یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
کمپانی خودروسازی هوندا به تازگی از جدیدترین عضو خانواده خود به نام ZR-V رونمایی کرده است. خودرویی که در برخی از بازارهای دنیا با اسامی دیگری و البته با کمی تغییرات نیز به فروش می‌رسد و قرار است تا سبد محصولات این شرکت خوشنام ژاپنی را بیش از پیش تکمیل کند. روند افزایشی علاقه مردم سراسر دنیا به خودروهای کراس‌اوور باعث شده است تا امروزه طیف گسترده‌ای از این کلاس خودرویی را در شرکت‌های مختلف خودروسازی در نقاط مختلف دنیا ببینیم و حالا نیز هوندا یکی از جدیدترین کراس‌اوورهای خود را رونمایی کرده است.
هوندا محصول جدید خود را به نام ZR-V و بر اساس پلتفرم هوندا سیویک نسل یازدهم، طراحی و تولید کرده است. این خودرو در باطن، شباهت‌ها و اشتراک زیادی با مدل HR-Vدارد و حتی در برخی از بازارها نیز قرار است به همین نام فروخته شود. البته از لحاظ ابعاد و اندازه، اختلافات اندکی بین این دو مدل است و هوندا اعلام کرده که قرار است مدل ZR-V، فاصله بین HR-V و کراس‌اوور معروف هوندا یعنی CR-V را پر کند. از دیگر نکات جالب این خودرو، عرضه آن در بازار چین توسط دو همکار و شریک هوندا است. به نحوی که مجموعه GAC-Honda این خودرو را با نام ZR-V عرضه می‌کند و دانگ فنگ نیز آن را با نام HR-V خواهد فروخت. همچنین در ژاپن و اروپا نیز به نام ZR-V شناخته می‌شود اما در آمریکای شمالی نیز نام آن HR-V خواهد بود. البته این اختلاف نامگذاری، باعث ایجاد تفاوت‌هایی در بخش جلویی خودرو نیز شده است.
+ قدرت بالای پیشرانه
+ امکانات زیاد ایمنی
+ امکان خرید مدل هیبریدی
+ ظاهر جذاب‌
+ تنوع بالا پیشرانه‌ها
– امکانات رفاهی اندک
– عرضه فقط با گیربکس CVT
هوندا ZR-V به لطف داشتن اشتراک فنی با خودروهای سیویک و HR-V از تنوع خوبی در قوای محرکه برخوردار است. کم‌حجم‌ترین موتور در نظر گرفته شده برای این خودرو که قوی‌ترین پیشرانه نیز به شمار می‌آید، یک نمونه ۱.۵ لیتری بنزینی توربوشارژ است که قدرتی حدود ۱۸۲ اسب بخار و گشتاوری به مقدار ۲۴۰ نیوتن.متر دارد. گیربکس در نظر گرفته شده برای این پیشرانه نیز از نوع اتوماتیک CVT است. پیشرانه بعدی، یک موتور چهار سیلندر بنزینی تنفس طبیعی به قدرت ۱۵۸ اسب بخار با ۱۸۷ نیوتن.متر گشتاور بوده و در نهایت، نسخه هیبریدی این خودرو نیز، از یک موتور ۲ لیتری به قدرت ۱۸۱ اسب بخار استفاده می‌کند که در ترکیب با موتور برقی آن، در مجموع برابر با ۲۱۲ اسب بخار قدرت و ۳۱۵ نیوتن.متر گشتاور خواهد داشت. البته امکان عرضه ZR-V به صورت هیبریدی با یک مجموعه ضعیف تر به قدرت ۱۸۱ اسب بخار نیز ممکن اما هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است. در دو مدل ۱.۵ لیتری توربو و هیبریدی، امکان سفارش خودرو به صورت دائم چهارچرخ AWD نیز وجود دارد. ضمن اینکه برای مدل هیبریدی، گیربکس به صورت خودکار e-CVT خواهد بود.
نوع موتور
خطی بنزینی
حجم موتور بنزینی
۴ / ۱۶
تنفس موتور
۱۸۱ اسب بخار
حداکثر گشتاور
۲۰۰ کیلومتر در ساعت
شتاب صفر تا صد
۶.۵لیتر در صد کیلومتر
گیربکس
محور جلو/ دائم چهارچرخ (سفارشی)
استاندارد آلایندگی
برقی با قابلیت تغییر در مقدار چرخش
نوع بدنه
آلومینیومی
طول
۱۸۳۹ میلیمتر
ارتفاع
