یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
حمایت مالی شد
شرکت ها نیاز به استقرار چارچوبی دارند که اهداف تجاری را با بینش داده ها هماهنگ کند.
در ارتباط با پایتخت یک
از آنجایی که شرکتها برای پردازش، ذخیره و استفاده از مقادیر روزافزون دادههای ساختاریافته و بدون ساختار تلاش میکنند، حاکمیت داده به بخش مهمی از مدیریت دادههای هر شرکت تبدیل میشود.
حاکمیت نه تنها به یک شرکت کمک میکند تا دادههایش را بفهمد و از آن استفاده کند، بلکه تضمین میکند که همه در صورت نیاز به دادههای مورد نیاز خود دسترسی دارند. سلیم سید، رئیس مهندسی Capital One Slingshot میگوید: «دادهها اگر در سیستم شما غیرفعال باشند، ارزش زیادی ندارند، جایی که هیچکس نمیتواند از آن بینش کسب کند. یک پلتفرم دادهای که به خوبی اداره میشود، دادهها را از آن تاریکی بیرون میآورد.»
حاکمیت مؤثر همچنین شرکت را قادر می سازد تا سیاست ها و استانداردهای داخلی مربوط به امنیت و استفاده از داده ها را اجرا و مدیریت کند. این نه تنها از پاسخ یک شرکت به دستورالعمل های انطباق خارجی پشتیبانی می کند، بلکه داده ها را برای استفاده در سراسر شرکت استاندارد می کند. دادههای استاندارد شده «منبع واحد حقیقت» مورد نیاز برای تصمیمگیریهای تجاری حیاتی و همچنین کیفیت دادهها و تیمهای قابل اعتماد را برای انجام وظایف خود فراهم میکنند.
در ظاهر، پیادهسازی حاکمیت دادهها ممکن است واضح و ساده به نظر برسد، اما عمل حاکم بر دادهها در تیمها و محصولات یک شرکت سطوح پیچیدگیهایی را معرفی میکند که بسیاری از شرکتها با نیمدلی سعی میکنند به آن رسیدگی کنند یا به طور کامل از آن اجتناب کنند.
القای فرآیندها، سیاستها و حمایتهای حاکمیتی نیازمند ذهنیتهای جدید پیرامون افراد، فرآیندها و فناوری است. سید می گوید: «این فعالیت های زمان اجرا نیست که کسی را متقاعد می کند که حکمرانی نکند. "این همه کارهایی است که برای ایجاد حکومت لازم است."
برای بسیاری، رویکرد حاکمیت داده، ایجاد سیاستهایی است که توسط بخشهای جداگانهای از کسبوکار نظارت میشوند، که اجرای آن را دشوارتر میکند. سید توضیح میدهد: «به تمام تیمهای مختلف که در یک سازمان بزرگ این کار را انجام میدهند، فکر کنید. "همه آنها باید این بررسی وابستگی را انجام دهند، و هر تیم همچنین در حال انجام کارهای توسعه جداگانه برای برآورده کردن این الزامات است، که تلاش تکراری زیادی است."
یک ابتکار مدیریت دادههای محو شده که هر تیم را ملزم میکند وابستگیهای دادههای خود را نظارت کند، زمان و تلاش را از سایر کارها نیز دور میکند. سید می گوید: «نوآوری دست و پا گیر می شود زیرا در هر مرحله از نوآوری، باید بررسی کنید که آیا وابستگی به سیاست های حکومتی شما وجود دارد یا خیر.
رویکردهای سلبشده همچنین احتمال خطا را معرفی میکنند و اطمینان یافتن از اینکه همه سیاستهای حاکمیتی بهطور مداوم در همه موارد دنبال میشوند را دشوارتر میکنند. این موانع می تواند منجر به عدم استقبال کارکنان و ذینفعان شود و هر گونه مزیت حاکمیت داده را از بین ببرد.
