرگه بیرونش هم فاجعه تر در مورد سایر تکنولوژی ها هم که همیشه ضعیف تره از رقبای یا آمریکایی مثل اسکالید و واگنییر انگار ۲۰ سال عقبه موتورش هم همیشه مصرفش بیشتر از توان تولیدی اش بوده و هست حالا توربو شده دوام شو از دست داد. داخلش از مواد خوبی استفاده نشده بو پلاستیکای داره تا اینجا میاد. واقعا برندهای لوکس ژاپنی مدت هاست نتونستن رقیب جدی برای آمریکایی ها و حتا جنسیس متناظر بشن.
سواریش بسدت خرابه نسل قبل انگار سوار قایق شده بودی میرسیدی سر پیچ کل هیکل ماشین اینور اونور میشد حس میکنی میخوای چپ کنی
JDM lover
صحیح
علی
آقای باقری ، راستشو بگو ، چه بهت میدن تا از لکسوس بد بگی ، فن کجایی؟ کره ای چینی یا آلمانی
سپهر
حیف پول،تو رنج قیمتش هر انتخاب چشم بسته ای از این بهتر و زیباتر و با کلاستره
علی
من نمی‌فهمم شما عزیزان اگه اینقدر نسبت به ژاپنی ها نفرت دارین چرا تو پست های مربوطه کامنت میزارید؟
اگر ذره ای اخبار خودرو رو دنبال میکردی متوجه این میشدی که نه فقط لکسوس بلکه تک تک خودروهای ژاپنی ارزش خرید بالایی دارن و همین امر باعث شده شرکت هایی مثل نیسان و هوندا و سلطان تویوتا اینقدر دوست داشتنی و بزرگ باشن
علی
واقعا درسته که میگن که کره ای ها قهرمان رشوه دادن تو دنیا هستن . اما باید برا کسایی که براشون حمالی مفتی میکنن تاسف خورد
علی
موافق با نمره دهی نیستم
تو متن تقریبا ایرادی گفته نشده
اون دو مورد منفی که تو اون پایین بهش اشاره شده، بیشتر به خاطر ضعف تولید کارخانه هستش. اینکه خب شاید واقعا نمیتونن ظرفیت تولید شون رو ببرن بالا
زیزیگولو
از نظر من طراحیش خیلی زیباست و یه سبک تهاجمی داره چون تو این ماشین فول سایز میشه سبک طراحی لکسوس رو به‌ وفور دید ….. از مهمترین مشخصه‌ های یه لکسوس جلوپنجره دوکی شکل اون هستش که تو این مدلم بکار رفته که با حاشیه کرومی ظاهری خشن و قدرتمند بهش داده و چراغاشم تا حدودی از NX و RX شبیه هستش که با زوایای تیز در کناره‌ ها هارمونی خاصی رو با جلوپنجره ایجاد کردن و کاپوت عضلانی و بدنه پف‌ کرده زیر چراغاش به هرچی خشن تر شدن طراحی این ژاپنی کمک کردهن👍👍👌👌👏👏❤❤
Peyman.JDM
پیشرفت بسیار عالی نسبت به نسل قبل داشت
ولی چرا انقد عرضش کمه ؟
Peyman.JDM
بعد اینکه پدال چرا در مقایسه قبلی با ماشین های آمریکایی این نسخه رو نیاورده بود؟
سینا
من عاشق ال ایکس هستم
رضا
من به نظرم لندکروز بیشتر میارزه
پدرام
لندکروزر GR رو بیشتر میشه به عنوان یک آفرودر قبول کرد و طراحی اش هم با ابهت تره
جلوی لکسس اصلا جالب نیست فقط مقایسه کنید با رقبایی مثل اسکالید، رنجروور متوجه میشید
JDM lover
توی متن خیلی ازش تعریف و‌تمجید میکردن جوری که فک کردم بالای ۸ میشه امتیازش یهو دیدم نوشته ۷.۴ !
بنظرم به عنوان یه suv لوکس فول سایز گزینه مناسبیه و میتونه رقیب خوبی باشه برای بقیه
ولی اسکالید هم با همین رنج قیمتی تو بازار هست
و با پول نمونه فول lx میشه رنجروور تقریبا پایه هم خرید که اون دیگه واقعا سنگ محک این کلاسه
در کل ازش خوشم میاد 👍
samurai
نکشیمون با این چیزایی که تو ال ایکس دوست نداری://
برای بقیه سال فروخته شده چه ربطی به خود ماشین داره تو ماشینو تست کن
اینا هم کلا بعد از کرونا سطح ای کیو شون پایین اومده مثل بعضیا تو همین جا که نظرات گهر بار نوشتن :))
پرایدتو سوار شو و از عکسای لکسوس لذت ببر نظرات …….. نمیخواد بنویسی
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.







آیا حساب کاربری ندارید؟
source

سئو سایت

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

توسط mohtavaclick