یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
کارون جدیدترین وانت زامیاد است که چند روز پیش رسماً طی مراسمی با حضور منوچهر منطقی معاونت حمل‌ونقل وزارت صمت رونمایی شد. همان‌طور که قبلاً در پدال گفتیم، کارون در اصل پیوند اتاق وانت چینی فودی F16 با شاسی و قوای محرکهٔ نیسان آبی قدیمی است. این یعنی در سینهٔ وانت جدید زامیاد همچنان همان پیشرانهٔ قدیمی ۲.۴ لیتری بنزینی قرار دارد که فقط ۹۴ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. به همین دلیل، به‌تازگی یکی از نمایندگان مجلس انتقاد تندی از کارون کرده و به خاطر استفاده از نام‌های بزرگ کشور برای این «آشغال‌ها» (لفظ خود نمایندهٔ مذکور) ابراز ناراحتی کرده است. وی همچنین ۹۰ اسب بخار قدرت را برای خودروی باربری مسخره دانسته است.

حال زامیاد که هرگز این انتقادات را برنتابیده، در پاسخ به نمایندهٔ مجلس منتقد جوابیه‌ای طولانی منتشر و تمام‌قد از شاهکار جدید خود دفاع کرده است. متن منتشر شده از سوی این شرکت را می‌توانید در ادامه بخوانید.

در روزهای اخیر یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطلبی را در مورد خودرو جدید شرکت زامیاد مطرح کرده است که توضیحات زیر در پاسخ به اظهارات ایشان و تنویر افکار عمومی به استحضار هم‌وطنان عزیز می‌رسد.
شرکت زامیاد از دیرباز در حال تولید خودرو کار است که از ویژگی‌های خودرو کار استحکام و دوام بالا و قیمت مناسب آن است. خودروهای کار همواره نقش بسیار پررنگی در تأمین درآمد خانوارها داشته، به‌طوری‌که بعضاً تا سه خانواده امکان امرارمعاش از خودروی کار زامیاد را داشته‌اند. با توجه به تحقیقات بازار انجام شده و درخواست‌های موجود جهت یک خودروی ارزان، با کیفیت بالا که توان حمل بار و مسافر را هم‌زمان داشته باشد شرکت زامیاد اقدام به طراحی و تولید خودروی کارون کرده که با توجه به عدم آگاهی و اشراف ناکافی برخی از مسئولان نسبت به حوزه خودروهای تجاری اطلاعات اشتباهی در شبکه‌های اجتماعی و برخی رسانه‌ها منتشر شده است که توضیحات زیر در پاسخ به این اظهارات منتشر می‌شود.