در بسیاری از شرکت ها، داده ها به عنوان یک دارایی فناوری اطلاعات و در نتیجه مسئولیت فناوری اطلاعات در نظر گرفته می شوند. اگرچه این ممکن است در گذشته درست باشد، حجم و سرعت دادههای امروزی، و روشهای نوآورانهای که شرکتها از دادههای خود استفاده میکنند، به این معنی است که دادهها مسئولیت و نیروی محرکه برای همه واحدهای تجاری است.
برای ایجاد یک برنامه مدیریت داده موثر برای خدمت به هر حوزه ای از کسب و کار، بهتر است چارچوب را متمرکز کنید تا خطاها را کاهش دهید و تلاش های تکراری را کاهش دهید. سید میگوید: «برای اینکه تیمهای فدرال در اعمال قوانین مدیریت دادهها و حاکمیت موفق باشند، نمیتوانید فقط یک خطمشی تعیین کنید و به هر تیمی اجازه دهید فناوری بسازد تا آن را اجرا کند». یک رویکرد متمرکز برای نظارت کمتر پیچیده است، ثبات و دقت داده ها را تسهیل می کند، و شفاف سازی آسان تر است، که همه اینها به خرید سهامداران کمک می کند. سید توضیح میدهد: «اگر یک پلتفرم دادهای با مدیریت مرکزی، یک خط لوله انتقال داده با مدیریت مرکزی، و یک خطمشی دادهای مدیریتشده مرکزی دارید، تنها در یک مکان تغییراتی را در [دادهها] ایجاد میکنید». این تضمین میکند که دادهها در هر کجا که استفاده میشوند سازگار، ایمن و سازگار باقی میمانند.
سید استدلال می کند که بهترین روش در ایجاد یک ابتکار مدیریت داده متمرکز، ایجاد یک فهرست داده مرکزی است. تمام دادههای دریافتی در یک مکان مرکزی که در ابتدا طبقهبندی میشوند، وارد میشوند – به این معنی، دادهها شناسایی و با ابرداده برچسبگذاری میشوند و سطوح محدودیت تعیین میشوند. از آنجا، دسترسی و مجوزها را می توان اختصاص داد، که اشتراک گذاری در سراسر سازمان را تسهیل می کند. سید توضیح می دهد: "با یک کاتالوگ متمرکز، هر کجا که داده های شما در آن قرار دارد، نقشه است." هنگامی که فهرست و طبقه بندی شد، می توانید به اشتراک بگذارید. شما اساساً می توانید سیلو را بشکنید."
یک کاتالوگ داده به طور موثر یک بازار داده سازگار و ایمن ایجاد می کند که به تیم ها اجازه می دهد به هر داده ای که مجوز استفاده از آنها را دارند دسترسی داشته باشند. این از چند جهت سودمند است. این به کشف داده ها در مقیاس کمک می کند، که به نوبه خود می تواند زمان توسعه را کاهش دهد و نوآوری را تحریک کند. دادههای فهرستبندیشده همچنین دارای زمینه هستند و درک و استفاده از آن را در هنگام تصمیمگیری تجاری آسانتر و سریعتر میکنند. این سطح از ثبات داده ها کیفیت داده ها، یکپارچگی داده ها و اصل و نسب داده ها را تقویت می کند – که همه اینها اعتماد به داده ها را القا می کند که جزء ضروری ارزش داده است. اگر نمی توان به داده ها اعتماد کرد، نمی توان از آنها برای اطلاع رسانی تصمیمات تجاری استفاده کرد.
