پودرهای پروتئینی می‌توانند در فاصله‌ی کوتاهی پس از تمرین ورزشی به عضله‌سازی کمک کنند؛ اما آیا این شیک‌ها می‌توانند به افزایش وزن هم کمک کنند؟
شیک‌های پروتئینی می‌توانند به شما در کاهش وزن، لاغر شدن و حفظ استحکام و مقاومت بدن کمک کنند؛ اما آیا این شیک‌ها می‌توانند به افزایش وزن هم کمک کنند؟ اگر نمی‌توانید تنها ازطریق رژیم غذایی، وزن اضافه کنید، شیک‌های پروتئینی راه‌حلی مؤثر هستند. اضافه کردن شیک پروتئینی به رژیم روزمره علاوه بر افزایش وزن، می‌تواند توده‌ی عضلانی را هم افزایش دهد. به باور دیوید وینر، متخصص تغذیه و مربی ورزش:

شیک‌های پروتئینی می‌توانند سرشار از کالری باشند و کالری موردنیاز را به سرعت و بدون نیاز به مصرف غذاهای پرکالری افزایش دهند. زیرا این غذاها معمولاً ناسالم و حاوی مواد مخفی هستند که برای بدن مضرند.

شیک‌های پروتئینی می‌توانند سرشار از کالری باشند و کالری موردنیاز را به سرعت و بدون نیاز به مصرف غذاهای پرکالری افزایش دهند. زیرا این غذاها معمولاً ناسالم و حاوی مواد مخفی هستند که برای بدن مضرند.
اگر از شیک‌های پروتئینی برای اضافه کردن وزن استفاده می‌کنید این کار را به صورت ایمن و به سالم‌ترین شکل ممکن انجام دهید. به نقل از مایو کلینیک، مصرف پروتئین بیش‌ از اندازه در رژیم غذایی به مدت طولانی، می‌تواند به کاهش مواد مغذی بینجامد و مشکلات کلیوی را تشدید کند.

آیا شیک‌های پروتئینی می‌توانند به افزایش وزن کمک کنند؟

با اضافه کردن شیک‌های پروتئینی به رژیم غذایی روزانه می‌توانید به‌آسانی و به شیوه‌ای مؤثر وزن خود را افزایش دهید. کالری‌های اضافه، پروتئین‌ها و مواد غذایی به رشد ماهیچه‌ها و افزایش وزن کمک می‌کنند. به گفته‌ی آلیس ویلیامز، مربی تغذیه‌ی معتبر در OriGym Center Of Excellence:

اگر به‌دنبال افزایش وزن هستید اما صرفاً ازطریق رژیم غذایی نمی‌توانید به این هدف برسید، می‌توانید از پودرهای پروتئینی استفاده کنید. برای افزایش وزن، باید کالری بیشتری مصرف کنید، به این معنی که کالری مصرفی باید بیشتر از کالری باشد که می‌سوزانید. مصرف غذاهای پرکالری مثل بستنی، پیتزا و همبرگر قطعاً به افزایش وزن می‌انجامد؛ اما این غذاها فاقد مواد مقوی مثل پروتئین هستند و ممکن است به جای ماهیچه، چربی بدنتان افزایش پیدا کند. درمقابل، پودرهای پروتئینی روشی سریع، آسان و بهینه برای افزایش جذب کالری به شیوه‌ای سالم هستند.

