یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: راه حلی جز عرضه خودرو در بورس کالا وجود ندارد، چرا که هم به نفع مردم، دولت و خودروساز است و هم اینکه شفافیت ایجاد می کند.
به گزارش پایگاه خبری اسب بخار به نقل از ایسنا، روح الله ایزدخواه در خصوص درخواست اخیر خودروسازان کشور برای افزایش قیمت محصولاتشان، بیان کرد: من این بحث را که همچنان خودروسازان می گویند ما در حال زیان هستیم و قیمت‌ها باید افزایش پیدا کند به حساب استیصال دولت می گذارم، چراکه ما از روز اول در مجلس یازدهم فعال برخورد کرده و در این خصوص تصمیم سازی کردیم.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین جلسات متعددی را در کمیته خودرو کمیسیون صنایع تشکیل دادیم و همه عوامل خودروسازان، قطعه سازان و انجمن ها را آوردیم و آنجا به این راه حل رسیدیم که در زمانی که عرضه خودرو کمتر از تقاضا است، بهترین روش عرضه این است که خودروی صفر در بورس کالا عرضه شود و قیمت پایه عرضه همان قیمت تمام شده باشد و مابقی را به بازار هدفمند و کنترل شده بورس کالا بسپاریم تا قیمت نهایی از آنجا در بیاید. البته این به معنای رهاشدگی بازار نیست بلکه می شود تنظیم گری کرد و کسانی را که می‌خواهند از بازار بورس خرید کنند اولویت بندی کرد تا در آنجا شفاف شود که چقدر عرضه شده، چقدر فروش رفته و به چه قیمتی به فروش رفته است.
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم افزود: با این کار ضمن اینکه خودروساز به پول واقعی خود می‌رسد، محلی هم برای تامین منابع مالی خواهد بود که در آینده از مابه التفاوت ایجاد شده در بورس کالا بتوانیم برای اهداف توسعه ای در این صنعت استفاده کنیم.
ایزدخواه با اشاره به اینکه این طرح با دقت نوشته و ساعت ها و ماه‌ها روی آن کار شد، تصریح کرد: تقریبا نظر همه عوامل را گرفتیم، اما مصادف شد با تغییر دولت که ما گفتیم به سمت قانونگذاری نرویم و اجازه دهیم دولت خودش به این تشخیص برسد و این کار را پیش ببرد. الان هم بعد از گذشت حدود یک سال از شروع به کار دولت مشخص شد که هیچ کدام از روش‌های گذشته جواب نداد و دولت همه تلاش خود را کرد ولی به جواب نرسید. حال به نظر می‌رسد که دیگر باید بپذیرند راه حلی جز عرضه خودرو در بورس کالا وجود ندارد، چرا که هم به نفع مردم و دولت است و هم به نفع خودروساز است و همچنین ایجاد شفافیت می کند.
وی یادآور شد: آقایان به ما می گفتند هیچ جای دنیا خودرو در بورس عرضه نمی‌شود، بله؛ هیچ جای دنیا هم خودرو از یکی دو سال قبل پیش فروش نمی‌شود و هیچ جای دنیا هم قیمت‌های خودرو اینقدر مبهم و غیر شفاف نیست.
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه معتقدم بهترین راه حل برای تعیین قیمت عادلانه خودرو عرضه در بورس کالاست، گفت: ما با بورس هم صحبت کردیم و آنها هم از لحاظ اجرایی و فنی نگاهشان مثبت است و می گویند این کار شدنی است و قطعا باعث ایجاد اعتدال بهتری در بازار خواهد شد.
ایزدخواه با اشاره به اینکه بعد از تشکیل اجلاسیه سوم کمیسیون صنایع تلاش می کنیم که این طرح را در قالب قانون پیش ببریم، تاکید کرد: معتقدیم اگر دولت خودش اقدام کند و این کار را پیش ببرد بهتر است تا آنکه بخواهیم قانون طرح کنیم، به هر حال دست دولت بازتر است و انعطاف بیشتری دارد، اما  اگر ببینیم دولت نمی تواند مساله را حل کند قطعا ما تکلیف قانونی خود را اجرا خواهیم کرد و در قالب طرح قانونی موضوع را پیش خواهیم برد.







تست و بررسی لاماری ایما به عنوان جدیدترین کراس اوور مونتاژی بازار ایران و مقایسه دو اسکوتر یاماها N-MAX و هوندا PCX، آن چیزی است که در آخرین قسمت فصل هفتم اسب بخار به نمایش در آمده است.
در قسمت یازدهم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی FMC T5 فردا موتورز رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی این قسمت مقایسه رنو تندر ۹۰ اتوماتیک با دانگ فنگ H30 کراس را انجام داده ایم.
در قسمت دهم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی دایون Y5 در کویر مرنجاب رفته ایم. همچنین در این برنامه تجربه سفر یک روزه به کویر و قواعد این دسته از طبیعت گردی ها را با مخاطبان خود به اشتراک گذاشته ایم.
تست و بررسی هایما S5 جدید با جعبه دنده ۶AT آیتم اصلی قسمت نهم فصل هفتم اسب بخار است که می توانید در این برنامه به تماشای آن بنشینید.
در قسمت هشتم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی کراس اوور KMC K7 کرمان موتور رفته ایم. همچنین در بخش تست موتورسیکلت ها، بررسی اسکوتر هیبریدی یاماها گرندفیلانو را انجام داده ایم و در آیتم خودروچی نیز، تویوتا یاریس و هیوندای i20 مونتاژ آپشنال را با هم مقایسه نموده ایم.
تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]







source

سئو سایت

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

توسط mohtavaclick