هیچ طرح حاکمیت داده بدون خرید و پذیرش موفقیت آمیز نخواهد بود. برای پرورش تغییر فرهنگ مورد نیاز برای اجرای حاکمیت داده، ضروری است که ابزارها و فرآیندها به طور هماهنگ کار کنند. سید می گوید: «این بسیار مهم است که کاتالوگ داده ها همیشه با پلت فرم داده هماهنگ باشد. بسیاری از شرکت ها به این مشکل توجه نمی کنند. فراموش می کنید چیزی را ثبت کنید و سپس همه جا داده های یتیم دارید. اگر چیزی اضافه یا تغییر کند و در کاتالوگ شما منعکس نشود، ارزش خود را کاملا از دست می دهد. اگر کاربران از کمبود عملکرد ناامید شوند، پذیرش یک نبرد دشوار خواهد بود.
همچنین مهم است که ابزارها و فرآیندها انعطاف پذیر باشند. سید خاطرنشان می کند که ابزارها باید الگوهای بار منحصر به فرد هر خط کسب و کار را در خود جای دهند. در غیر این صورت، تیمها راهحلهایی را برای دستیابی به اهداف خود پیدا میکنند (که گاهی اوقات IT سایه نامیده میشود)، که میتواند یکپارچگی چارچوب حاکمیت داده را به خطر بیندازد.
شاید از همه مهمتر برای پذیرش، ابزارها و فرآیندها باید واضح باشند. "این باید ساده و برای استفاده بسیار آسان باشد." سید می گوید. و شما واقعاً باید به کسب و کار قدرت دهید تا داده ها را در اختیار داشته باشد و با داده ها به عنوان یک محصول رفتار کند – با توافقات سطح خدمات خود، با کیفیت خاص خود و انعطاف پذیری خاص خود. این نیز یک طرز فکر کاملا متفاوت است که باید تغییر کند.»
این محتوا توسط Insights، بازوی محتوای سفارشی MIT Technology Review تولید شده است. این توسط هیات تحریریه MIT Technology Review نوشته نشده است.
یک کمپین هک چند ساله نشان می دهد که چگونه نقص های قدیمی خطرناک می تواند سال ها باقی بماند.
اما حتی اگر گروه NSO دیگر وجود نداشته باشد، رقبای زیادی وجود دارند که برای گرفتن جای آن عجله خواهند کرد. و همان مشکلات قدیمی از بین نرفته اند.
شرکت ها مزارع سرور بیشتری را به قلب مراکز جمعیتی سوق می دهند.
بسیاری گمان میکنند که دولت چین Gitee، رقیب چینی GitHub را مجبور کرده است تا کد منبع باز را سانسور کند، زیرا توسعهدهندگان نگرانند که مانع نوآوری شود.
پیشنهادهای ویژه، داستان های برتر، رویدادهای آینده و موارد دیگر را کشف کنید.
از اینکه ایمیل خود را ثبت کردید، متشکریم!
به نظر می رسد مشکلی پیش آمده است.
ما در ذخیره تنظیمات برگزیده شما با مشکل روبرو هستیم. سعی کنید این صفحه را بازخوانی کنید و یک بار دیگر آنها را به روز کنید. اگر همچنان این پیام را دریافت میکنید، با فهرستی از خبرنامههایی که میخواهید دریافت کنید، از طریق customer-service@technologyreview.com با ما تماس بگیرید.
گزارشهای عمیق ما نشان میدهد که در حال حاضر چه خبر است تا شما را برای اتفاقات بعدی آماده کند.
اشتراک در برای حمایت از روزنامه نگاری ما
© 2022 بررسی فناوری MIT
source
قیمت شینگل
موکت
پارکت
تکنولوژی خبری
جهان خبری
اتو خبری
فرهنگی خبری
سرگرمی خبری
ورزشی خبری
اقتصادی خبری
علمی خبری
سلامتی خبری
علمی خبری
ورزشی خبری
فرهنگی خبری
اقتصادی خبری
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.
source
تولید محتوا
سئو سایت
شینگل
جهان خبری
اتو خبری
فرهنگی خبری
سرگرمی خبری
ورزشی خبری
اقتصادی خبری
علمی خبری
تکنولوژی خبری
یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.