۱-ازآنجاکه شاسی نیسان زامیاد از فولاد آلیاژی با استحکام بالا است، توانایی تحمل بارهای بیش از ظرفیت اسمی خود را دارد و از همین رو شرکت زامیاد تصمیم به استفاده از این شاسی در دیگر خودروهای خود گرفته است زیرا به دلیل وجود قالب‌ها و ابزارهای تولیدی نیاز به سرمایه‌گذاری نداشته و با توجه به تیراژ بالا قیمت تمام شده آن بسیار رقابتی بوده و خدمات پس از فروش آن نیز به‌راحتی و با کمترین قیمت قابل‌عرضه به مصرف‌کنندگان است.
۲- موتور +M24 یکی از قوی‌ترین و کم‌هزینه‌ترین موتورهای تولیدی کشور است که توانایی ایجاد گشتاور مناسب برای خودروی کار را داراست و لازم به توضیح است که در موتورهای تولیدی شرکت‌های خودروساز معمولاً اجزای اصلی موتور شامل سیلندرها، میل‌لنگ، شاتون و گاهاً پیستون‌ها جهت صرفه‌جویی در قالب و ابزار عمدتاً طی سالیان متمادی بدون تغییر بوده و اجزای پیرامونی موتور شامل سیستم‌های سوخت‌رسانی و تزریق سوخت، دریچه‌های ورودی هوا و سوخت و سیستم خروجی دود و… دچار تغییرات بسیار زیادی می‌شوند تا امکان رسیدن به استانداردهای بالاتر را داشته باشند لذا عدم تخصص در این زمینه توسط برخی چهره‌های نامرتبط با این صنعت باعث رفتارها و گفتارهای غیر کارشناسی می‌شود.
۳-به‌منظور سازگاری اتاق با شاسی و قوای محرکه خودرو، می‌بایست آزمایشات فنی بسیاری در مراکز آزمایشگاهی مورد تأیید موسسه استاندارد ایران و یا شرکت‌های بازرسی و استاندارد خارج از کشور طی شود که خودروی کارون به دلیل انجام تغییرات عمده در سیستم تعلیق، انتقال قدرت، سیستم سرمایش، فرمان پذیری و… تمامی این تأییدیه‌ها را اخذ کرده است، لذا برخلاف تصور افراد ناآگاه امکان تولید و شماره‌گذاری هر خودرویی بدون اخذ تأییدیه‌های تعریف شده وجود ندارد.
۴-اتاق سرنشین و اتاق بار خودروی کارون هم‌اکنون توسط دیگر خودروسازان تولید و به مصرف می‌رسد کما اینکه این مدل اتاق مطابق با مدل‌های خودروسازان بزرگی همچون تویوتا و نیسان تا سال ۲۰۱۶ در حال تولید بوده است. قابل‌ذکر است بسیاری از خودروسازان حتی علی‌رغم تولید مدل‌های جدید، نسبت به تولید مدل‌های قدیمی خود برای بازارهای مورد درخواست با قیمت مناسب اقدام می‌کنند.
۵-سیستم انتقال قدرت خودروی کارون به‌منظور سرعتی‌تر شدن نسبت به خودروی نیسان چابک‌تر بوده و امکان تأمین توأمان قدرت و سرعت مناسب را برای خودروی کارون فراهم کرده است لذا این خودرو علی‌رغم اینکه انتقال قدرت صرفاً توسط اکسل عقب صورت می‌پذیرد توانایی تردد در جاده‌های صعب‌العبور را به‌راحتی دارد.
۶-ازآنجاکه تحریم‌های ظالمانه باعث فشار اقتصادی مضاعفی بر قشر زحمتکش جامعه شده است به‌طوری‌که قدرت خرید ایشان بسیار کاهش یافته، شرکت زامیاد در جهت مسئولیت اجتماعی خود اقدام به معرفی خودروی کارون با کاربری هم‌زمان باری و مسافری با تقریباً ۴۰ درصد ارزان‌تر از قیمت خودروی مشابه موجود در بازار (با مشخصات فنی تقریبی) کرده است.

در پایان یادآوری این نکته ضروری به نظر می‌رسد که توضیحات ارائه شده صرفاً جهت تنویر اذهان عمومی جامعه بوده و برای فعالان و صنعتگران این حوزه امری بدیهی است.
جوابیه زامیاد در دفاع از یک محصول اشتباه بزک شده قدیمی که علاوه بر مصرف بسیار بالا و آلایندگی غیرقابل اصلاح، از ایمنی تامعلومی هم رنج می‌برد تنها به این دلیل است که این شرکت قصد دارد مشتریانی که سالهاست به دلیل انخصار بازار ایران، امکان خرید خودرویی به روز و مدرن در این کلاس را ندارند و ناچار به سرکردن با این محصول ۵۰ ساله شده‌اند را این بار با یک محصول گران قیمت و پرسودتر همراه خود کند.
امیررضا
ایشون … از این به قول اون یارو (آشغال) حمایت کردن!! ۹۰ اسب بخار واسه یه وانت؟ مسخره کردین؟ تازه با اون هیکل و وزن که نمیتونه حتی خودشو حرکت بده؟ …
Hero
چه ۸۳ میلیون نفر لعن بفرستن چه همون یک نماینده ی مجلس معترض باشه متاسفانه وقتی معاون جدید وزیر (منوچهر منطقی، رییس اسبق ایرانگاری) اونجا ایستاده یعنی وزارت رسما داره از این محصول حمایت می کنه … پراید شد تیبا و ساینا و و کوییک و اطلس و…
پژو۴۰۵ مال ۴ دهه قبل شد پارس و سمند و دنا و…
پیکان شد آردی و روآ و آریسان
نیسان جونیور هم شده کارون و در آینده چندین مدل دیگه
کار خودروسازی های ما همینه و بس
داود
تواید کننده گان خودرو در کشور نتها در حق مشتر ی ظلم میکنند بلکه وقیح وپررو هستند این خودرو ارزش کارشناسی نداره که بخواهی کارشناس هم باشی برای کار شناسیش
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.







آیا حساب کاربری ندارید؟
source

سئو سایت

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

توسط mohtavaclick