اگر به‌دنبال افزایش وزن هستید اما صرفاً ازطریق رژیم غذایی نمی‌توانید به این هدف برسید، می‌توانید از پودرهای پروتئینی استفاده کنید. برای افزایش وزن، باید کالری بیشتری مصرف کنید، به این معنی که کالری مصرفی باید بیشتر از کالری باشد که می‌سوزانید. مصرف غذاهای پرکالری مثل بستنی، پیتزا و همبرگر قطعاً به افزایش وزن می‌انجامد؛ اما این غذاها فاقد مواد مقوی مثل پروتئین هستند و ممکن است به جای ماهیچه، چربی بدنتان افزایش پیدا کند. درمقابل، پودرهای پروتئینی روشی سریع، آسان و بهینه برای افزایش جذب کالری به شیوه‌ای سالم هستند.
به یاد داشته باشید که اگر از شیک‌های پروتئینی تنها به دلیل کمبود وزن استفاده می‌کنید، یا صرفاً می‌خواهید حجم ماهیچه‌ها را افزایش دهید، باید این کار را به روشی سالم انجام دهید. با اینکه شیک‌های پروتئینی می‌توانند به افزایش وزن کمک کنند، بهتر است آن‌ها را در کنار غذاهای مختلف مصرف کنید. به نقل از سازمان غذا و دارو (FDA)، مکمل‌ها نباید جایگزین وعده‌های غذایی کامل شوند زیرا این وعده‌ها برای رژیم غذایی سالم ضروری هستند. افرادی که به‌صورت منظم ورزش می‌کنند و به‌دنبال عضله‌سازی هستند، می‌توانند روزانه بین یک تا سه شیک پروتئینی را مصرف کنند.
شیک و مکمل پروتئینی

چه نوع شیک پروتئینی را مصرف کنیم؟

پودرهای پروتئینی مختلفی در بازار وجود دارند که می‌توانید برای اضافه کردن وزن از آن‌ها استفاده کنید اما برخی از این پودرها از بقیه سالم‌تر هستند. متداول‌ترین پودر پروتئینی برای افزایش وزن، پروتئین آب پنیر (وی) یا جایگزین‌های گیاهی مثل سویا است. به نقل از ویلیامز:

بسیاری از برندها ترکیب‌ها یا غلات انباشته‌ی پودر پروتئینی را با هدف اصلی افزایش وزن تولید می‌کنند. این ترکیب‌ها حاوی محتوای پرکالری‌ پروتئین و کربوهیدرات‌هایی مثل جو دو سر، غلات و سیب‌زمینی یا منابع چربی‌های سالم مثل دانه‌ی کتان و آووکادو هستند. پودرهای پروتئینی که حاوی سطح بالای آمینواسید هستند برای افزایش وزن مفیدند زیرا این مواد به سرعت جذب جریان خون می‌شوند و رشد و احیای عضلات را بهبود می‌دهند. همچنین سعی کنید از مصرف شیک‌های پیش‌ساخته خودداری کنید زیرا این مواد اغلب حاوی سطوح بالای شکر و دیگر افزودنی‌هایی هستند که برای ورزش مفید نیستند.

چگونه شیک‌های پروتئینی را مصرف کنیم؟

بسیاری از برندها ترکیب‌ها یا غلات انباشته‌ی پودر پروتئینی را با هدف اصلی افزایش وزن تولید می‌کنند. این ترکیب‌ها حاوی محتوای پرکالری‌ پروتئین و کربوهیدرات‌هایی مثل جو دو سر، غلات و سیب‌زمینی یا منابع چربی‌های سالم مثل دانه‌ی کتان و آووکادو هستند. پودرهای پروتئینی که حاوی سطح بالای آمینواسید هستند برای افزایش وزن مفیدند زیرا این مواد به سرعت جذب جریان خون می‌شوند و رشد و احیای عضلات را بهبود می‌دهند. همچنین سعی کنید از مصرف شیک‌های پیش‌ساخته خودداری کنید زیرا این مواد اغلب حاوی سطوح بالای شکر و دیگر افزودنی‌هایی هستند که برای ورزش مفید نیستند.
اگر از پودر پروتئین برای افزایش وزن استفاده می‌کنید لازم است این کار را به روشی سالم انجام دهید. در ادامه به روش‌های مختلف مصرف پودر پروتئین برای افزایش وزن اشاره می‌کنیم:

شیک‌های پروتئین را جایگزین وعده‌های غذایی نکنید

از پودرهای پروتئین به‌عنوان مکملی برای وعده‌ها و میان‌وعده‌های غذایی استفاده کنید نه جایگزین آن‌ها. به باور ویلیامز:

باید حداکثر پروتئین موردنیاز خود را از یک رژیم غذایی متعادل و غنی از مواد مقوی جذب کنید. برخی غذاهای سرشار از پروتئین عبارت‌اند از: تخم‌مرغ، مرغ، ماست، ماهی، دانه‌ها، آجیل‌ها و فرآورده‌های سویا مثل توفو. این غذاها علاوه بر تأمین پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی دیگر بدن را تأمین می‌کنند.