۲۶۵۴ میلیمتر
کمترین فاصله از زمین
۱۲۷۳- ۱۵۱۲ کیلوگرم
حجم مخزن سوخت
۶۹۰ قابل افزایش تا ۱۶۶۵ لیتر
تعداد سرنشین
۱۷ و ۱۸ اینچ
کروز کنترل
دارد
کنترل ایستایی در سربالایی
دارد
کنترل کشش
دارد
اتو پارک
ندارد
سنسور جلو
دارد
رادار نقطه کور
دارد
رادار نگهدارنده در بین خطوط
ندارد
رادار تصادف جلو
ندارد
سنسور شکست شیشه
دارد
تقسیم الکترونیکی نیروی ترمز
دارد
ترمز اضطراری
دارد
اتولایت
دارد
چراغ بدرقه
دارد
گرم‌کن فرمان
دارد
ناوبری
دارد
سازگاری با اندروید
ندارد
دوربین عقب
دارد
دوربین ۳۶۰ درجه
دارد
ورود بدون کلید
دارد
استارت از راه دور
ندارد
تهویه سرنشینان عقب
دارد
صندلی برقی سرنشین جلو
ندارد
گرم‌کن صندلی جلو
ندارد
سردکن صندلی جلو
ندارد
آینه بغل برقی
دارد
پانوراما
دارد
 نمای جلویی هوندا ZR-V مدل ۲۰۲۳
همان طور که گفته شد، هوندا ZR-V در برخی از بازارها به نام HR-V نیز فروخته خواهد شد که البته اختلافات اندکی بین ابعاد و اندازه و همچنین طراح ظاهری در جلو آنها وجود خواهد داشت. نسخه ژاپنی، دماغه‌ای شبیه به خودروهای مازراتی دارد که ناشی از طرح خاص جلوپنجره آن است. اما در نسخه چینی، اروپایی و آمریکایی از شبکه لانه زنبوری در سپر آن استفاده شده است. همچنین طرح سپرها نیز متفاوت است که در نسخه غیر ژاپنی، چهره‌ای تهاجمی‌تر و اسپرت‌تر دارد. اما در مقابل نسخه ژاپنی آن، کمی لوکس‌تر به نظر می‌آید. در قسمت عقب هر دو خودرو، طرح یکی بوده و در عین سادگی، بسیار زیبا و چشم‌نواز است. در زیر سپر، لبه‌ای کرومی شکل کار شده است که دو خروجی مستطیلی در آن قرار دارند. در بالای این دو خروجی اگزوز، دو چراغ باریک قرار دارند و چراغ‌های اصلی نیز، با ابعادی بزرگ و البته طرحی شبیه به تویوتا RAV-4 فیس‌لیفت نسل چهارم، جای گرفته‌اند. زمینه کلی این چراغ‌ها، تیره است که باعث اسپرت‌تر جلوه دادن خودرو می‌شود. اتاق، یک شیب ملایم در انتهای سقف دارد که به سبک کراس‌اوورها و شاسی بلندهای کوپه است.
 نمای کابین هوندا ZR-V مدل ۲۰۲۳
بخش داخلی نیز در مدل مخصوص بازار ژاپن با مدل‌های اروپایی و آمریکایی و همچنین چینی نیز تفاوت‌هایی دارد. به نحوی که نمایی لوکس‌تر خواهد داشت و در داخل کابین از یک کنسول وسط جدید و همچنین طراحی متفاوت رودری‌ها برخوردار خواهد بود. صفحه نمایش مرکزی کنسول از نوع ۸ اینچی است که برای آن، چهار بلندگو به همراه چهار توییتر نیز در نظر گرفته شده و قابلیت کار با گوشی‌های اندرویدی و آیفون را نیز دارد.
 نمای پشتی هوندا ZR-V مدل ۲۰۲۳
ZR-V یک محصول مهم هوندا برای بازارهای اروپا، آمریکای شمالی، چین و ژاپن است که این خودروسازی برنامه‌های گسترده‌ای برای عرضه آن در مناطق شرق و جنوب شرق آسیا و همچنین هند دارد. این خودرو در سایت هوندا در مکزیک برای عرضه به آمریکای شمالی، تولید خواهد شد و برای مناطق آسیایی نیز در ژاپن و چین تولید می‌شود. این خودرو هم اکنون در برخی از بازارهای آسیایی قابل خریداری است و طی سال جاری در آمریکا و اروپا نیز به دست خریداران خواهد رسید.
فروش آنلاین خودرو
نویسنده: علیرضا داودی
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




source

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

توسط mohtavaclick