پودر پروتئینی خود را با شیر ترکیب کنید

باید حداکثر پروتئین موردنیاز خود را از یک رژیم غذایی متعادل و غنی از مواد مقوی جذب کنید. برخی غذاهای سرشار از پروتئین عبارت‌اند از: تخم‌مرغ، مرغ، ماست، ماهی، دانه‌ها، آجیل‌ها و فرآورده‌های سویا مثل توفو. این غذاها علاوه بر تأمین پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی دیگر بدن را تأمین می‌کنند.
به نقل از ویلیامز، گرچه می‌توانید پودر پروتئینی را با آب ترکیب کنید، بهترین روش مصرف برای هدف افزایش وزن، ترکیب آن با شیر است. به این صورت کالری بیشتری را جذب می‌کنید. همچنین می‌توانید پودر پروتئین را داخل غذاهایی مثل اوتمیل (بلغور جوی دوسر)، پنکیک‌ها یا سوپ‌ها بریزید.

شیک‌های پروتئین را متناسب با تمرین‌های ورزشی مصرف کنید

بهترین زمان برای مصرف پودر پروتئین، بین وعده‌ها و به‌صورت ایدئال پس از ورزش است؛ زیرا به این صورت ماهیچه‌ها ترمیم شده و رشد می‌کنند. به گفته‌ی وینر:

شیک‌های پروتئینی همراه با تمرین‌های استقامتی و وزنی بیشترین بازدهی را دارند زیرا شیک با تأمین آمینواسید بالا در جریان خون، به احیای ماهیچه‌ها منجر می‌شود. این مواد به‌سرعت جذب سلول‌های ماهیچه‌ای می‌شوند که بافت ماهیچه‌ای جدید را می‌سازند. پروتئین همچنین به ترمیم و بازیابی ماهیچه‌ها کمک می‌کند؛ درنتیجه می‌توانید عملکرد بهینه‌ی خود را حفظ کنید و از حداکثر توان خود استفاده کنید.

شیک‌های پروتئینی همراه با تمرین‌های استقامتی و وزنی بیشترین بازدهی را دارند زیرا شیک با تأمین آمینواسید بالا در جریان خون، به احیای ماهیچه‌ها منجر می‌شود. این مواد به‌سرعت جذب سلول‌های ماهیچه‌ای می‌شوند که بافت ماهیچه‌ای جدید را می‌سازند. پروتئین همچنین به ترمیم و بازیابی ماهیچه‌ها کمک می‌کند؛ درنتیجه می‌توانید عملکرد بهینه‌ی خود را حفظ کنید و از حداکثر توان خود استفاده کنید.

لطفا در نظر داشته باشید که زومیت در صورت مشاهده‌ی دیدگاه خلاف قوانین سایت، این حق را دارد که دیدگاه کاربر را بدون اطلاع قبلی پاک کند. همچنین در صورت تکرار در نقض قوانین سایت، به صلاح‌دید زومیت، حساب کاربری کاربر خاطی مسدود خواهد شد.
در صورت مشاهده‌ی تاپیک ها و پست های توهین آمیز یا خلاف قوانین از بحث کردن و پاسخ دادن به آن‌ها جدا خودداری کرده و صرفا موضوع را از طریق آیکون گزارش به اطلاع ما برسانید.

داغ‌ترین مقالات هفته
داغ‌ترین‌های امروز

کاربران بیشتر به دنبال چه هستند؟

سرورهای زومیت توسط پارس پک میزبانی می‌شود.

source

توسط mohtavaclick